  • 11. Data: 2015-09-18 15:57:48
    Temat: Re: Pełnomocnictwo notarialne?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 września 2015 13:46:17 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Podpisze umowe oraz pelnomocnictwo, np na wypowiedzenie starej umowy.
    > I o ile nowy operator moze wierzy kurierowi, ktorego wybral, to stary
    > operator dostanie dyspozycje wystawiona przez nowego w imieniu klienta
    > i pelnomocnitwo ... tak samo niepewne jak to pokazane przez Jacka.
    > A moze nawet bardziej, bo w obliczu premii za nowego klienta rozne
    > rzeczy sie zdarzaly :-)

    Myślę że na styku:
    stary operator-nowy operator
    to troszkę inne zasady jak na styku:
    Jacek z pełnomocnictwem mamy- operator

  • 12. Data: 2015-09-18 20:20:39
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Tego babka nie rozróżnia. Ma być notarialne i już.
    > Na razie poradziłem sobie inaczej, ale zawsze warto wiedzieć, czego mają
    > prawo wymagać.
    > Jacek

    Zatem pełnomocnictwo z podpisem notarialnie poświadczonym pewnie by
    wystarczyło.

    Postaw się w sytuacji operatora - wyobraź sobie, że masz Jankowi
    wypłacić 5 tysięcy zł, a tu przychodzi jakiś Ziutek z pełnomocnictwem na
    kartce, której podpisu nie jesteś pewien.
    ---
    Skoro nie jest pewien podpisu gościa z którym zawarł umowę i zapewne ma jego
    oświadczenie woli poświadczone podpisem to jak miałby być pewien
    oświadczenia notariusza, którego na oczy nie widział ?

  • 13. Data: 2015-09-18 20:23:49
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Tak nawiasem mowiac to kurier przyniesie do podpisu bodajze
    > pelnomocnictwo dla nowego operatora uprawniajace do zakonczenia umowy ze
    > starym - i jakos sie bez notariusza obejdzie :-)

    Ale w obowiązkach kuriera - przynajmniej teoretycznie - jest właśnie
    wylegitymowanie osoby, która się podpisuje.

    No i z faktu, że niektórzy takiego zabezpieczenia zaniechują (chyba
    virgin wysyła papiery normalnymi listami i prosi o odesłanie) nie
    oznacza, że jest to praktyka, którą można wymusić na każdym.
    ---
    A jakie jest prawo ?

  • 14. Data: 2015-09-18 20:42:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 września 2015 14:52:47 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał
    > No i z faktu, że niektórzy takiego zabezpieczenia zaniechują (chyba
    > virgin wysyła papiery normalnymi listami i prosi o odesłanie) nie
    > oznacza, że jest to praktyka, którą można wymusić na każdym.
    Tego też bank poprosił o podpisanie i odesłani- gość podpisał i odesłał;)
    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/rosjanin-
    okiwal-bank-czeka-na-ponad-700-tys-dolarow,346281.ht
    ml