  • 1. Data: 2005-12-07 11:00:58
    Temat: Staż pracy kobiety a zwolnienie w trakcie ciąży
    Od: "Robert" <g...@g...pl>

    Witam serdecznie,
    Czy zmieniło się ostatnio coś w prawie pracy by uniknąć sytuacji, w których
    kobieta (po znajomości oczywiście) zatrudniała się fikcyjnie w jakiś firmie,
    płaciła jedną czy dwie składki ZUS z właśnej kieszeni a później brała
    zwolnienie i dostawała chorobowe z ZUSu?
    Wiem, że było to nagminnie wykorzystywane i słyszałem, że zostało to
    zmienione. Obecnie podobno trzeba mieć rok stażu pracy u jednego pracodawcy.
    Dziękuję.
    Robert
    P.S. Uprzedzając złośliwe komentarze, że chcę kogoś naciągnąć zaznaczam, że
    pytam o to będąc pracodawcą a nie kobietą chcącą wykorzystać ZUS.

  • 2. Data: 2005-12-07 11:11:38
    Od: "spider" <s...@e...gda.pl>

    A co, jeśli firma się przekształca?
    W przypadku pracowników tymczasowych po roku zmieniana na umowie jest tylko
    nazwa firmy i jest nierealne mieć rok stażu w jednej firmie.
    spider.