    From: "Yaboll" <w...@y...sraczka.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Plomba gwarancyjna
    Date: Thu, 6 Mar 2003 02:41:27 +0100
    Sender: l...@p...onet.pl@62.233.150.230

    Użytkownik <t...@w...pdi.net>

    > A jak wykazac co sie stalo procesorowi ktory po prostu nie dziala a
    > nie ma zewnetrznych oznak uszkodzenia?

    Sa sposoby na to azeby wykazac ze procesor padl w skutek przegrzania.
    Pozatym w dobie nowych plyt glownych procesor spalic mozna bez otwierania
    obudowy poprzez zmniane czestotliwosci. Pozatym procesor to nie jajko i
    poprzez dotkniecie go palcem czy tez nawet rzucanie nim o sciane (oczywiscie
    bez wylamywania pin'ow) nie ma prawa mu sie nic stac.

    > Producent po to dal plombe zeby uzytkownik NIE GRZEBAL W SRODKU KOMPUTERA.

    Zacznijmy od tego, ze nie jest to producent tylko firma posredniczaca
    pomiedzy producentem (a dokladniej hutrownia w ktorej sie zaopatruja -
    stickery hurtowni sa na kazdej poszczegolnej czesci). Firma dajac plombe na
    obudowie skazuje mnie nabywce na rozbudowe komputera tylko w ich siedzibie.
    Cos nie tak tutaj jest. Komputer PC jest urzadzeniem "segmentarnych" w
    ktorym kazda czesc mozna wymienic na inna - inaczej karty rozszerzen byly by
    na stale przytwierdzone (a tak w PC-tach nie jest).

    > W warunkach gwarancji mozna napisac, ze zerwanie plomby oznacza utrate
    > gwarancji. Co z rekojmia?

    Jakiej gwarancji skoro i tak dostalem gwarancje na poszczegolne czesci (a
    jakos nie widzialem calosciowej z napisem typu "zestaw komputetrowy skladany
    przez firme XXX z konfiguracja sprzetowa.....(bla bla bla)".
    Jesli plomba byla by jednyna gwarancja to po cholere mialbym wyszczegolnione
    na karcie gwarancyjnej poszczegolne czesci??

    W moim mniemaniu powinienem stracic tylko mozliwosc bezplatnego serwisowania
    sprzetu i obsluge techniczna. (na ktorych notabene mi nie zalezy)