    From: Tropiciel <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Oszuści
    Date: Thu, 4 Nov 2010 03:58:50 -0700 (PDT)

    Delikwentów jest dwóch ale posiadam ich dane osobowe

    Pan X działał w internecie zamieszczając ogłoszenie z informacją, że
    firma dla której pracuje pośredniczy w naborze do innej firmy w
    Niemczech. Oczywiście osoba ta nie była pośrednikiem ale za tą ściemę
    kasowała 21 złotych. Pan X robił to od października czy też listopada
    do kwietnia albo i maja. Oszukiwał oczywiście ludzi w całej Polsce a
    docelową grupą były osoby młode ale także i te, które w życiu już
    dawno były na swoim a kwestia podjęcia pracy to jak być czy nie być.

    Pan X oszukał także m.in. pana Y, który stwierdził widocznie, że to
    nie jest zły pomysł i skopiował całość ogłoszenia podmieniając tylko
    numer konta oraz adres e-mail ale ściema była ta sama. Pan Y był
    jednak inteligentny i wymyślił nowsze bajki a ceny były od 51 złotych
    do 150. Też oszukał dużo ludzi.

    Teraz wstęp do pytania.
    Oboje aktywnie poszukują pracy i to szukali jej nawet wtedy gdy
    oszukiwali innych. Jeden z nich używał nawet tego samego konta do
    działań "przestępczych" ale i prywatnych. :D Obu w każdym razie
    znalazłem, czyli Pana X oraz Y choć z X'em było trudniej. Dotarłem do
    ich ogłoszeń, gdzie informowali, że szukają pracy i ... poprosiłem o
    ich CV i stąd też mam i ich dane osobowe, które ze zrozumiałych
    względów nie mogą być ujawnione mimo iż ich działalność była amoralna
    z punku widzenia ofiar (robienie nadziei). Darujmy sobie tutaj teksty,
    że w pośredniczeniu się nic nie powinno płacić i że osoby oszukane
    same są sobie winne bo to bez sensu, ale teraz pytanie czy posiadając
    dane osobowe sprawców, historię korespondencji elektronicznej wraz z
    numerami IP a także inne dane bezpośrednio naprowadzające na takie a
    nie inne osoby i to już nie mówiąc o numerach kont bankowych mogę
    zanieść na policję nie będąc posądzonym o działanie przestępcze? Mam
    na myśli tutaj to, że posiadam ich CV, o które trzeba było poprosić bo
    ogólnie dostępne nie było.

    A więc? A może ktoś z Was został już oszukany w ten sposób?

    Mikołaj