  • 11. Data: 2005-11-08 11:26:59
    Temat: Re: Pliki mp3 oraz filmy w kontekscie Art 23 Ustawy o prawie autorskim
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    januszek napisał(a):

    > Czyli jak wszedłeś w jego posiadanie?

    Dostalem go na maila.

    Wypalilem sobie u kolegi na plycie.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 12. Data: 2005-11-08 11:34:35
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Do tego dochodzi problem taki, że
    > p2p działa zawsze w dwie strony - czyli ściągając także go udostępniasz

    zalezy od p2p i ustawien. EMule nie ustawisz, ale Kazee tak.

    P.

  • 13. Data: 2005-11-08 11:36:12
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Poza tym nie poruszam tu kwestii sciagania plikow przez p2p, bo chodzic
    > moze o sytuacje kiedy ktos przesyla mi dane pliki na mail, albo sciagam je
    > bezposrednio z www, ewentualnie nagrywam ja na plyte u kolegi i przynosze
    > do siebie.

    no to moze ja dla ulatwienia podam przyklad serwis
    www.mp3000.net

    P.

  • 14. Data: 2005-11-08 11:57:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mithos napisał(a):

    [...]

    > Kwestia dotyczy samego POSIADANIA i korzystania z tych plikow, a nie
    > sposobu ich nabycia.

    Ok. Kumam. Czyli posiadanie utworu nie jest zwiazane z polem
    ekspolatacji, tak?

    j.

  • 15. Data: 2005-11-08 13:08:36
    Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl>

    > Dostalem go na maila.
    >
    > Wypalilem sobie u kolegi na plycie.

    Albo znalazl dysk na smietniku i wlozyl do kompa :)

    --
    Pozdrawiam Norbert :-)

  • 16. Data: 2005-11-08 13:23:30
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Nie. Chyba, ze plik zostal rozpowszechniony ta droga przez Autora.

    A jak sobie zgralem mp3 z radia?? Tak jak kiedys mozna bylo nagrac np
    audycje na kasete??

    Jacek

  • 17. Data: 2005-11-08 13:27:03
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Czyli jak wszedłeś w jego posiadanie?

    Sciagnal od kolegi z Australii przez ftp??

    Zgralem z radia internetowego??

    Jacek

  • 18. Data: 2005-11-08 22:02:15
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Tue, 08 Nov 2005 10:39:22 +0100, Mithos napisał(a):

    > Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    > rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego.

    A ust. 2 zauważyłeś? ;-)

    --
    Olgierd
    gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 19. Data: 2005-11-08 22:27:30
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > A ust. 2 zauważyłeś? ;-)

    Tak, ale nie rozwialo to mych watpliwosci. Bo przeciez w przypadku gdy
    zgralem np te pliki od kolegi albo od "wujka z USA" to zgodnie z ustepem
    2 wszystko jest ok?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 20. Data: 2005-11-09 19:43:37
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Tue, 08 Nov 2005 23:27:30 +0100, Mithos napisał(a):

    > Tak, ale nie rozwialo to mych watpliwosci. Bo przeciez w przypadku gdy
    > zgralem np te pliki od kolegi albo od "wujka z USA" to zgodnie z ustepem
    > 2 wszystko jest ok?

    Nie jest OK - a to dlatego, że plik mp3 można posiąść na 2 sposoby: albo
    kupić w sklepie (np. iTunes), a wówczas nabywca ma właśnie ten pojedynczy
    egzemplarz (i nie może go dublować), albo wychodzimy z założenia, że kolega
    zrippował kawałek płyty do formatu mp3 a tu - moim zdaniem (jestem w tym
    zakresie dość pryncypialny) - mamy do czynienia z korzystaniem z utworu na
    innym polu eksploatacji, za które zapłaciliśmy, co jest zabronione.