  • 11. Data: 2005-04-27 21:30:51
    Temat: Re: PRAWO POWIETRZA :D
    Od: "Artur Starz" <a...@m...argos1.com.pl.falszywy.adres>

    Witam...
    Z tym URTIPem to ostrożnie... z tego co piszesz wygląda na to że Wasza sieć
    nie jest zgłoszona w URTIPie (podanie + 15 zł) skoro tylko o URTIPie
    słyszałaś ;-), a sieci zewnętrzne powinny być zgłoszone.
    Jak nie będzie zgłoszona to wg przepisów jej nie ma ;-) i nie bardzo mają
    konkurenci co zakłócać.. więc najpier zalegalizujcie sieć.
    Poza tym na tym paśmie nie za bardzo możecie powojować nawet na OSBridgach -
    dlatego że zgodnie z ustawą moc _wypromieniowywana_ przez antenę nie może
    być większa od 100mW. Jeśli masz AP o mocy 100mW to moc wypromieniowywana
    100 mW jest tylko przy antenie nie mającej zysku (0 dB), i dodatkowo
    dookólnej czyli antena ma promieniowac nie mocniej niz dipol izotropowy
    zasilany moca 100mW, (dipol izotropowy to teoretyczna antena promieniujaca
    jednakowo we wszystkich kierunkach, stosowane powszechnie anteny kierunkowe
    skupiają wiekszość promieniowanej mocy w jednym kierunku i stąd bierze się
    ich zysk)
    Jeśli masz już jakieś anteny z zyskiem to trzeba policzyć: EIRP = moc
    nadajnika[dBm] + wzmocnienie anteny[dBi] - straty kabla[dB]
    100mW to około 20 dBm, iwięc suma mocy nie powinna przekroczyć 20 dBm - i tu
    ważna uwaga do ew. obliczeń - wzrost zysku anteny o 3 dB powoduje DWUKROTNY
    wzrost mocy czyli teoretycznie 20dBm to 100 mW, 23 to 200 mW, 26 to 400 mW
    itd..
    więc jak masz osbrodge'a 100 mW z anteną kierunkową 19dBi to masz razem 39
    dBm przy założeniu że AP wisi gdzieś przy antenie - i wtedy masz problem bo
    pomiary wykażą moc ponad 6W !! (a wykażą.. miałem już okazję widzieć URTIP w
    akcji - przy innych okazjach ale mają sprzęt do tego - jedyna pociecha że
    mają go mało i nie chce im się zajmować pierdołami)
    Ale odbiegłem od tematu... chociaż może komuś się przyda ten pobieżny opis..
    URTIP może stwierdzić tylko zgodność z przepisami konkretnych zestawów ale
    nie może w żaden sposób zmusić legalnego i nadająceco zgodnie z przepisami
    (po zmierzeniu oczywiście) to usunięcia się z tego kanału - URTIP to nie
    sędzia na boisku ;-), nie może bo jeśli sprzęt jest legalny to może dowolnie
    pracować na dowolnym z kanałów, i tyle..

    Pozdrawiam
    Artur Starz

  • 12. Data: 2005-04-27 21:36:45
    Od: "Iza" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Artur Starz" <a...@m...argos1.com.pl.falszywy.adres> napisał w
    wiadomości news:d4p04b$mnn$1@news.onet.pl...
> [...]
    > sędzia na boisku ;-), nie może bo jeśli sprzęt jest legalny to może
    dowolnie
    > pracować na dowolnym z kanałów, i tyle..

    Wszystkie nasze bazowe sprzęty mają +20dBm (mam tu na myśli całą wyliczaną
    przez Ciebie sumę) OS Bridge XL (www.osbridge.pl) wszystkie zastawy są
    homologowane czyli zgodne z Polskimi przepisami i URTiP nie może się do nich
    doczepić w żaden sposób teoretycznie. A konkurencja na zapytanie o
    homologacię zapytała "A co to jest ??" !!
    No ja wiem, że ogólnie zURTiP-em to trzeba ostrożnie i dlatego nie palamy
    się zbytnio ze zgłoszeniem do nich. Dlate\go wcześniej pytałam o tę
    "Nieuczciwą konkurencję" bo to w sumie też jest jakieś rozwiązanie :)

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2005-04-27 22:35:34
    Od: "Artur Starz" <a...@m...argos1.com.pl.falszywy.adres>

    Witam..

    Dokładnie.. najlepiej wypuść ze 3 różne osoby z dyktafonami (mogą nagrywać
    swoje rozmowy zgodnie z prawem) - najlepiej kolegów - w każdym razie nie
    spokrewnionych i można coś działać..
    Poza tym i tak zgłoście sieć do URTIPu, dołączcie kserówki homologacji itp.
    - im więcej papierków tym lepiej - urząd jest wszędzie taki sam ;-)
    Koszt to 15 zł a i konkurencja może wam wtedy skoczyc ;-), z tymi
    wyliczeniami to niestety prawda, tak to się liczy i tak wychodzi z pomiarów
    ale jak napisałem - trzeba ich naprawdę zmusić żeby mierzyli coś takiego...
    mają dużo roboty z zakłóceniami pasm chronionych i tym się głównie zajmują
    bo od tego są.. a zawsze można przejść na 5GHz - tam zwłaszcza w mniejszych
    miejscowościach cisza i spokój i te paręnaście mega można wyciągnąć na kilka
    km

    Pozdrawiam
    Artur Starz

  • 14. Data: 2005-04-27 22:35:49
    Od: "Iza" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Artur Starz" <a...@m...argos1.com.pl.falszywy.adres> napisał w
    wiadomości news:d4p3tm$svg$1@news.onet.pl...
> [...]
    mniejszych
    > miejscowościach cisza i spokój i te paręnaście mega można wyciągnąć na

    Właśnie jesteśmy w stanie przebudowy na 5GHz :D