  • 1. Data: 2002-10-15 10:56:51
    Temat: Pełnomocnictwo "administracyjne"
    Od: "philly" <s...@a...net>

    Witam Grupowiczów!

    Czy ktoś się orientuje jaką forme musi mieć pełnomocnictwo do załatwienia
    sprawy przed organem administracyjnym? Jakie przepisy to regulują?

    Z góry dzięki za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    philly

  • 2. Data: 2002-10-15 11:42:21
    Temat: Re: Pełnomocnictwo "administracyjne"
    Od: "marcin" <s...@f...id.pl_das.weg>

    Użytkownik "philly" <s...@a...net> napisał w wiadomości
    > Witam Grupowiczów!
    >
    > Czy ktoś się orientuje jaką forme musi mieć pełnomocnictwo do załatwienia
    > sprawy przed organem administracyjnym?

    ja się orientuję

    > Jakie przepisy to regulują?

    k.p.a. i kodeks cywilny

  • 3. Data: 2002-10-15 14:46:49
    Od: "philly" <s...@a...net>

    > ja się orientuję

    dzięki za "wyczerpującą" informację. naprawdę baaardzo mi pomogłeś!

    philly

  • 4. Data: 2002-10-16 08:14:30
    Od: "marcin" <s...@f...id.pl_das.weg>

    > dzięki za "wyczerpującą" informację. naprawdę baaardzo mi pomogłeś!

    cieszę się,
    nie rozumiem Twojego wzburzenia, odpowiedziałem CI na pytanie i to całym
    zdaniem :)

  • 5. Data: 2002-10-16 10:02:59
    Od: "marcin" <s...@f...id.pl_das.weg>

    Użytkownik "marcin" <s...@f...id.pl_das.weg> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "philly" <s...@a...net> napisał w wiadomości

    > cieszę się,
    > nie rozumiem Twojego wzburzenia, odpowiedziałem CI na pytanie i to całym
    > zdaniem :)

    33 k.p.a sobie zobacz :) konkretnie

  • 6. Data: 2002-10-16 17:01:48
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Tue, 15 Oct 2002 12:56:51 +0200, "philly" <s...@a...net>
    wrote:

    >Witam Grupowiczów!
    >
    >Czy kto? si? orientuje jak? forme musi mieae pe?nomocnictwo do za?atwienia
    >sprawy przed organem administracyjnym? Jakie przepisy to reguluj??
    >
    >Z góry dzi?ki za odpowied 1/4 .

    Kodeks postepowania administracyjnego:

    Art. 32. Strona mo?e dzia?aae przez __pe?nomocnika__, chyba ?e
    charakter czynnoœci wymaga jej osobistego dzia?ania.

    Art. 33. § 1. __Pe?nomocnikiem__ strony mo?e byae osoba fizyczna
    posiadaj?ca zdolnoœae do czynnoœci prawnych.

    § 2. __Pe?nomocnictwo__ powinno byae udzielone na piœmie lub zg?oszone
    do protoko?u.

    § 3. __Pe?nomocnik__ do??cza do akt orygina? lub urz?dowo poœwiadczony
    odpis pe?nomocnictwa. Adwokat lub radca prawny oraz rzecznik patentowy
    mo?e sam uwierzytelniae odpis udzielonego mu pe?nomocnictwa.

    § 4. W sprawach mniejszej wagi organ administracji publicznej mo?e nie
    ??daae __pe?nomocnictwa__, jeœli pe?nomocnikiem jest cz?onek
    najbli?szej rodziny lub domownik strony, a nie ma w?tpliwoœci co do
    istnienia i zakresu upowa?nienia do wyst?powania w imieniu strony.

    Art. 40. § 1. Pisma dor?cza si? stronie, a gdy strona dzia?a przez
    przedstawiciela - temu przedstawicielowi.
    § 2. Je?eli strona ustanowi?a __pe?nomocnika__, pisma dor?cza si?
    pe?nomocnikowi.

    Art. 41. § 1. W toku post?powania strony oraz ich przedstawiciele i
    __pe?nomocnicy__ maj? obowi?zek zawiadomiae organ administracji
    publicznej o ka?dej zmianie swego adresu.
    § 2. W razie zaniedbania obowi?zku okreœlonego w § 1 dor?czenie pisma
    pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

    Art. 50. § 1. Organ administracji publicznej mo?e wzywaae osoby do
    udzia?u w podejmowanych czynnoœciach i do z?o?enia wyjaœnie? lub
    zezna? osobiœcie, przez __pe?nomocnika__ lub na piœmie, je?eli jest to
    niezb?dne dla rozstrzygni?cia sprawy lub dla wykonywania czynnoœci
    urz?dowych.

    Art. 54. § 1. W wezwaniu nale?y wskazaae:
    1) nazw? i adres organu wzywaj?cego,
    2) imi? i nazwisko wzywanego,
    3) w jakiej sprawie oraz w jakim charakterze i w jakim celu zostaje
    wezwany,
    4) czy wezwany powinien si? stawiae osobiœcie lub przez
    __pe?nomocnika__, czy te? mo?e z?o?yae wyjaœnienie lub zeznanie na
    piœmie,
    5) termin, do którego ??danie powinno byae spe?nione, albo dzie?,
    godzin? i miejsce stawienia si? wezwanego lub jego pe?nomocnika,
    6) skutki prawne niezastosowania si? do wezwania.

    to wszystko co moze ci sie przydac w tym temacie.