  • 1. Data: 2005-11-08 09:39:22
    Temat: Pliki mp3 oraz filmy w kontekscie Art 23 Ustawy o prawie autorskim
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Czy Art 23 Ustawy o prawie autorskim sankoncjonuje posiadanie na wlasnym
    komputerze plikow mp3 oraz filmow sciagnietych z sieci (np przez
    programy typu Imash, Kazaa itp.)?

    W dalszej czesci ustawy znajduje sie wylaczenie tego przepisu w
    odniesieniu do programow komputerowych ale plik mp3 lub plik z filmem,
    programem zdecydowanie nie jest.

    W zwiazku z tym czy posiadanie i uzywanie plikow mp3 oraz filmow
    sciagnietych z sieci jest legalne ?

    Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego. Przepis
    ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu architektonicznego
    i architektoniczno-urbanistycznego.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 2. Data: 2005-11-08 10:14:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mithos napisał(a):

    > Czy Art 23 Ustawy o prawie autorskim sankoncjonuje posiadanie na wlasnym
    > komputerze plikow mp3 oraz filmow sciagnietych z sieci (np przez
    > programy typu Imash, Kazaa itp.)?

    Nie. Chyba, ze plik zostal rozpowszechniony ta droga przez Autora.

    j.

  • 3. Data: 2005-11-08 10:18:45
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    januszek napisał(a):

    > Nie. Chyba, ze plik zostal rozpowszechniony ta droga przez Autora.

    A skad wywodzisz interpretacje, iz to autor musial go rozpowszechnic ?
    Przeciez tam nic takiego nie ma.

    W dodatku skoro mozna korzystac bez zezwolenia tworcy, to chyba nie jest
    potrzebna jego zgoda na rozpowszechnienie ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-11-08 10:31:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mithos napisał(a):

    > A skad wywodzisz interpretacje, iz to autor musial go rozpowszechnic ?
    > Przeciez tam nic takiego nie ma.

    Tam?

    > W dodatku skoro mozna korzystac bez zezwolenia tworcy, to chyba nie jest
    > potrzebna jego zgoda na rozpowszechnienie ?

    Nie jest?

    j.

  • 5. Data: 2005-11-08 10:37:58
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    januszek napisał(a):

    > Tam?

    W ustawie.

    > Nie jest?

    Skoro korzystamy bez zezwolenia to raczej nie jest : "Art. 23. 1. Bez

  • 6. Data: 2005-11-08 11:03:07
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czy Art 23 Ustawy o prawie autorskim sankoncjonuje posiadanie na wlasnym
    > komputerze plikow mp3 oraz filmow sciagnietych z sieci (np przez programy
    > typu Imash, Kazaa itp.)?

    moim zdaneim legalne, do momentu wktorym przez p2p sam rozpowszechniasz.

    P.

  • 7. Data: 2005-11-08 11:06:27
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > moim zdaneim legalne, do momentu wktorym przez p2p sam rozpowszechniasz.

    Ale zakladam, ze nie posiada sie w ogole zadnego programu p2p. Chodzi mi
    o uzywanie i posiadanie plikow.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2005-11-08 11:16:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mithos napisał(a):

    > W ustawie.

    No i?

    > Skoro korzystamy bez zezwolenia to raczej nie jest : "Art. 23. 1. Bez
    > zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego
    > utworu w zakresie własnego użytku osobistego."

    "Z już rozpowszechnionego". Krótko mówiąc jak sobie nagrałeś z TVP1 koncert
    Jarre i zrobiłeś z niego mp3/divx to wszystko jest ok. Jak sobie ten
    sam koncert ściągnąłeś z Sieci od kogoś innego, kto go zripował z TVP1 to
    sprawa jest dyskusyjna bo jeżeli to Twoja ciocia to ok, jeżeli anonimowy
    klient p2p to już jest to nielegalne. Do tego dochodzi problem taki, że
    p2p działa zawsze w dwie strony - czyli ściągając także go udostępniasz
    innym - zwykle nie swojej cioci. Następny problem - czy płyta CD wydana
    z tym koncertem została rozpowszechniona na tym polu eksploatacji, które
    obejmuje wprowadzanie jej cyfrowego zapisu do komputera? Nie mam zielonego
    pojęcia.

    j.

  • 9. Data: 2005-11-08 11:17:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mithos napisał(a):

    > Ale zakladam, ze nie posiada sie w ogole zadnego programu p2p. Chodzi mi
    > o uzywanie i posiadanie plikow.

    Czyli jak wszedłeś w jego posiadanie?

    j.

  • 10. Data: 2005-11-08 11:26:09
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    januszek napisał(a):

    > No i?

    No i tresci tej ustawy tu rozmawiamy.

> [...]
    > obejmuje wprowadzanie jej cyfrowego zapisu do komputera? Nie mam zielonego

    Otoz, nie wiem skad wywodzisz swoja interpretacje (z kosmosu?), ale nie
    ma tu znaczenia kto i w jaki sposob rozpowszechnil dane pliki.
    Przynajmniej nic takiego nie ma w ustawie, na ten temat. Co za roznica
    kto "zripowal", ciocia czy jakis noname z p2p ?
    Zgodnie z trescia przytoczonego przepisu chodzi o korzystanie bez
    zezwolenia tworcy, nieodplatne (Czyli korzystam za darmo, bez zezwolanie
    tzn. pozyskalem pliki w taki sposob na jaki ich tworca zgody nie wyrazil
    np. sciagnalem z sieci).

    Poza tym nie poruszam tu kwestii sciagania plikow przez p2p, bo chodzic
    moze o sytuacje kiedy ktos przesyla mi dane pliki na mail, albo sciagam
    je bezposrednio z www, ewentualnie nagrywam ja na plyte u kolegi i
    przynosze do siebie.

    Kwestia dotyczy samego POSIADANIA i korzystania z tych plikow, a nie
    sposobu ich nabycia.

    --
    pozdrawiam
    Mithos