  • 141. Data: 2005-10-13 17:46:15
    Temat: Re: Pielęgniarki i fotograf
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrndksb3n.fdv.j.krzyzanowski@bilet.intercity.p
    l...

    > Zdjęcia z zabaw z wcześniakiem to utwór? może jeszcze dzieło?

    Nie jest istotne, co jest na zdjęciu.

    > Gościu bardzo dobrze zrobił. Sukom należy się publiczne piętno.

    A to już wskazuje na wysoki poziom intelektualny autora tekstu. nie
    skomentuje.

    Przy okazji przyszło mi do głowy, ze publikacją tych zdjęć naruszono
    ochronę wizerunku noworodka. Bez zgody jego rodziców również nie wolno
    było tych zdjęć publikować o oni też mogą się domagać od mediów
    odszkodowań.

  • 142. Data: 2005-10-13 17:49:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał w wiadomości news:dilv8g$v9$5@opal.futuro.pl...

    > 3 tygodnie na wywołanie filmu...

    Wiesz, jak gość przez trzy tygodnie jest w szoku po zobaczeniu zdjęcia
    noworodka, to nie wiadomo, jakie dziwne rzeczy zdarzają się w jego
    zakładzie.

  • 143. Data: 2005-10-13 19:03:55
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    wiadomości news:dim4bu$3tq$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > A co masz na tych fotkach, że tak się obawiasz?

    jak pudruje pupe dziecku przed nalozeniem pieluchy ?

    P.

  • 144. Data: 2005-10-13 19:39:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Graszka wrote:
    > Rozumiem, że to jakieś zboczenie zawodowe, że najważniejsza jest litera
    > prawa, co mógł a czego nie mógł pracownik zakładu fotograficznego. A może

    Prawo to prawo. On ewidentnie je złamał. One - jeśli tak orzeknie biegły.

    I nie powołuj mi się tu na 'ducha prawa', bo ja w duchy nie wierzę.

    > wogóle powinien oddać wesołym pielęgniarkom odbitki z gratulacjami za pomysł
    > sesji zdjęciowej i szybko zapomnieć o zdarzeniu. I, zdaje się, niedługo

    Pytanie retoryczne: dlaczego większość ludzi to tępe matołki, które
    widzą tylko skrajne możliwości/stanowiska?

    > będzie żałował, że tak nie zrobił. To mi przypomina różne nonsensy z naszej
    > rzeczywistości, a szczególnie sytuacje obrony koniecznej, gdzie okazuje się,
    > że przestępca jest bardziej chroniony niż ofiara. Faktycznie, nic się nie

    Wiesz, jeśli przestępca to złodziejaszek, który wyrwał torebkę, to jeśli
    ofiara tego przestępstwa w tym momencie wyciągnie spluwę i wpakuje mu
    cały magazynek w plecy, to w tym momencie ta całą 'ofiara' staje się
    przestępcą. I to znacznie większego kalibru. I na pewno nie podpadnie
    pod obronę konieczną.

    > stało, pielęgniarki nudziły sie na dyżurze, więc trochę rozrywki im się
    > należy. W końcu są tak słabo opłacane, niech mają. A fotograf jest "be", bo
    > zgodnie z tutejszą mentalnością zrobił donos, a to nie jest mile widziane.

    Wkurzają mnie stworki, takie jak ty, które uważają, że w każdej sytuacji
    możliwe są tylko dwie kontrastowe strony: święta (fotograf) i pomiot
    szatana (pielęgniarki).

    A w tym przypadku pielęgniarki to zwykłe idiotki (które faktycznie nie
    powinny tego zawodu dalej wykonywać), a laboludek to szuja grzebiąca w
    cudzych zdjęciach i co gorsza sprzedająca je (i to prawie po miesiącu!)
    prasie (żeby chociaż zawiadomił właściwe organa).

    > Zgroza! A gdyby to dotyczyło waszego dziecka? Fajnie, prawda? Taka sobie
    > niewinna zabawa.
    > No, super jesteście!!!

    A gdyby to dotyczyło twojego zdjęcia? Np. jakieś ostre porno z tobą w
    roli głównej? Ale byś się wtedy cieszyła, nie?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 145. Data: 2005-10-13 19:41:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Zdjecia z zabaw z wczesniakiem to utwor? moze jeszcze dzielo?

    Prawo nie rozróżnia wartości artystycznej dzieła.

    Każde zdjęcie jest prawnie chronionym utworem, nawet takie z cyklu 'u
    cioci na imieninach'.

    > Chyba Ci jelita popalilo...

    Tobie mózg, i to na pewno.

  • 146. Data: 2005-10-13 19:43:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    wsm wrote:

    > Jeżeli swojego autorstwa - nic w tym nagannego.

    Chyba że koncentrował się na konkretnych zwłokach - wtedy IMHO podpada
    pod ochronę wizerunku i musiałby mieć zgodę spadkobierców/rodziny.

  • 147. Data: 2005-10-13 19:43:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Prase moge sobie informowac o czym tylko chce. Komunizm i cenzura juz sie
    > skonczyly.

    Ale jest jeszcze prawo, a nie totalny budrel i dziki zachód, o którym ty
    marzysz.

  • 148. Data: 2005-10-13 19:44:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    .pl> napisali:

    > Uprawnia do tego interes spoleczny.

    Podstawa prawna?

  • 149. Data: 2005-10-13 19:46:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Tak, bo dzieki temu podobnym debilkom nie przyjdzie do lba uskuteczniac
    > podobnych zabaw.

    Za to wszyscy zafajdani wściubiacze nosa będą się czuć bezkarni w
    grzebaniu w cudzej własności.

  • 150. Data: 2005-10-13 19:49:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek wrote:

    > A co masz na tych fotkach, że tak się obawiasz?

    Nie twój zasmarkany interes.

    Może np. akty swojej narzeczonej i sobie nie życzy, żeby jakiś wścibski
    laboludek albo inny ciekawski, taki jak ty, się nad nią ślinił czy wręcz
    sprzedawał potem te zdjęcia do prasy.