  • 1. Data: 2002-06-13 15:14:27
    Temat: Przedawnienie/kaucja
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...pl>

    Witam
    Mam dwa pytanka. Pierwsze : Czy wyrok sadowy (karny badz komorniczy)
    ulega przedawnieniu (jesli, zalozmy ktos ukrywa sie przez x lat).
    Drugie dotyczy kaucji, w jakich przypadkach mozna zastapic wyrok
    ograniczenia wolnosci kaucja (i od czehgo jest ona uzalezniona).

    --
    p.
    Marcin "MCR" Nowakowski - m...@i...pl - UIN:53375070 - GG:1824096

  • 2. Data: 2002-06-13 20:16:35
    Temat: Re: Przedawnienie/kaucja
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Drugie dotyczy kaucji, w jakich przypadkach mozna zastapic wyrok
    > ograniczenia wolnosci kaucja (i od czehgo jest ona uzalezniona).

    Jezu!

    1. nie ma wyrokow sadowych komorniczych. Na pewno chodzi Ci
    o wyrok sadu cywilnego.

    2. Jezeli chodzi o przedawnienie wykonania kary orzeczonej wyrokiem
    sadu karnego to okres czasu jest uzalezniony od wysokosci
    orzeczonej kary i tak:

    1) jezeli sad orzekl kare pozbawienia wolnosci 5 lat i wiecej
    to po 30 latach od uprawomocnienia sie wyroku kara ta nie
    podlega wykonaniu

    2) przy karze pozbawienia wolnosci do 5 lat - 15 lat

    3) przy innej karze 10 lat (kara grzywny lub ograniczenia wolnosci)

    3. jezeli chodzi o wyrok sadu cywilnego to przedawnieniu podlega
    ewentualne roszczenie majatkowe stwierdzone przez sad, tu
    okres wynosi 10 lat, chyba ze jest to roszczenie o swiadzczenie
    okresowe (np. czynsz z najmu)

    4. nie ma zadnej kaucji, mozna co najwyzej zamienic na inna kare
    (np. pozbawienia wolnosci). Tu nie jestem jednak pewny, bo nie
    mialem karnego wykonawczego prawa

    Pa Pa.

  • 3. Data: 2002-06-13 20:48:33
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...pl>

    Legislator wrote:
    > Jezu!

    ;-)

    > 1. nie ma wyrokow sadowych komorniczych. Na pewno chodzi Ci
    > o wyrok sadu cywilnego.

    Tak.

    > 3) przy innej karze 10 lat (kara grzywny lub ograniczenia wolnosci)

    Inna to znaczy? (bylo do 5 lat, powyzej 5 lat).

> [...]
    > ewentualne roszczenie majatkowe stwierdzone przez sad, tu
    > okres wynosi 10 lat, chyba ze jest to roszczenie o swiadzczenie

    Czyli jesli ta osoba otrzymala wyrok, sprawa zajal sie komornik (okolo
    roku temu) i do tej pory nie udalo nam sie jej "namierzyc" i bedzie
    sie ukrywac jeszcze przez 9 lat, to jej to umknie?

  • 4. Data: 2002-06-13 21:32:33
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Inna to znaczy? (bylo do 5 lat, powyzej 5 lat).

    Inna tzn. inna niz kara pozbawienia wolnosci. Czyli kara
    ograniczenia wolnosci lub kara grzywny. Np. w wypadku
    orzeczenia grzywny to po 10 latach od jej prawomocnego
    orzeczenia nie mozna wykonac tej kary....

    > Czyli jesli ta osoba otrzymala wyrok, sprawa zajal sie komornik (okolo
    > roku temu) i do tej pory nie udalo nam sie jej "namierzyc" i bedzie
    > sie ukrywac jeszcze przez 9 lat, to jej to umknie?

    Tak. Wtedy ta osoba musi podniesc zarzut przedawnienia roszczenia

    KonradG.

  • 5. Data: 2002-06-13 22:36:12
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...pl>

    Legislator wrote:
    > Tak. Wtedy ta osoba musi podniesc zarzut przedawnienia roszczenia

    Moglbys to rozwinac? Nie do konca rozumiem "podniesc zarzut". To
    znaczy nadal czekaja ja jakies konsekwencje?

  • 6. Data: 2002-06-14 05:47:10
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Moglbys to rozwinac? Nie do konca rozumiem "podniesc zarzut". To
    > znaczy nadal czekaja ja jakies konsekwencje?

    He he, nie to taki prawniczy hmm.. zwrot. Tak sie mowi. Po prostu
    "zarzuty" sie podnosi. Oznacza to mniej wiecej tyle, ze po 10 latach jak
    ktos bedzie chcial od niej egzekwowac, to ta osoba musi hmmm powolac sie
    na to przedawnienie ... :)

    KonradG.

  • 7. Data: 2002-06-14 07:09:36
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...pl>

    Legislator wrote:
> [...]
    > "zarzuty" sie podnosi. Oznacza to mniej wiecej tyle, ze po 10 latach jak
    > ktos bedzie chcial od niej egzekwowac, to ta osoba musi hmmm powolac sie

    Ok, z nudow poczytalem kodeks karny na rzeczpospolita.pl, w sumie juz
    wiem o co chodzi ;] Jednakze dziekuje Ci.