  • 11. Data: 2007-11-14 21:42:24
    Temat: Re: Oświetlenie na klatce schodowej - jaka intensywnosc?
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > W bramie zamontowali zbicie napiecia do 100V i zamontowane zarowki 50W
    > swieca jak swieczki. Sam juz 2 razy zaliczylem glebe.

    Zapewne dali diodę w obwód i napięcie skuteczne zmalało z 230V na 115. Czyli
    żarówka z prawa oma pobiera daje cztery razy mniej energii.

  • 12. Data: 2007-11-14 22:28:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek wrote:

    > To juz chyba taniej byloby zamontowac energooszczedne swietlowki niz
    > montowac jakis transformator do zbicia napiecia, ale zalezy ile tych zarowek

    A po co transformator? Ładuje się diodę i już jest efektywnie połowa
    napięcia.

    Ponoć takie praktyki są czasem stosowane m.in. po to, żeby ludzie sobie
    w piwnicach się nie podłączali gratis do prądu ładowarkami do
    akumulatorów i innym sprzętem na 230V.

  • 13. Data: 2007-11-15 06:44:31
    Od: seba <s...@g...com>

    On 14 Lis, 22:42, "William" <n...@m...mnie.pl> wrote:

    > Zapewne dali diodę w obwód i napięcie skuteczne zmalało z 230V na 115. Czyli
    > żarówka z prawa oma pobiera daje cztery razy mniej energii.

    Po wizji lokalnej stwierdzam, ze tak wlasnie jest. Po zbocznikowaniu
    diody w bramie nastala jasnosc.
    Jeszcze tylko zebym mial odwage zrobic to na stale :-(
    Ja cholera glupi legalista jestem.

  • 14. Data: 2007-11-15 08:00:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    William pisze:

    > Zapewne dali diodę w obwód i napięcie skuteczne zmalało z 230V na 115.
    > Czyli żarówka z prawa oma pobiera daje cztery razy mniej energii.

    Nie wiem czy są łatwo dostępne, ale widziałem piwnicę gdzie obniżono
    napięcie, ale zamontowano dostosowane żarówki.
    Nie wiem czy zrobiono to transformatorem na 12V i żarówkami na 12V, czy
    diodą i użyto żarówek na 110V.

    --
    PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
    http://free.of.pl/h/hellfire/pmscode.html