  • 1. Data: 2002-06-13 15:27:46
    Temat: Pytanko o policję
    Od: "Muzzy" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie: czy policjant wlepiając punkty karne ma obowiązek o tym
    poinformować karanego kierowcę, czy może to zrobić bez jego wiedzy? I
    ewentualnie jakie przepisy o tym mówią?

    Z góry dzięki za odpowiedź
    Muzzy
    m...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-06-13 15:33:36
    Temat: Re: Pytanko o policję
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Muzzy" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mam pytanie: czy policjant wlepiając punkty karne ma obowiązek o tym
    > poinformować karanego kierowcę, czy może to zrobić bez jego wiedzy?
    > ewentualnie jakie przepisy o tym mówią?

    Policjant nie wlepia punktów karnych.Punkty karne "przyklejone" są do
    niektórych wykroczeń i kierowca znajacy kodeks drogowy wie ile i za
    co.Policjant ma obowiązek poinformować kierowcę o punktach karnych ale
    pomijajac kwestię udowodnienia że tego nie zrobił, brak tej informacji
    nie powoduje anulowania punktów.

    Leszek

  • 3. Data: 2002-06-14 19:21:12
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Muzzy" <m...@p...onet.pl> napisał:

    >czy policjant wlepiając punkty karne
    Tu znajdziesz odpowiedz:
    http://www.kki.net.pl/~artgol/punkty.htm
    ================================
    "Leszek" <l...@p...fm> napisał:

    >kierowca znajacy kodeks drogowy wie ile i za co.
    A co to takiego 'kodeks drogowy' ?
    Zasady przypisywania i zacierania punktow za wykroczenia można znalezc
    w rozp. MSWiA z 02.04.1998 r.

    >Policjant ma obowiązek poinformować kierowcę o punktach
    W nowych wzorach mandatow karnych wprowadzono odrebna rubryczke w
    ktorej podaje sie ilosc przypisanych punktow.

    Artur Golański
    ----------------
    http://www.kki.net.pl/~artgol/kodeks

  • 4. Data: 2002-06-14 19:27:58
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Artur Golański" <A...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > A co to takiego 'kodeks drogowy' ?

    Zorientowani wiedzą dobrze.

    > W nowych wzorach mandatow karnych wprowadzono odrebna rubryczke w
    > ktorej podaje sie ilosc przypisanych punktow.

    A kto je widział? Jeszcze nie wiadomo czy wejdą w życie.

    Leszek

  • 5. Data: 2002-06-14 20:48:30
    Od: poreba <d...@p...com>

    A...@k...net.pl (Artur Golański) niebacznie popelnil
    > A co to takiego 'kodeks drogowy' ?
    Może bardzo popularna i powszechnie znana potoczna nazwa
    ustawy prawo ruchu drogowym, czy jak jej tam?

    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2002-06-14 21:15:14
    Od: "Grzesiek" <m...@w...pl>

    Policjant powinien napisać na odwrocie mandatu wykroczenie podając
    odpowiedni paragraf i liczbę punktów, sam przecierz podpisujesz mandat i jak
    nie ma tych informacji to możesz go po prostu nie przyjąć a poza tym to
    przecierz zawsze możesz spytać policjanta czy dostałeś punkty karne.

    Użytkownik Muzzy <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aeaf4p$jsg$...@s...futuro.pl...

  • 7. Data: 2002-06-15 14:37:25
    Od: "Marek Browarski" <b...@e...pl>

    witam
    w styczniu jak dostalem mandat to policjant poprosil mnie zebym napisal na
    mandaci ze "przyjalem 6 punktow karnych i podpis"
    mowil ze takie maja teraz zalecenia.
    pozdrawiam
    marek browarski

  • 8. Data: 2002-06-15 19:28:08
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    poreba <d...@p...com> napisał:

    >Może bardzo popularna i powszechnie znana potoczna nazwa
    >ustawy prawo ruchu drogowym, czy jak jej tam?
    Moze.
    Osobiscie do takiego 'kodeksu' dodalbym kilka innych aktow prawnych.
    Jednak w PoRD nie znajdziesz 'ile punktow i za co', a ja odnioslem sie
    do wypowiedzi " kierowca znajacy kodeks drogowy wie ile i za
    co".

    Artur Golański
    ----------------
    http://www.kki.net.pl/~artgol/kodeks

  • 9. Data: 2002-06-16 10:13:20
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marek Browarski" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > mandaci ze "przyjalem 6 punktow karnych i podpis"

    A jakbyś odmówił?

    Leszek

  • 10. Data: 2002-06-16 12:02:36
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Marek Browarski" <b...@e...pl> napisał:

    >policjant poprosil mnie zebym napisal na
    >mandaci ze "przyjalem 6 punktow karnych i podpis"
    Skoro TYLKO prosił, to nie trzeba bylo ich przyjmować :-D
    Zawsze 'kara' bylaby mniejsza ;-/

    Artur Golański
    FAQ nt. ruchu drogowego http://www.kki.net.pl/~artgol