  • 1. Data: 2005-11-08 09:28:12
    Temat: WYRYS CZY WYPIS?
    Od: "Jolanta" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie:chce sprzedac dom - jakie dokumenty sa niezbedne do podpisania
    umowy sprzedaży u notariusza??
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-08 09:54:34
    Temat: Re: WYRYS CZY WYPIS?
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Mam pytanie:chce sprzedac dom - jakie dokumenty sa niezbedne do podpisania
    > umowy sprzedaży u notariusza??

    Wystarczy pewnie wypis z księgi wieczystej. Ale wypis z ewidencji
    gruntow tez sie moze przydac ...

  • 3. Data: 2005-11-08 15:20:52
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    > Wystarczy pewnie wypis z księgi wieczystej. Ale wypis z ewidencji
    > gruntow tez sie moze przydac ...

    wraz z wyrysem z mapki geodezyjnej :)

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 4. Data: 2005-11-08 18:30:25
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Jolanta napisał
    > Mam pytanie:chce sprzedac dom - jakie dokumenty sa niezbedne do
    > podpisania
    > umowy sprzedaży u notariusza??

    _Odpis_ z ksiegi wieczysej obejmujacej dom i dzialke.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 5. Data: 2005-11-09 08:38:34
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > wraz z wyrysem z mapki geodezyjnej :)

    I zaswiadczenie o tym ze jest sie w pełni władz umysłowych ...
    I badanie PH gruntu ...
    Zaswiadczenia o przyjaznym nastawieniu sąsiadów ....

    ;-)

  • 6. Data: 2005-11-09 09:12:32
    Od: "Jolanta" <s...@p...onet.pl>

    Dobrze zrozumiałam?? POtrzebny jest odpis z księgi wieczystej, wyrys i
    wypis, a czy akt własnosci również???
    Bo na wszystkie te dokumenty trzeba czekać co najmniej 7 dni, no i
    oczywiście koszty z tym związane.Jesli nie jest cos potrzebne to po co mam
    to brac z urzedów
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-11-09 09:22:01
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Jolanta" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bo na wszystkie te dokumenty trzeba czekać co najmniej 7 dni, no i
    > oczywiście koszty z tym związane.Jesli nie jest cos potrzebne to po co mam

    IMO Wyrys nie jest niezbedny. Absolutnie konieczny jest odpis z KW. W
    wiekszosci przypadkow przyda sie wypis z ewid.gruntow, ale imo jak sie
    uprzesz to notariusz sporzadzi akt notarialny z samym odpisem z KW.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 8. Data: 2005-11-09 09:55:51
    Od: " b" <b...@W...gazeta.pl>

    Baton <k...@p...fm> napisał(a):

    > ale imo jak sie
    > uprzesz to notariusz sporzadzi akt notarialny z samym odpisem z KW.

    Nie sporządzi jeśli przedmiotem czynności jest nieruchomość.

    1) jeśli jest założona KW - odpis z KW, wypis z rejestru gruntów + opinia
    urbanistyczna (wypis z planu zagospodarowania przestrzennego)

    2) jeśli nie ma KW - zaświadczenie z Sądu o braku KW lub ZD, tytuł własności
    (AWZ, postanowienie sądowe itp.), wyrys z mapy ewidencyjnej, opinia
    urbanistyczna

    Notariusz może nie zażadać opinii urbanistycznej, jeśli wie, że dla danego
    terenu nie ma aktualnego planu zagosp. przestrzennego (utraciły ważność bodaj
    1 stycznia 2004 i niektóre gminy jeszcze nia mają nowych).
    Wszystko rozbija się o ustawę o ustroju rolnym i przeznaczenie terenu, a
    wtedy odpowiedni tryb sprzedaży. Jeśli nie ma planu zagosp. to o
    przeznaczeniu terenu decyduje wypis z ewidencji gruntów (stąd jest konieczny
    przy akcie) - często jest tak, że w strefach podmiejskich w ewidencji gruntów
    działki cały czas figurują jako rolne, co istotnie komplikuje sprawę.

    pzdr

    b.

  • 9. Data: 2005-11-09 10:15:23
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Dobrze zrozumiałam?? POtrzebny jest odpis z księgi wieczystej, wyrys i
    > wypis, a czy akt własnosci również???

    A co to jest akt wlasnosci ? Bo wg mnie to odpis z ksiegi wieczystej ...

  • 10. Data: 2005-11-09 14:48:48
    Od: "Jolanta" <s...@p...onet.pl>

    własnie dzwonilam do notariusza: mam wziąc akt własnosci, wyrys z gospodarki
    gruntami, jakies zaświadczenie o tym ze dom został oddany do
    uzytku.......odpis z księgi wieczystej dopiero wtedy jesli kupujący zażąda.
    Różne wersje
    Pozdrawiam i dziekuję