    From: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Piwo
    Date: Tue, 13 Jul 2004 17:11:36 +0200
    Sender: g...@o...pl@ahr98.internetdsl.tpnet.pl

    Sagan wyskrobał(a):
    > Zastanawia mnie jeden fakt. Jak wiadomo wszem i wobec picie alkoholu na
    > terenie naszego kraju w miejscach publicznych jest zabronione.
    > Natomiast jak to wyglada z otwarta butelka ?? Np. piwa. Alkohol nie jest
    > spozywany, a wlasciciel np. niesie do domu, a otworzyl bo "lubi
    > rozgazowane" ;-)

    Zabronione jest _spożywanie_. Co to jest "spożywanie" chyba wiadomo, ale na
    pewno nie jest to trzymanie otwartej butelki.
    Tyle z teorii - teraz praktyka. Z praktyką jest tak, że siedząc sobie z
    otwartą butelką raczej na pewno wzbudzisz zainteresowanie mundurowych.
    Tłumaczenie się, że butelka jest tylko otwarta może nie odnieść skutku, bo
    każdy się tak tłumaczy. Jak zażądasz badania alkomatem, to Twoje szanse na
    wygranie są większe. Niestety policjant to nie jednoosobowy skład orzekający
    Sądu Okręgowego i często widzi to, co widać na pierwszy rzut oka. W związku
    z tym czasem można dostać mandat za same "pozory" np. picie z butelki/puszki
    po piwie soku jabłkowego. Niby czyn jak najbardziej legalny, ale tłumaczenia
    się może z tego być o co niemiara...

    > Czy jest jakis konkretny przepis ktory zabrania trzymania otwartej
    > butelki z alkoholem tudziez napojem alkoholowym (bo w sumie piwo nie jest
    > alkoholem bo nie ma akcyzy, a kazdy alkohol musi miec akcyze - czy sie
    > myle?)

    Jak w piwie nie ma akcyzy jak jest? Nie ma banderoli, ale akcyza jest.

    --
    Bartek Gliniecki