  • 1. Data: 2004-07-13 14:56:33
    Temat: Piwo
    Od: "Sagan" <s...@o...pl>

    Zastanawia mnie jeden fakt. Jak wiadomo wszem i wobec picie alkoholu na
    terenie naszego kraju w miejscach publicznych jest zabronione.
    Natomiast jak to wyglada z otwarta butelka ?? Np. piwa. Alkohol nie jest
    spozywany, a wlasciciel np. niesie do domu, a otworzyl bo "lubi rozgazowane"
    ;-)

    Czy jest jakis konkretny przepis ktory zabrania trzymania otwartej butelki z
    alkoholem tudziez napojem alkoholowym (bo w sumie piwo nie jest alkoholem bo
    nie ma akcyzy, a kazdy alkohol musi miec akcyze - czy sie myle?)

    pozdr

  • 2. Data: 2004-07-13 15:11:36
    Temat: Re: Piwo
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Sagan wyskrobał(a):
> [...]
    > Natomiast jak to wyglada z otwarta butelka ?? Np. piwa. Alkohol nie jest
    > spozywany, a wlasciciel np. niesie do domu, a otworzyl bo "lubi

    Zabronione jest _spożywanie_. Co to jest "spożywanie" chyba wiadomo, ale na
    pewno nie jest to trzymanie otwartej butelki.
    Tyle z teorii - teraz praktyka. Z praktyką jest tak, że siedząc sobie z
    otwartą butelką raczej na pewno wzbudzisz zainteresowanie mundurowych.
    Tłumaczenie się, że butelka jest tylko otwarta może nie odnieść skutku, bo
    każdy się tak tłumaczy. Jak zażądasz badania alkomatem, to Twoje szanse na
    wygranie są większe. Niestety policjant to nie jednoosobowy skład orzekający
    Sądu Okręgowego i często widzi to, co widać na pierwszy rzut oka. W związku
    z tym czasem można dostać mandat za same "pozory" np. picie z butelki/puszki
    po piwie soku jabłkowego. Niby czyn jak najbardziej legalny, ale tłumaczenia
    się może z tego być o co niemiara...

> [...]
    > butelki z alkoholem tudziez napojem alkoholowym (bo w sumie piwo nie jest
    > alkoholem bo nie ma akcyzy, a kazdy alkohol musi miec akcyze - czy sie

    Jak w piwie nie ma akcyzy jak jest? Nie ma banderoli, ale akcyza jest.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-07-13 15:23:00
    Od: "Sagan" <s...@o...pl>

> [...]
    butelki/puszki
    > po piwie soku jabłkowego. Niby czyn jak najbardziej legalny, ale

    No tak, ale to co alkomat wykaze wcale nie musze byc trzezwy. Moglem
    poprzednie piwo, albo nawet to samo wypic w bramie (ktora nie jest miejscem
    publicznym) lub w domu.
    Chodzi mi jednakze o przepis/ustawe ktory dokladnie stwierdza co jest
    karalne a co nie. Raz dostalem mandat za "usilowanie" niewiem co to niby
    mialo znaczyc.
    Nie jestem "zurkiem" spod sklepu monopolowego ale lubie czasem sie napic z
    kolegami piwka na swiezym powietrzu, w miejscach gdzie nie przeszkadza to
    nikomu oprocz mundurowych. A ze u nas korzystaja z niewiedzy i wlepiaja za
    co popadnie dlatego sie zabezpieczam. Np. wyzej wspomniana brama, zanim nie
    dowiedzialem sie od znajomego policjanta iz NIE JEST to miejsce publiczne (a
    fakt iz ktos z towarzystawa jest mieszkancem tejze bramy poprawia sytuacje
    na nasza korzysc) to wlepili sporo mandatow.
    Dlatego szukam przepisow mowiacych dokladnie co wolno a co niewolno, i ich
    niepowinno interesowac "Ze wszyscy sie tak tlumacza" jesli mam pewnosc ze
    mnie nie widzieli to nie przyjmuje mandatu (lub oni zmiekna) i konczy sie w
    grodzkim.

    Ten fakt jest o tyle denerwujacy gdyz nie czepiaja sie wyzej wspomnianych
    "zurkow" za chlanie tanich win pod sklepem bo wiedza ze im nic nie zrobia,
    natomiast w nasza strone mandaty sie sypia jak asy z rekawa.

    Nie jestem z ludzi ktorzy paraduja przez miasto z otwarta butelka i rzucaja
    niecenzuralnymi slowami. Ale lubie wypic piwo w "miejscu publicznym" ale w
    godzinach wieczornych gdzie nikomu oprocz mundurowych to nie przeszkadza.
    Stad moja zlosc i chec zaopatrzenia sie w argumenty bo jezeli 2 ulice dalej
    kogos bija czy okradaja to oni nie pojada bo sie boja (autentyczne slowa
    policjanta, oczywiscie nieoficjealne) tylko wlepija mandaty bezbronnym
    ludziom.

    pozdr

  • 4. Data: 2004-07-13 15:33:32
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Bartek Gliniecki wrote:

    > Zabronione jest _spożywanie_. Co to jest "spożywanie" chyba wiadomo, ale na
    > pewno nie jest to trzymanie otwartej butelki.

    Usiłowanie spożywania też jest karalne. Co to jest - nie za bardzo
    wiadomo ;)

    KG

  • 5. Data: 2004-07-13 15:35:50
    Od: "Sagan" <s...@o...pl>

    > Usiłowanie spożywania też jest karalne. Co to jest - nie za bardzo
    > wiadomo ;)

    No wlasnie co to jest to "usilowanie" bo roznie to mozna interpretowac. Ale
    zeby bylo prawomocne musi byc na to ustawa i jasno sprecyzowane. Gdzie
    szukac tego ?

  • 6. Data: 2004-07-13 15:48:19
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Sagan wrote:
    > No wlasnie co to jest to "usilowanie" bo roznie to mozna interpretowac. Ale
    > zeby bylo prawomocne musi byc na to ustawa i jasno sprecyzowane. Gdzie
    > szukac tego ?

    "Odpowiada za usiłowanie, kto w zamiarze popełnienia czynu zabronionego
    swoim zachowaniem bezpośrednio zmierza do jego dokonania, które jednak
    nie następuje."
    kodeks wykroczeń

    KG

  • 7. Data: 2004-07-13 15:49:12
    Od: "..::SebOLO::.." <m...@p...onet.xl>

> [...]
    > Natomiast jak to wyglada z otwarta butelka ?? Np. piwa. Alkohol nie jest
    > spozywany, a wlasciciel np. niesie do domu, a otworzyl bo "lubi

    Chodzenie z otwartą butelką piwa również może zostać ukarane(szczegolnie
    jesli policjant widział jak przed chwila z niej piliśmy)... Poza tym kto by
    uwierzył, że ktos lubi "rozgazowane". :)

> [...]
    bo
    > nie ma akcyzy, a kazdy alkohol musi miec akcyze - czy sie myle?)

    No zdecydowanie sie mylisz... Piwo to alkohol i to taki, który objęty jest
    akcyzą...

    --
    ..::SebOLO::..

    "Wiedzieć, że się wie, co się wie
    i wiedzieć, czego się nie wie
    - oto prawdziwa wiedza."

  • 8. Data: 2004-07-13 16:01:50
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > "Odpowiada za usiłowanie, kto w zamiarze popełnienia czynu zabronionego
    > swoim zachowaniem bezpośrednio zmierza do jego dokonania, które jednak
    > nie następuje."
    > kodeks wykroczeń

    jezeli by zalapali w momencie przykldadania do ust butelki to rzeczywiscie
    boglby byc czy zamierzony (wypicie),
    ale jek juz mowil zamierzal odgazowac :)

    P.

  • 9. Data: 2004-07-13 16:02:24
    Od: "Sagan" <s...@o...pl>

> [...]
    by
    > uwierzył, że ktos lubi "rozgazowane". :)

    Jezeli widzial to sprawa jasna to nawet sie nie kloce. Ale chodzi o sytuacje
    gdy nie widzial (czyt. ja widzialem ich pierwszy) ba nawet zakapslowalem
    piwo spowrotem trzymanym awaryjnie kapslem :P.

    Ale sam fakt otwartej butelki czy to mozna podpiac pod usilowanie czy nie
    :-/

    Moze mnie gardlo boli i niechce gazowanego ;-)

    pozdr

  • 10. Data: 2004-07-13 16:04:07
    Od: "Sagan" <s...@o...pl>

    > "Odpowiada za usiłowanie, kto w zamiarze popełnienia czynu zabronionego
    > swoim zachowaniem bezpośrednio zmierza do jego dokonania, które jednak
    > nie następuje."
    > kodeks wykroczeń

    No wlasnie czy to jest wszystko ?? Bo czym jest przylozenie butelki do ust,
    lub nawet jej trzymanie w gorze. A czym trzymanie jej opuszczonej, lub
    stojacej nieopodal.

    pozdr