  • 1. Data: 2003-01-27 18:37:09
    Temat: Pismo procesowe - dot. zgłoszenia wierzytelnosci
    Od: "pejter" <p...@i...pl>

    Witam !!!

    Szanowna grupo !
    Od jakiegos czasu borykam sie z pewnym problemem. Firma z którą
    wspolpracowalem oglosila w pazdzierniku upadlosc. Otrzymalem wtedy pismo z
    sądu gospodarczego w Warszawie zawiadamiajace mnie o wszczeciu postepowania
    upadlosciowego, i wzywające do zgłoszenia wierzytelnosci. Tak wiec wyslalem
    im jakies tam pismo przewodnie + faktura za którą mi nie zaplacili. Dzisiaj
    otrzymalem pismo, w którym wzywa sie mnie do usuniecia braków formalnych
    polegających na:

    "Nie zalączono dowodów potwierdzających istnienie wierzytelnosci.Nie
    okreslono do której kategorii ma byc zaliczana wierzytelnosc."

    Teraz to ja juz nie wiem co ja im mam wyslac ........
    pomózcie !

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2003-01-27 19:10:45
    Od: "patra" <p...@w...pl>

    Użytkownik pejter <p...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b13tu3$gdi$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > okreslono do której kategorii ma byc zaliczana wierzytelnosc."
    >
    > Teraz to ja juz nie wiem co ja im mam wyslac ........

    Wysłać należy oryginał faktury VAT. Kwota długu nalezy do kategorii VI. Od
    tej kwoty do dnia ogłoszenia upadłości nalicza się odsetki i wlicza je do
    sumy ogólnej wierzytelności. Odsetki należą do kategorii VII.
    Uwaga na termin wykonania zobowiązania.
    Należy też wskazać że nie toczy się w stosunku do tej wierzytelności
    postępowanie sądowe, ani administracyjne oraz, że nie jest ona
    zabezpieczona.
    I tak się niestety nie zaspokoisz, bo zazwyczaj zaspokajają się kategorie I
    i II tj. należności ZUS, Urzędów Skarbowych i pracownicze. Niestety majątku
    na następne nie starcza. Ale nie rezygnuj. Prawomocny wyciąg z listy
    wierzytelności będzie dla ciebie podstawą prawną do wpisania kwoty w straty.
    A moze się też uda zaspokoić twoją wierzytelność. Postępowanie pewnie potrwa
    ze dwa lata. Dzwoń co jakiś czas i pytaj o listę wierzytelności, a potem o
    plan podziału.Wyślij dwa egzemplarze. Trzeci zostaw dla siebie.
    Powodzenia
    Patra

  • 3. Data: 2003-01-28 00:04:44
    Od: d...@p...onet.pl

    Patra pisze:
    > Wysłać należy oryginał faktury VAT.

    Tylko czy "technicznie" jest to mozliwe? Zleceniobiorca (wykonawca,
    sprzedawca uslugi lub towaru) wystawia fakture vat, jednak oryginal idzie do
    zleceniodawcy (zamawiajacego, kupujacego). W takim razie skad Piotr ma wziac
    oryginal f - vat, skoro zostaje u niego tylko kopia?

    Pozdrawiam Desperado (-B