  • 1. Data: 2002-05-16 10:34:30
    Temat: podwójne opodatkowanie
    Od: "Dziadek" <j...@f...pl>

    Czy ktoś ze znawców prawa może udzielić mi odpowiedzi na pytanie ,czy
    możliwe jest opodatkowanie tej samej kwoty i w takim samym wymiarze przez
    dwie różne osoby?Sprawa dotyczy alimentów (nie na dzieci).W myśl nowej
    ustawy o podatku od osób fizycznych,kwota płaconych alimentów opodatkowana
    jest podwójnie-przez płacącego alimenty i przez osobę otrzymującą alimenty.
    W tej sytuacji alimenty są łącznie opodatkowane 39% podatkiem

    ---

  • 2. Data: 2002-05-17 05:23:25
    Temat: Re: podwójne opodatkowanie
    Od: <d...@p...onet.pl>

    W Polsce, obowiązuje deklaracyjny system opodatkowania - ile wykażesz tyle
    płacisz - jak chcesz to nawet podwójnie. A to po prostu źle wypełnione
    zeznania ...

    W przypadku niewykazywania dochodów - karnie też obowiązuje podwójne
    opodatkowanie i to na znacznie wyższym procencie...
    Pozdrawiam
    DK

  • 3. Data: 2002-05-17 23:47:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 May 2002, Dziadek wrote:
    [...]
    >+ W tej sytuacji alimenty są łącznie opodatkowane 39% podatkiem

    Opinie że tak jest i jest to w sumie błąd w ustawie czytałem.
    Ale w kwestii formalnej: dla 2*19% podatku wychodzi podatek
    łączny w wysokości 34,39% a nie 39% (nie bić ! Stwierdzam fakt !)

    Pozdrowienia, Gotfryd