  • 1. Data: 2003-04-03 07:16:25
    Temat: POMOCY - podzielniki ciepła dostałem wyliczenie ale nie rozumiem NIC
    Od: p...@p...onet.pl

    Ktoś pomoże mi przeanalizować moje wyliczenie podzielników ciepła CO w
    bloku ... ja z tego dokumentu nic nie rozumiem przeslę na maila

    Dominik

  • 2. Data: 2003-04-03 08:01:57
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    > Ktoś pomoże mi przeanalizować moje wyliczenie podzielników ciepła CO w
    > bloku ... ja z tego dokumentu nic nie rozumiem przeslę na maila

    Te koszty to wylicza się tak.
    Sumuje się z bloku wskazania wszystkich podzielników u wszytkich
    mieszkańców.
    Np niech z tego wyjdzie 1500 jednostek (kresek, czy co tam macie na
    podzielnikach)
    Koszty ogrzewania wyniosły np. niech będzie 300 000 zł za sezon. Te koszty
    to wylicza spółdzielnia jeśli sama ma kotłownię, albo np. suma faktur jeśli
    blok jest ogrzewany jakoś inaczej. W sumie chodzi tu o koszta ogrzewania.
    A teraz matematyka;
    jedna jednostka = 300 000 zł / 1500 jednostek = 200 zł.

    u ciebie jednostek było np. 7
    Koszt ogrzania twojego mieszkania 7 jednostek * 200 zł = 1400 zł
    Koszty sporządzenia rozliczenia (ryczałtowe, albo np. od ilości
    podzielników, albo jeszcze inaczej) 50 zł.
    Razem 1450 zł.

    Twoje wpłaty w ciągu roku 1200 zł.
    Do dopłaty 250 zł.
    OK?
    Jak dalej nic nie wiesz to daj znać.

  • 3. Data: 2003-04-03 10:48:37
    Od: "Daniel_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > Koszty sporządzenia rozliczenia (ryczałtowe, albo np. od ilości
    > podzielników, albo jeszcze inaczej) 50 zł.

    no nie do końca tak jest. Zapomniałeś dodać współczynik przeliczeniowy -
    inny dla piętra ostatniego, inny dla parteru a jeszcze inny dla mieszkań
    narożnych itp. Trzeba też wziąć pod uwagę wielkość mocy danego grzejnika np.
    na parterze dla 15 m2 musisz projektuje się grzejnik np. 1000W a na I
    piętrze dla tego samego pokoju 800W. I teraz 1 jednostka parteru nie równa
    się 1 jednostce I piętra. Nie jest to takie proste wbrew pozorom. Oczywiście
    firma rozliczeniowa ma swoje programy i przeliczniki, wprowadzają dane i
    mamy wyniki. Pozdrawiam