  • 1. Data: 2005-03-18 11:13:12
    Temat: renta rodzinna
    Od: "K." <d...@b...pl>

    Witam!

    Mam pewien problem...
    Jestem po studiach inzynierskich. W pazdzierniku 2004 (majac 24 lata)
    rozpoczelam studia magisterskie uzupelniajace - 2 letnie. Jestem teraz
    formalnie na 2gim semestrze, choc napisane mam (na zaswiadczeniu o
    studiowaniu), ze na 3cim, poniewaz "przeskoczylam" od razu z sem. 1 na
    3.
    W lutym 2005 ukonczylam 25 lat.
    Mam pytanie, czy przysluguje mi renta rodzinna do konca roku
    akademickiego 2005? Wiem, ze jest taki zapis, ze jezeli "dziecko
    osiagneło 25 lat bedac na ostatnim roku studiow, prawo do renty
    przedluza się do zakonczenia tego roku studiow". Ja teoretycznie
    jestem na ostatnim roku studiow - ukoncze je za rok.

    Moje zaswiadczenie o studiowaniu, wydane przez uczelnie, ZUS odrzucil,
    zadajac takiego, na
    ktorym bedzie wyraznie napisane, ze studiuje na _ostatnim roku
    studiow_. Niestety uczelnia nie moze mi takiego zaswiadczenia wydac,
    chocby dlatego, ze studia formalnie trwaja 2 lata, a to, ze ja planuje
    sobie je ukonczyc wczesniej o semestr, to juz nie ich sprawa.

    No i wlasnie teraz nie wiem, czy da sie to jakos zalatwic. Czy da się
    moze na coś powolac w rozmowie z urzednikam ZUS, czy jedynie liczyc na
    ich laske/nielaske?

  • 2. Data: 2005-03-18 11:48:48
    Temat: Re: renta rodzinna
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Mam pewien problem...

    Twój problem wydaje się być identyczny z problemem Kam, 4 wątki niżej ;)
    Zapytaj go, może już znalazl rozwiązanie problemu :P

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-03-18 12:03:39
    Od: "K." <d...@b...pl>

    > Twój problem wydaje się być identyczny z problemem Kam, 4 wątki niżej ;)
    > Zapytaj go, może już znalazl rozwiązanie problemu :P

    Baaardzo przepraszam za dubel. Niestety ja swojego poprzedniego posta nie
    widze, dlatego wyslalam drugi. :)

    > Pozdrawiam,
    > Beniamin

    Ja rowniez

  • 4. Data: 2005-03-18 14:17:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    K. wrote:
> [...]
    > formalnie na 2gim semestrze, choc napisane mam (na zaswiadczeniu o
    > studiowaniu), ze na 3cim, poniewaz "przeskoczylam" od razu z sem. 1 na

    Skoro przeskoczyłeś z semestru 1 na 3 to formalnie jesteś na trzecim.
    Chyba, że sam sobie skaczesz.
    Załatwiaj papierek w dziekanacie.

  • 5. Data: 2005-03-18 16:54:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    K. wrote:

    > Nie przeskoczylam sobie sama - tak mam napisane na papierku z dziekanatu.
    > Jednak 3 semestr z 4 dla ZUSu nie jest rownoznaczny z ostatnim rokiem
    > studiow. I w tym cala rzecz...

    Wpis na który semestr masz w indeksie?

  • 6. Data: 2005-03-18 16:56:05
    Od: "K." <d...@b...pl>

  • 7. Data: 2005-03-18 17:04:31
    Od: "K." <d...@b...pl>

    "witek" wrote:

    > Wpis na który semestr masz w indeksie?

    Trzeci wlasnie.
    Na zaswiadczeniu z dziekantu rowniez, ze jest to semestr 3 z 4, ale ZUS
    rzada, zeby bylo na papierze napisane koniecznie, ze jest to ostatni rok
    studiow.

  • 8. Data: 2005-03-18 17:07:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    K. wrote:

    > Trzeci wlasnie.
    > Na zaswiadczeniu z dziekantu rowniez, ze jest to semestr 3 z 4, ale ZUS
    > rzada, zeby bylo na papierze napisane koniecznie, ze jest to ostatni rok
    > studiow.

    To gadaj w dziekanacie.
    Skoro jesteś na 3 semestrze, to nastepny semestr jest twoim czwartym i
    ostatnim. Niech ci takie zaświadczenie wystawią.
    Panie w dziekanacie mogą nie chcieć, bo jesteś nietypowa, ale weź to
    zaświadczenie co masz idź do dziekana i wyjaśnij, że ZUS chce aby tam
    było napisane zdanie , że to jest ostatni rok studiów.
    To dziekan bierze odpowiedzialnośc za to co podpisuje.
    Jak on babkom w dziekanacie każe tak napisać to tak napiszą.

  • 9. Data: 2005-03-18 17:12:51
    Od: "K." <d...@b...pl>

    "witek" wrote:
> [...]
    > To dziekan bierze odpowiedzialnośc za to co podpisuje.
    > Jak on babkom w dziekanacie każe tak napisać to tak napiszą.

    Dzieki :). W sumie moze masz racje. W dziekanacie mnie zbyli mowiac, ze oni
    drukuja tylko standardowe zaswiadczenia, ale sprobuje jeszcze raz.

  • 10. Data: 2005-03-18 17:13:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    K. wrote:

    > Dzieki :). W sumie moze masz racje. W dziekanacie mnie zbyli mowiac, ze oni
    > drukuja tylko standardowe zaswiadczenia, ale sprobuje jeszcze raz.

    Dziekan nieprawdy nie poświadcza, więc nie powinine mieć żadnego ale.
    Chodzi po prostu o formę. I w tym świetle mu to przedstaw.