  • 21. Data: 2006-05-25 21:32:46
    Temat: Re: Pirackie programy
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Piotr Dembiński* stuknęła w klawisze
    i oto co powstało:

    > Jej, ktoś wpadł na ten sam pomysł, co ja 8-)

    Znaczy się, to Ty wpadłeś na ten sam pomysł co ktoś ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 22. Data: 2006-05-26 09:22:49
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <p...@o...wordpress.co
    m>,
    Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Haha a kto pamięta jeszcze przegrywalnie płyt, gdzie można było za
    > odpłatą nagrać płytkę z muzyką na kasetę? Mam jeszcze sporo takich
    > kaset - mają przeszło 10 lat... - no i co? ;-)

    Z muzyką? To poczytaj o dozwolonym użytku. Art. 23 wiadomej ustawy.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 23. Data: 2006-05-26 20:58:48
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jarek Spirydowicz* stuknęła w klawisze
    i oto co powstało:

    > Z muzyką? To poczytaj o dozwolonym użytku. Art. 23 wiadomej ustawy.

    Po pierwsze w czasach kiedy je "robiłem" nie było jeszcze tej ustawy. Po
    drugie od 2 lat w ust. 2 masz zwrot "podjedyncze kopie". Po trzecie ten
    przepis *nie zezwala* na kopiowanie wszystkiego skąd popadnie i od kogo
    popadnie. Na pewno zezwala na użyczenie płyty/książki itd. innej
    osobie, na pewno zezwala na wspólne posłuchanie - na pewno nie zezwala
    na to, abym skopiował moją płytkę dla Ciebie i dla paru jeszcze osób
    znanych mi z tej grupy.

  • 24. Data: 2006-05-27 21:30:58
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    > Osoba przedstawiająca się jako *Piotr Dembiński* stuknęła w klawisze
    > i oto co powstało:

    > Znaczy się, to Ty wpadłeś na ten sam pomysł co ktoś ;-)

    W każdym razie jestem ciekaw efektów.

  • 25. Data: 2006-05-29 08:56:24
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <p...@o...wordpress.co
    m>,
    Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Osoba przedstawiająca się jako *Jarek Spirydowicz* stuknęła w klawisze
    > i oto co powstało:

    > Po pierwsze w czasach kiedy je "robiłem" nie było jeszcze tej ustawy.

    I dzięki temu masz je legalnie (przy założeniu, że płyty nie były Twoje
    - jeśli były, data nie ma znaczenia).

    > Po
    > drugie od 2 lat w ust. 2 masz zwrot "podjedyncze kopie".

    No to co? Mam legalnie nabytą kasetę z muzyką. Nie mogę jej pożyczyć
    bratu, żeby sobie posłuchał? Nie mogę jej sobie przegrać na płytkę?

    > Po trzecie ten
    > przepis *nie zezwala* na kopiowanie wszystkiego skąd popadnie i od kogo
    > popadnie.

    Ktoś twierdził inaczej?

    > Na pewno zezwala na użyczenie płyty/książki itd. innej
    > osobie, na pewno zezwala na wspólne posłuchanie -

    Uhm.

    > na pewno nie zezwala
    > na to, abym skopiował moją płytkę dla Ciebie i dla paru jeszcze osób
    > znanych mi z tej grupy.

    Ale gdyby się okazało, że grywamy czasem razem w piłkę, to pozwoli Ci mi
    ją pożyczyć. A mi pozwoli sobie przegrać.