  • 1. Data: 2004-07-16 14:26:27
    Temat: Oszustwo finansowe - przepisy prawne
    Od: "Neria" <n...@g...o2.pl>

    Witam,
    Prosze o podpowiedz.
    Mam umowe z pewna firma, ktora swiadczy dla mojej firmy uslugi.
    Place im za to co miesiac pieniazki na podstawie faktury VAT.
    Co miesiac przelewalem im pieniadze poprzez konto firmowe, natomiast
    w ubieglym miesiacu zaplacilem gotowka (mam na to swiadka) i nie
    dostalem niestety dowodu wplaty. Wowczas machnalem na to reka,
    ale dzisiaj otrzymalem od tej firmy informacje, ze niby nie wplacilem
    pienizkow i ze czekaja na wplate. Rozmawialem z wlascicielem i on
    wmawia mi, ze pieniedzy nie dostal (mimo, ze wreczalem mu je
    osobiscie). Z moich zrodel wynika, ze ta firma ostatnimi czasy ma klopoty
    finansowe i pewnie szuka "jelenia" na to, by go oszukac i dostac od niego
    podwojne pieniazki. Prosze o informacje, co mu odpisac, poniewaz dal mi
    informacje na pismie, ze jesli do srody nie wplace niby nie zaplaconych
    pieniazkow, to sprzeda te fakture firmie windykacyjnej.
    Chcialbym odpisac mu, iz jesli tak zrobi, to w swietle prawa bedzie to
    czynnosc karana i nie omieszkam podac go do sadu, poniewaz na
    powyzsza wplate mam swiadka. Sa jakies artykuly, ktore moglbym
    mu podac? Dziekuje serdecznie za informacje !

    Neria21

  • 2. Data: 2004-07-16 15:46:45
    Temat: Re: Oszustwo finansowe - przepisy prawne
    Od: "Mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Neria" <n...@g...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powyzsza wplate mam swiadka. Sa jakies artykuly, ktore moglbym
    > mu podac? Dziekuje serdecznie za informacje !

    Przykra sprawa ale w działalności gospodarczej liczą się w Sądzie tylko
    dokumenty.
    Zeznania świadka są zawsze do podważenia przez stronepozwaną.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2004-07-16 16:21:30
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl>

    Użytkownik "Neria" <n...@g...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Prosze o podpowiedz.

    Obawiam się, że jedyne co możesz zrobić, to pogodzić się ze stratą i
    rozstać się z tą firmą... niech wiedzą, że klienta tak się nie traktuje.

  • 4. Data: 2004-07-16 16:34:05
    Od: "Neria" <n...@g...o2.pl>

    > Obawiam się, że jedyne co możesz zrobić, to pogodzić się ze stratą i
    > rozstać się z tą firmą... niech wiedzą, że klienta tak się nie traktuje.

    To tak naprawde juz zrobilem (doslownie pare minut temu...), ale interesuje
    mnie, czy mozna go czyms "postraszyc"? Jesli przegram, przegryze to, w sumie
    nie sa to duze pieniazki. Ale wolalbym go najpierw "postraszyc", bo wedlug
    mnie to bardzo nieuczciwe zagranie z jego strony... Jest jakas mozliwosc?

    Pozdrawiam,
    Neria21

  • 5. Data: 2004-07-16 17:19:43
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl>

> [...]
    > mnie to bardzo nieuczciwe zagranie z jego strony... Jest jakas mozliwosc?

    Masz 2 wyjścia, albo sam go podasz do sądu, albo poczekasz aż on to
    zrobi. Może podasz chociaż jaka to jest suma??
    Co to za usługi? Czy podpisywałeś jakieś pokwitiwanie wykonania tych usług?
    Ty nie udowodnisz, że wpłacałeś mu pieniądze, może to się wyda niezgodne z
    Twoim poglądem na życie, ale w sądzie nie liczy się sprawiedliwość, tylko
    prawo i fakty...
    Na Twoim miejscu przyjął bym raczej obronę, że usługa została
    niewłaściwie wykonana, niż to, że zapłaciłeś za nią, ale nie masz
    pokwitowania.

  • 6. Data: 2004-07-16 18:39:38
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 16 lip o godzinie 19:19, na pl.soc.prawo, Marcin Wasilewski
    napisał(a):

    > .....Na Twoim miejscu przyjął bym raczej obronę, że usługa została
    > niewłaściwie wykonana......

    Odpada, bo przecież podpisała fakturę za wykonanie tej usługi.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 7. Data: 2004-07-16 20:49:06
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Odpada, bo przecież podpisała fakturę za wykonanie tej usługi.

    A może wady ukryte miała.... np. śmieci pozamiatane pod dywan... :D
    Trudno tu coś radzić, jeśli nie mamy bladego pojęcia co to za usługa była i
    na jaką kwotę.
    Biorąc jednak pod uwagę problem z dowodami ja bym raczej czekał na pozew od
    tego Pana, niż sam go podawał do sądu. Oczywiście można też 2-gi raz
    zapłacić i potraktować to jako kosztowną szkołę życia :(

  • 8. Data: 2004-07-16 20:52:26
    Od: "Neria" <n...@g...o2.pl>

    > Masz 2 wyjścia, albo sam go podasz do sądu, albo poczekasz aż on to
    > zrobi. Może podasz chociaż jaka to jest suma??
    niewielka <2000pln brutto.

    > Co to za usługi?
    lacze internetowe + kolokacja, platne miesiecznie.

    > Czy podpisywałeś jakieś pokwitiwanie wykonania tych usług?
    fakturke za ktora swoja droga zaplacilem...

    > Ty nie udowodnisz, że wpłacałeś mu pieniądze, może to się wyda niezgodne z
    > Twoim poglądem na życie, ale w sądzie nie liczy się sprawiedliwość, tylko
    > prawo i fakty...
    trafiles, jest to niezgodne z moim i pewnie Twoim pogladem na zycie...

    > Na Twoim miejscu przyjął bym raczej obronę, że usługa została
    > niewłaściwie wykonana, niż to, że zapłaciłeś za nią, ale nie masz
    > pokwitowania.
    no nie moge wlasnie tak zrobic...

    moze powiem inaczej... tak czy siak wiem, ze bede musial zaplacic.
    chodzi mi jedynie o to, by sprobowac w jakis sposob zniwelowac jego
    pewnosc tego, iz moze zrobic ze mna co tylko chce (choc pewnie moze...).
    czyli nadal prosze, czy moglibyscie podac mi jakis tekst, ktory moge
    mu napisac, czyli cos w stylu, ze "pana proba podwojnego naliczenia
    kosztow za usluge z fv nr(...) stanowi (wyludzenie etc...),
    co moze byc tozsame z popelnieniem (wykroczenia etc...). w przypadku
    podtrzymywania przez pana powyzszych roszczen skieruje sprawe
    na droge sadowa (etc...)) - cos w tym stylu...

    chodzi mi ogolem, by nie czul sie calkowicie bezkarny, bo wydaje mi sie,
    ze jesli rzuci mu sie odpowiedni tekst, to moze "speniac" - to mlody
    czlowiek, ktory poczul, ze interesy moze robic mniej legalnie i na tym
    zarobic podwojnie...
    prosze, jesli mozecie - pomozcie...

    Neria21

  • 9. Data: 2004-07-17 09:03:47
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > ze jesli rzuci mu sie odpowiedni tekst, to moze "speniac" - to mlody
    > czlowiek, ktory poczul, ze interesy moze robic mniej legalnie i na tym

    ja Ci proponuje zrobic cos innego, znajdz kogos kto by Ci w tym pomogl.
    Trzeba zrobic prowokacje. Ktos powinien podobna usluge u nich wykupic,
    umowic sie na zaplate tak jak Ty (z dyktafonem) pozniej znowu z dyktafonem
    jak bedzie zadac po raz drugi oplaty i wtedy do prokuratury.

    Ale to jezeli Ci sie chce, z tego co widze nie chcesz by kltos Cie jak
    szmate traktowal i dla samej
    satysfakcji powinienes tak zrobic. Ciebie wykolowali, poczuli sie bezkarni,
    urosli i bez zadnych zachamowan
    oszukaja innego. Chyba ze cos wyczuja.

    > Neria21

    .P.

  • 10. Data: 2004-07-17 19:31:41
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Jesli masz zamiar bawić się w ' podchody' to wysłałabym do firmy tego
    jegomoscia oficjalne pismo niby adresowane do Komendy Policji- Wydział
    Przestepstw Gospodarczych( jest zdaje sie cos takiego;)), ze masz swiadka
    uregulowania naleznosci gotówką, a ponowne wezwanie do zapłaty traktujesz
    jako próbę wyłudzenia,oraz wymuszenie niekorzystnego rozporządzenia Twoim
    majątkiem - co stanowi przestepstwo z art..... (tu musisz poszukac paragrafu
    KK) i zwracasz się o interwencję. Na koniec pisma umieściłabym : Do
    wiadomosci : firma TAka a taka pana Oszukańca. Powinno to wygladac ze
    wysyłasz do niego kopie zgłoszenia na Policję;)
    Jasne ze tak naprawde, na Policję nie masz co tego zgłaszac i wysyłać, bo i
    tak umorzą ze wzgledu na niską szkodliwosc;), ale cwaniakowi napsujesz krwi
    i mina mu zrzednie przynajmniej na pare godzin jak przeczyta taką "niby
    kopie" do wiadomosci;) Tyle Twojej satysfakcji...
    pozdr weronika