  • 11. Data: 2019-10-03 12:57:51
    Temat: Re: Po dwa lata od lebka za morderstwo
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.10.2019 o 12:51, Michal Jankowski pisze:

    > zagapi, a nie wtedy, gdy świadomie pędzi po zakrętach 150, żeby

    A nie, przepraszam, 200.

    MJ

  • 12. Data: 2019-10-03 14:01:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2019 o 10:56, Michal Jankowski pisze:

    > Chcesz kogoś zabić - przejedź go samochodem. :)

    Nic nowego. Jak poczytasz grupę samochody, to się dodatkowo dowiesz, że
    jak pieszy to jego wina (na pasch ma pierwszeństwo... więc ma ustąpić,
    poza pasami to wogóle), jak rowerzysta albo lepiej motocyklista, to ci
    jeszcze pomnik wystawią za wyrwanie chwasta. Polska - chłop dorwał auto,
    więc teraz to jest już szlachta... Z drogi śledzie bo król jedzie.

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2019-10-03 14:28:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-03, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > A nie, przepraszam, 200.

    Taki inny przypadek z okolic Bydgoszczy: Jechały dwie ciężarówki jedna
    za drugą. Pierwsza zaczęła hamować, kierowca drugiej się zagapił i żeby
    w pierwszą nie wyrżnąć zjechał w lewo i wpadł na jadącą z przeciwka naukę
    jazdy. Instruktor trup, kursantka w szpitalu. Po obu stronach drogi
    łąki, i w sumie dość łagodne przejście z drogi, ale pewnie jakby zjchał
    to trochę wóz by uszkodził. A przynajmniej zakopał. Zabójstwo z zamiarem
    ewentualnym? Pewnie też nie, bo wygląda, że kryterium jest takie, że
    akcja ma być pewnie wymierzona konkretnie w jakąś osobę.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-10-03 15:25:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >A nie, przepraszam, 200.

    200 mialo byc przed zakretem.
    A na prostej ryzyko male, wiec nie wiem czy "zamiar ewentualny" bedzie
    dobra kwalifikacja :-)

    No i poza tym trzeba przyjac zalozenie, ze kierowca nie zamierza
    rozbic swojego nowego samochodu,
    wiec jedzie z taka predkoscia, ktora wydaje mu sie bezpieczna.

    Ale wiecej niz 90 ... mamy wiec zamiar ewentualny, czy nie mamy i
    zwykly wypadek :-)

    Rozszerzanie tego zamiaru ewentualnego tez niebezpieczne, bo zaraz
    beda kazdemu dozywocie proponowac ...

    J.

  • 15. Data: 2019-10-03 16:25:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Po obu stronach drogi
    > łąki, i w sumie dość łagodne przejście z drogi, ale pewnie jakby zjchał
    > to trochę wóz by uszkodził. A przynajmniej zakopał.

    Takie rzeczy robi się odruchowo. Potem jak przeanalizujesz to byś zrobił
    inaczej, ale to odruch i tyle - bardzo ciężki do opanowania. Widzisz
    przed sobą inną naczepę to instynkt podpowiada ci, żeby uciekać w lewo,
    bo sam siedzisz po lewej. Jakbyś uciekł w prawo, to instynk podpowiad,
    że akurat lewym narożnikiem, gdzie siedzisz przywalisz. Dlatego lewo -
    tam może jechać drugi tir, ale go nie widzisz, więc instynkt nie bierze
    go pod uwagę. I to się nawet paradoksalnie sprawdza - najbezpieczniejsze
    miejsce w samochodzie to za kierowcą, bo in instynktownie ratuje siebie
    (i paxa za sobą).

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2019-10-03 19:07:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie odruchowo, lecz kierowcy ciężarówek wzajemnie się pouczają "wal po osobówce"
    (sprawdź w wujku jakby co).
    Jak kiedyś wiedziałem, że nie wyhamuje, to świadomie wjechałem w tył auta przede mną
    zamiast wyprzedzić go i rozjechać pieszych,
    którzy weszli na pasy na czerwonym (dla nich).

    -----

  • 17. Data: 2019-10-03 19:13:38
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 03.10.2019 o 19:07, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Jak kiedyś wiedziałem, że nie wyhamuje, to świadomie wjechałem w tył
    > auta przede mną zamiast wyprzedzić go i rozjechać pieszych, którzy

    tak czy siak nie zachowałeś szczególnej ostrożności, przed przejściem
    dla pieszych powinieneś zachować szczególną ostrożność i nie liczyć na
    manewr wymijania, tylko na manewr hamowania

    --
    I love love

  • 18. Data: 2019-10-03 22:43:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2019 o 19:07, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie odruchowo, lecz kierowcy ciężarówek wzajemnie się pouczają "wal po
    > osobówce" (sprawdź w wujku jakby co).

    Odruchowo. Jak nie widzi pasa z naprzeciwka to nie wie czy będzie pusto,
    osobówka tir czy kombajn.

    > Jak kiedyś wiedziałem, że nie wyhamuje, to świadomie wjechałem w tył
    > auta przede mną zamiast wyprzedzić go i rozjechać pieszych, którzy
    > weszli na pasy na czerwonym (dla nich).

    Chwała ci.

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2019-10-04 01:00:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Jak kiedyś wiedziałem, że nie wyhamuje, to świadomie wjechałem w tył
    > auta przede mną zamiast wyprzedzić go i rozjechać pieszych, którzy

    Tyle, że po pierwsze waląc w ów tył mogłeś go wepchnąć na pieszych, a po
    za tym do omijając miałbyś dodatkowo długość tego pojazdu. Ale zrobiłeś
    to, co uznałeś za słuszne i dokąd nie stoi to w oczywistej sprzeczności
    z logiką trzeba uszanować, ze miałeś ułamek sekundy na decyzję.

  • 20. Data: 2019-10-04 01:02:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.10.2019 o 19:13, u2 pisze:

    > tak czy siak nie zachowałeś szczególnej ostrożności, przed przejściem
    > dla pieszych powinieneś zachować szczególną ostrożność i nie liczyć na
    > manewr wymijania, tylko na manewr hamowania

    Ale tam były światła, wiec miał prawo sądzić, że jak ma zielone, to
    piesi wchodzić nie będą. Nie masz racji uznając, ze nie zachował
    szczególnej ostrożności. Można sie co najwyżej zastanawiać, czy nie
    jechał zbyt blisko poprzedzającego go pojazdu.