  • 1. Data: 2009-05-11 20:52:23
    Temat: PORD
    Od: zly <b...@N...fm>

    http://www.wytryb.pl/temp/uzasadnienie.jpg

    Co myslicie. Dla mnie sedzia jest debilem :) W Polsce obowiazuje PORD i
    znaki drogowe. O istnieniu sciezki informuja mnie znaki dorgowe, nie
    interesuje mnie jakie znaki sa pod drugiej stronie jezdni. Obowiazuja mnie
    te przy prawej krawedzi. Jak mozna skazac na podstawie widzimisie?
    --
    marcin

  • 2. Data: 2009-05-11 22:43:27
    Temat: Re: PORD
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "zly" <b...@N...fm> napisal w wiadomosci
> [...]
    > mnie
    > te przy prawej krawedzi. Jak mozna skazac na podstawie widzimisie?

    A ja uwazam, ze to Ty nie masz racji. Przywolany w uzasadnieniu przepis
    naklada na rowerzyste obowiazek korzystania z drogi dla rowerów, jesli ona
    istnieje. Nie wiaze tego obowiazku z jakimkolwiek oznakowaniem na samej
    drodze. Nie ma znaku informacyjnego, informujacego o tym, ze gdzies tam
    obok biegnie droga dla rowerów, choc w mojej ocenie by sie niejednokrotnie
    przydal. U mnie w miescie ulice, wzdluz których biegna sciezki rowerowe,
    oznaczono znakiem zakazu jazdy rowerów, ale obowiazku takiego nie ma.

    W tej sytuacji jedyna sensowna linia obrony rowerzystów bylo by
    oswiadczenie, ze o biegnacej równolegle po drugiej stronie drogi sciezce
    rowerowej nie wiedzieli. Gdyby tak utrzymywali, to sad by
    najprawdopodobniej uznal, ze dzialali w ramach bledu uzasadnionego
    okolicznosciami i nie skazal ich. Ale skoro - jak wynika z uzasadnienia -
    przyznali, ze o sciezce rowerowej wiedzieli, to sadowi wielkiego wyboru nie
    zostawili.

  • 3. Data: 2009-05-11 23:12:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zly wrote:
    > nie interesuje mnie jakie znaki sa pod drugiej stronie jezdni. Obowiazuja mnie
    > te przy prawej krawedzi.

    serio?

  • 4. Data: 2009-05-12 04:31:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zly napisał(a):

    > Co myslicie. Dla mnie sedzia jest debilem :)

    Za to chyba mozesz trafic do aresztu ;P

> [...]
    > informuja mnie znaki dorgowe, nie interesuje mnie jakie znaki sa pod
    > drugiej stronie jezdni. Obowiazuja mnie te przy prawej krawedzi. Jak

    To co wyzej napisales to wlasnie jest Twoje widzimisie bo skoro wiesz,
    ze po drugiej stronie jest scieżka to masz *obowiązek* z niej korzystać

    Jedyne co mnie tu zastanawia to fakt, ze interpretacji PORD dokonal
    najwyrazniej biegly a nie Sąd ;P

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 5. Data: 2009-05-12 04:37:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    januszek pisze:

    > Jedyne co mnie tu zastanawia to fakt, ze interpretacji PORD dokonal
    > najwyrazniej biegly a nie Sąd ;P

    mnie tez to zastanawia i to jest karygodne. Sąd korzysta z opinii
    biegłego w zakresie prawa.

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2009-05-12 05:40:34
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Uzytkownik "zly" <b...@N...fm> napisal w wiadomosci
    > http://www.wytryb.pl/temp/uzasadnienie.jpg
    >
    > Co myslicie. Dla mnie sedzia jest debilem :)

    Nie - debilem jest ten urzedznik w UM odpowiedzialny za wydawanie pieniedzy
    z podatków na budowe dróg dla rowerów z których rowerzysci i tak pózniej
    nie korzystaja.

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 7. Data: 2009-05-12 05:57:44
    Od: spp <s...@o...pl>

    Jd. pisze:

    > Nie - debilem jest ten urzedznik w UM odpowiedzialny za wydawanie pieniedzy
    > z podatków na budowe dróg dla rowerów z których rowerzysci i tak pózniej
    > nie korzystaja.

    Możesz to rozwinąć?

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-05-12 06:51:39
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 12 May 2009 06:37:32 +0200, Johnson napisał(a):

    > mnie tez to zastanawia i to jest karygodne. Sąd korzysta z opinii
    > biegłego w zakresie prawa.

    Też zwróciłem na to uwagę.
    Niestety, czasem się to zdarza w polskich sądach. Swego czasu miałem taki
    sąd, gdzie "czwórka" dawała biegłemu zarobić w każdej sprawie dot.
    "ustawy 203", a opinia biegłego -- do każdej sprawy taka sama --
    sprowadzała się do wypracowania nt. owej ustawy (i jej art. 4a).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 9. Data: 2009-05-12 07:08:12
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 11 May 2009 18:12:16 -0500, witek napisał(a):

    > serio?

    § 2. 1. Znak drogowy pionowy umieszczony po prawej stronie jezdni lub nad
    jezdnią dotyczy kierujących znajdujących się na wszystkich pasach ruchu;
    jeżeli jednak znaki są umieszczone nad poszczególnymi pasami ruchu, to znak
    dotyczy tylko kierujących znajdujących się na pasie, nad którym znak jest
    umieszczony. Znak drogowy umieszczony po lewej stronie jezdni lub pasów
    ruchu stanowi powtórzenie znaku umieszczonego po prawej stronie, chyba że
    przepisy szczególne stanowią inaczej.
    --
    marcin

  • 10. Data: 2009-05-12 07:10:28
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia 12 May 2009 06:31:48 +0200, januszek napisał(a):

    > To co wyzej napisales to wlasnie jest Twoje widzimisie bo skoro wiesz,
    > ze po drugiej stronie jest scieżka to masz *obowiązek* z niej korzystać

    na jakiej podstawie? czy jezeli wiem, z po drugiej stronie jezdni
    (oddzielonej powiedzmy pasem zieleni) sa roboty drogowe i ograniczenie do
    30km/h, a na mojej nie. To tez mam obowiazek ograniczyc predkosc?

    Czy jezeli jade jezdnie przy ktorej nie ma ddr, ale wiem ze ulice obok
    jest, to tez powinienem na nia zjechac?

    --
    marcin