  • 1. Data: 2006-06-02 18:14:00
    Temat: Parkowanie w niedozwolonym miejscu- cel służbowy
    Od: "PYTON" <j...@W...pl>

    Witam
    Mam takie pytanie, z zawodu jestem geodeta, mam swoją działalność
    gospodarczą. ostatnio byłem zmuszony zaparkować auto w miejscu
    niedozwolonym, związane to było z wykonaniem pewnych prac pomiarowych,
    niestety policja nie dała się przekonać i dostałem mandat. I moje pytanie,
    gdyż słyszałem że jest ustawa ( dekret) która zezwala na parkowanie auta w
    miejscu niedozwolonym jeśli parkowanie jest związane z wykonaniem pracy
    służbowej, czy jest coś takiego w prawie??. Będę wdzięczny za informacje na
    ten temat

  • 2. Data: 2006-06-02 18:42:19
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 2 Jun 2006 20:14:00 +0200, PYTON napisał(a):

    > (...) czy jest coś takiego w prawie??

    Poniekąd. Chodzi pewnie o żółte światła błyskowe, ale nie wiem czy w Twoim
    przypadku miałoby to zastosowanie... Raczej nie. BTW dekrety były 80 lat
    temu :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-06-02 18:57:59
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

> [...]

    > służbowej, czy jest coś takiego w prawie??. Będę wdzięczny za informacje na

    Moim zdaniem policja miała rację. Jeśli chcesz złamać jakiś zakaz, znak
    B-35 (zakaz postoju), B-36 (zakaz zatrzymywania i postoju) czy inny znak,
    np. wjechać w uliczkę gdzie stoi znak B-1 (zakaz ruchu...) to najpierw
    trzeba uzyskać zezwolenie na złamanie takiego zakazu i wtedy nie ma żadnego
    problemu.
    Poza tym, jeśli jesteś geodetą, to trudno jest mi uwierzyć, że nagle
    budzisz się rano i postanawiasz, że w tym miejscu bedziesz wykonywał
    pomiary. Zazwyczaj wiesz z wystarczająco dużym wyprzedzeniem gdzie i co
    będziesz mierzyć i na pewno zdąrzysz uzyskać takowe zezwolenie.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 4. Data: 2006-06-02 19:03:19
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

> [...]

    > służbowej, czy jest coś takiego w prawie??. Będę wdzięczny za informacje na

    jeśli chcesz złamać jakiś zakaz to najpierw warto się postarać o
    pozwolenie.

    No chyba, ze budzisz się rano i stwierdzasz że tu bedziesz prowadził
    pomiary, ale jak się domyślam, to gdzie będziesz mierzył to wiesz z dużym
    wyprzedzeniem i na pewno robisz to na zlecenie czyjeś.

  • 5. Data: 2006-06-02 19:27:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

> [...]
    > pomiary, ale jak się domyślam, to gdzie będziesz mierzył to wiesz z dużym
    > wyprzedzeniem i na pewno robisz to na zlecenie czyjeś.

    Heh, ja rozumiem że komuś się 2x "enter wciśnie" i ten sam post się
    wyśle podwójnie. Ale żeby ktoś wysłał 2 odpowiedzi na ten sam temat, o
    bardzo zbliżonej treści ale jednak pisane 2x, no to roztargnienie że
    klękajcie narody :).

    p. m.

  • 6. Data: 2006-06-02 19:45:37
    Od: "PYTON" <j...@W...pl>

> [...]
    > pomiary. Zazwyczaj wiesz z wystarczająco dużym wyprzedzeniem gdzie i co
    > będziesz mierzyć i na pewno zdąrzysz uzyskać takowe zezwolenie.

    No tak wiem o tym wcześniej, ale np jeśli chce wejść na prywatną posesje
    wystarczy mi zgłoszenie roboty w ośrodku geodezyjnym i jest to dokument
    pozwalający mi nie łamiąc prawa wchodzić po terenach prywatnych wiec na
    logikę jeśli postawie auto w miejscu niedozwolonym to też zgłoszenie powinno
    wystarczyć, lub być traktowane jako zezwolenie.

  • 7. Data: 2006-06-02 19:46:09
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    PYTON napisał(a):

> [...]
    > logikę jeśli postawie auto w miejscu niedozwolonym to też zgłoszenie powinno
    > wystarczyć, lub być traktowane jako zezwolenie.

    Ale parkowanie gdzie indziej (albo nie parkowanie w tym miejscu) nie
    uniemożliwia Ci pracy.

    --
    Filip.

  • 8. Data: 2006-06-02 19:56:51
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > wystarczy mi zgłoszenie roboty w o?rodku geodezyjnym i jest to dokument
    > pozwalaj?cy mi nie łami?c prawa wchodzić po terenach prywatnych wiec na

    O ... to tak mozna ???? Znaczy sie wchodzi mi ktos na podwórko, pokazuje
    taki papier, a ja nie mogę go wyprosic ? Cos tu chyba
    "zgeneralizowałes".

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 9. Data: 2006-06-02 20:08:07
    Od: "PYTON" <j...@W...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał w wiadomości

    > O ... to tak mozna ???? Znaczy sie wchodzi mi ktos na podwórko, pokazuje
    > taki papier, a ja nie mogę go wyprosic ? Cos tu chyba
    > "zgeneralizowałes".

    Dokładnie tak jest, na podstawie zgłoszenia mam prawo wejść na teren
    prywatny, oczywiście wcześniej informując właściciela, bywają przypadki
    awantur, głównie przy podziałach gruntów na wioskach, gdzie rolnik wie że
    straci część pola i na siłę wywala geodetów, wówczas tel. po policje i
    sprawa się rozwiązuje. Nie pamiętam dokładnie ustawy która to reguluje ale
    juto jak będę w pracy to ją sprawdzę.

  • 10. Data: 2006-06-02 20:08:55
    Od: "PYTON" <j...@W...pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > Ale parkowanie gdzie indziej (albo nie parkowanie w tym miejscu) nie
    > uniemożliwia Ci pracy.

    Sa sytuacje gdzie muszę mieć auto pod "ręką"