  • 1. Data: 2009-05-11 20:19:55
    Temat: Podszywanie się na alledrogo
    Od: panti <p...@z...pl>

    Witam, brałem udział w aukcji, cena min licytowanego przedmiotu nie
    została osiągnięta. Po około 30 min. otrzymałem maila z nr. rachunku i
    imieniem i nazwiskiem rzekomego sprzedawcy oraz informacją żebym dokonał
    jak najszybszego przelewu :) Można coś zrobić z takimi wyłudzaczami? Czy
    tylko mogę zakpić z gościa wysyłając mu informację o dokonaniu przelewu
    ;) Z ciekawostek ip komputera umieszczonego w mailu 195.543.369.7
    ;D

    --
    <vince>rodzice pojechali do Media Markt i nie chcieli mnie zabrać...
    czy powinno mi to dać do myślenia?!

  • 2. Data: 2009-05-11 20:45:55
    Temat: Re: Podszywanie się na alledrogo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "panti" <p...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylko mogę zakpić z gościa wysyłając mu informację o dokonaniu przelewu
    > ;) Z ciekawostek ip komputera umieszczonego w mailu 195.543.369.7

    Coś nei tak z tym adresem IP. Albo źle odczytałeś, albo go jakoś
    sfałszowano.

  • 3. Data: 2009-05-11 21:12:23
    Temat: Re: Podszywanie si? na alledrogo
    Od: panti <p...@z...pl>

    Dnia 11.05.2009 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "panti" <p...@z...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Coś nei tak z tym adresem IP. Albo źle odczytałeś, albo go jakoś
    > sfałszowano.

    Podałem ip jako ciekawostkę zawartą w wiadomości od rzekomego sprzedawcy.
    Dla uproszczenia dodam, że nie mieści się on w standardach.
    Rzeczywiste ip to 85.25.145.98 - pewnie jakieś niemieckie proxy.
    Bardziej mnie interesuje, czy prawnie można coś zarzucić dla gościa
    który to wysłał? Próba wyłudzenia?

    serdeczności :)

  • 4. Data: 2009-05-11 21:17:37
    Od: panti <p...@z...pl>

> [...]
    > sfałszowano.

    Podałem ip jako ciekawostkę zawartą w wiadomości od rzekomego sprzedawcy.
    Dla uproszczenia dodam, że nie mieści się ono (ip) w standardach.

  • 5. Data: 2009-05-11 21:29:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Rzeczywiste ip to 85.25.145.98 - pewnie jakieś niemieckie proxy.
    > Bardziej mnie interesuje, czy prawnie można coś zarzucić dla gościa

    To zwykły serwer w w Niemczeh. ich strona
    http://www.google.pl/advanced_search?hl=pl

    A co do kwestii prawnych, to jest to oszustwo popełnione na terytorium
    Niemiec.

  • 6. Data: 2009-05-12 08:47:58
    Od: panti <p...@z...pl>

> [...]
    > http://www.google.pl/advanced_search?hl=pl
    >
    > A co do kwestii prawnych, to jest to oszustwo popełnione na terytorium

    Cfaniaki ;) ze wzg. na niską kwotę oszustwa jedyne co im grozi to
    zawieszenie konta bankowego. Wątpię żeby naszym stróżom prawa chciało
    się namierzać gości po logach na zagranicznych maszynach.
    Dzięki za odpowiedź :)

  • 7. Data: 2009-05-18 09:04:27
    Od: " " <d...@g...pl>

    panti <p...@z...pl> napisał(a):

> [...]
    > tylko mogę zakpić z gościa wysyłając mu informację o dokonaniu przelewu
    > ;) Z ciekawostek ip komputera umieszczonego w mailu 195.543.369.7

    Witam,własnie ten oszust z tego ip. komputera 195.543.369.7 chciał oszukac
    na 500zl mojego kupujacego,ja jestem sprzedajacym byla to kurtka
    skorzana,ale kupujacy napisal mi ze oszust podal dane adrian jasilski i
    numer konta citibanku gdzie ma wyslac pieniazki,sprawe zglosilam do
    allegro,bo ten h.. pisal meila jakby przejal moje konto w allegro a to bylo
    w czwartek 14 maja o 23 skonczyla sie aukcja i przez 2 godz.wisiala bo nie
    chciala mi przejsc do sprzedanych,jakby ktos przejal kontrole nad
    aukcja,dopiero o 0.30 weszla do sprzedanych.Uwazajcie ludzie na tego typa bo
    on moze wyłudzic w koncu od kogos,kto bedzie zakrecony wplaci mu,jesli on
    przejmuje nick z allegro.pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-06-25 09:42:49

    Witam!
    Miałem dokładnie taką samą historię.
    Sprzedałem przedmiot a w tym czasie kupujący otrzymał informację o zmianie
    danych do przelewu: Adrian Jasilski i dalej nr konta z Citibanku 47 1030
    0019 0109 8518 0375 8223.
    Zgłosiłem sprawę obsłudze allegro i policji.
    Lepiej zmienić hasło dostępu do konta na all i przenieść adres e-mail.