  • 1. Data: 2006-12-29 23:05:46
    Temat: [PILNE] Wypowiedzenie pracy a prawo
    Od: "jarek" <j...@p...pl>

    Witam,

    Proszę o opinię czy poniższe działanie jest zgodne czy też nie z prawem
    pracy:
    1. Pracownik składa wypowiedzenie pracy z okresem wypowiedzenia
    2. Szef firmy przyjmuje wypowiedzenie jednocześnie zwalniając pracownika ze
    świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia

    3. Na końcu okresu wypowiedzenia, szef firmy daje temu pracownikowi
    zwolnienie dyscyplinarne z art. 52 KP.

    Z gory dziekuje za odpowiedz
    Jarek

  • 2. Data: 2006-12-29 23:14:12
    Temat: Re: [PILNE] Wypowiedzenie pracy a prawo
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *jarek* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > 1. Pracownik składa wypowiedzenie pracy z okresem wypowiedzenia
    2. Szef firmy przyjmuje wypowiedzenie jednocześnie zwalniając pracownika
    > ze
    > świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia

    Jest pogląd, że zwolnienie pracownika z obowiązku świadczenia pracy
    jest niezgodne z prawem. Ale czy sądy o tym już myślały - nie wiem.

    > 3. Na końcu okresu wypowiedzenia, szef firmy daje temu pracownikowi
    > zwolnienie dyscyplinarne z art. 52 KP.

    Wszystko zależy od przyczyny dyscyplinarki. Co do zasady jest to możliwe
    - ale czy prawidłowe (zgodne z prawem) to zależy od okoliczności
    faktycznych.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2006-12-29 23:22:58
    Od: "jarek" <j...@p...pl>

    Olgierd - sprawdz prosze swoja skrzynke pocztowa

    Pozdr

  • 4. Data: 2006-12-30 20:22:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Jest pogląd, że zwolnienie pracownika z obowiązku świadczenia pracy
    > jest niezgodne z prawem.

    Jak pracownik protestuje. Jak nie protestuje to nie ma problemu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Prawdziwa cnota krytyki się nie boi"

  • 5. Data: 2006-12-30 23:37:20
    Temat: Re: Wypowiedzenie pracy a prawo
    Od: "Qbek" <q...@w...pl>

    Ja bym walczyl na miejscu pracownika, zostal wprowadzony w blad przez
    pracodawce!
    Okres wypowiedzenia jest okresem ochronnym dla obu stron. One z niego
    zrezygnowaly.
    W tym przypadku doszlo do obustronnego porozumienia. W jakiej formie to
    nie ma zanczenia dla czynnosci prawnej. Wplywa tylko na trudnosci
    dowodzenia.
    I powolal sie na art. 36 $ 6 Kpc

    § 6. Strony mogą po dokonaniu wypowiedzenia umowy o pracę przez
    jedną z nich
    ustalić wcześniejszy termin rozwiązania umowy; ustalenie takie nie
    zmienia
    trybu rozwiązania umowy o pracę.

  • 6. Data: 2006-12-30 23:41:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Qbek napisał(a):

    > Ja bym walczyl na miejscu pracownika, zostal wprowadzony w blad przez
    > pracodawce!

    Jaki błąd? Nie widzę żadnego błędu. I o co walczył?

    > Okres wypowiedzenia jest okresem ochronnym dla obu stron. One z niego
    > zrezygnowaly.

    Zwolnienie z obowiązku pracy nie skraca okresu wypowiedzenia. Nadal sie
    jest pracownikiem.

    > W tym przypadku doszlo do obustronnego porozumienia. W jakiej formie to nie ma
    zanczenia dla czynnosci prawnej.

    Autor wątku nic nie mówi o żadnym porozumieniu.

    > I powolal sie na art. 36 $ 6 Kpc

    To jest akurat co innego niż zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy.

  • 7. Data: 2006-12-31 00:12:33
    Od: "Qbek" <q...@w...pl>

    Oto, ze wypowiedzenie jest niewazne, poniewaz stosunek umowy juz nie
    wiazal. Nowy pracodawca przeglada swiadectwa i po co takie smieci.

  • 8. Data: 2006-12-31 00:28:22
    Od: "Qbek" <q...@w...pl>

    A jakie cieżkie obowiązki niby naruszył?

  • 9. Data: 2006-12-31 05:32:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Qbek napisał(a):

    > A jakie cieżkie obowiązki niby naruszył?

    A co ja wróżka?
    A co miał napisane w oświadczeniu pracodawcy?

  • 10. Data: 2006-12-31 05:33:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Qbek napisał(a):

    > Oto, ze wypowiedzenie jest niewazne, poniewaz stosunek umowy juz nie
    > wiazal.

    Przecież to tylko ty twierdzisz że nike wiązał. Wiązał.
    Pomijam już cos takiego że nie ma nieważności wypowiedzenia.