  • 1. Data: 2003-03-03 17:02:49
    Temat: PIP
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    Zacytuję książkę "ABC small business'u":
    art 209 KP mówi, że pracodawca rozpoczynajacy działalność jest obowiazny w
    terminie 14 dni od dnia rozpoczecia tej działalności (dokładniej od dnia
    zatrudnienia pierwszego pracownika) zawiadomić na piśmie PIP itd...
    Chodzi mi o to co w nawiasie dodano:
    Jeżeli wiec firma nie zatrudnia pracowników to nie musi nic PIP-owi
    zgłaszać? W karcie zgłoszeniowej nie ma tego fragmentu w nawiasie i wynika z
    niej, ze w każdym przypadku musi.

    I jeszcze jedna kwiesta: czym różni się PIPowska karta zgłoszenia pracodawcy
    od karty zgłoszenia jednostki lokalnej?

    Niestety w miejscowym PIP nic nie wiedzą jak się chcę od nich dowiedzieć,
    tacy zapracowani....
    dzieki za pomoc i pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-03-03 17:12:07
    Temat: Re: PIP
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "plemek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > od karty zgłoszenia jednostki lokalnej?
    >
    > Niestety w miejscowym PIP nic nie wiedzą jak się chcę od nich dowiedzieć,

    Obecnie nieaktualne.
    art. 209 K.p. Pracodawca rozpoczynający działalność jest obowiązany, w
    terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia tej działalności, zawiadomić na pismie
    właściwego inspektora pracy i właściwego państwowego inspektora sanitarnego
    o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności.
    Jak widzisz dotyczy to tylko i wyłącznie pracodawcy, który rozpoczyna swoja
    działalność.
    Pozdrowienia
    Michał