  • 11. Data: 2015-01-21 10:05:22
    Temat: Re: PZD czy stowarzyszenie?
    Od: Gerard <g...@g...com>

    W dniu 2015-01-20 o 17:36, Gotfryd Smolik news pisze:

    > W sumie do tego punktu chciałem się odnieść - błąd w założeniu :D
    > Pełnomocnikiem może być jeden z "aktywistów" chcących aby
    > ogród "wyszedł" z PZD.
    > Ponieważ nie jest on przeciwną stroną postępowania, nie widać
    > przeszkód dla takiej wersji.

    Z czystej ciekawości - czyli jeśli "aktywista" pozbiera podpisy od
    chętnych do wyjścia z PZD i przy okazji zbierze od nich upoważnienia, to
    później na głosowaniu może wystąpić jako np. 100 działkowców,
    przedstawiając podpisane upoważnienia? Do frekwencji będzie się też
    liczył jako te 100 osób? Bo jeśli tak, to zebrania w różnych sprawach
    mogą wyglądać całkiem zabawnie - dwie osoby, każda ze stosikiem
    upoważnień i tylko sprawdzają, kto zebrał więcej ;)

  • 12. Data: 2015-01-21 23:46:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2015, Gerard wrote:

> [...]
    > głosowaniu może wystąpić jako np. 100 działkowców, przedstawiając podpisane
    > upoważnienia? Do frekwencji będzie się też liczył jako te 100 osób?

    IMO zdecydowanie tak.
    Musiałby istnieć ustawowy przepis, który by tego zabraniał.
    Choć u ustawodawców logiki trudno szukać, to jeśli nie ma przeszkód
    aby tak stało się np. spółce handlowej, dlaczego miałoby nie działać
    na zebraniu działkowców, spółdzielców itp?

    > Bo jeśli tak, to zebrania w różnych sprawach mogą wyglądać całkiem
    > zabawnie - dwie osoby, każda ze stosikiem upoważnień i tylko sprawdzają,
    > kto zebrał więcej ;)

    :D
    Zawsze jest sprawa zakresu upoważnienia - pełnomocnictwa "na wszystko"
    raczej nikt nie da (bo uprawniałoby np. do powypowiadania członkowstwa
    dających pełnomocnictwo).
    Tematyka musi więc byś jednoznaczna i nie zawierająca haczyków wiodących
    na manowce (w postaci np. "trzeciego rozwiązania", nie przewidzianego
    w programie).

    Ale w takiej sprawie jak w temacie wątku, "być albo nie być" (w PZD),
    mogłoby tak się stać :D

    pzdr, Gotfryd