  • 1. Data: 2007-11-14 15:59:45
    Temat: godziny pracy a okreslone zadania
    Od: halcyon <h...@p...onet.eu>

    Witam,
    czy jest mozliwosc okreslenia w umowie zamiast czasu pracy takiego
    zapisu ze pracownik ma dziennie wykonac okreslone zadanie, nie
    uwzgledniajac czasu jaki mu to zajmie? co jesli zacznie o 7 rano a
    skonczy (pomijajac wydajnosc, mam na mysli czas dotarcia do wskazanego w
    danym dniu miejsca pracy) o 21 i tak 5 dni w tygodniu?

    Rozumiem, ze moze tak byc pod warunkiem ze w miesiacu ilosc godzin nie
    przekroczy ustawowych ( chyba 160). jesli takl czy taki zapis musi miec
    miejsce w umowie czy jest z automatu zgodnie z kodeksem pracy?

    Ew rozwiazaniem jest odbior godzin lub zaplacenie za nadgodziny, co
    jesli na ten odbior pracodawca sie nie zgadza i co miesiac sie calosc
    kumuluje?

    Ostatnie pytanie:)

    Jak wyglada rozliczenie kosztow dojazdu - firma jest z wroclawia, ja z
    jeleniej gory, pracowac mam w terenie - jako serwis na terenie calej
    polski. Mam dostac samochod, ale nie wiem kiedy, wiec jakis czas bede
    prawdopodobnie musial dojezdzac do siedziby firmy i jezdzic z kims. Czy
    kosztow nie powinna pokrywac firma, skoro wstepnie jest ustalone ze mam
    dostac auto firmowe?
    pozdrawiam
    halcyon

  • 2. Data: 2007-11-14 21:39:29
    Temat: Re: godziny pracy a okreslone zadania
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > prawdopodobnie musial dojezdzac do siedziby firmy i jezdzic z kims. Czy
    > kosztow nie powinna pokrywac firma, skoro wstepnie jest ustalone ze mam

    Firma ma obowiazek pokryć koszta siedziba -> klient (samochód słuzbowy,
    przewoźnik, kilometrówka za samochód prywatny). Za dojazdy do pracy płacisz
    oczywiście sam, chyba że pracodawca przyzna ci jakiś ryczałt kilometrowy na
    ten cel + samochód służbowy czy kilometrówkę na prywatny. Ale o to musisz
    upomnieć się już teraz, przy podpisywaniu umowy, żeby nie było niejasności.

  • 3. Data: 2007-11-14 22:15:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fhf61m$jdm$4@news.onet.pl halcyon
    <h...@p...onet.eu> pisze:

> [...]
    > czasu jaki mu to zajmie? co jesli zacznie o 7 rano a skonczy (pomijajac
    > wydajnosc, mam na mysli czas dotarcia do wskazanego w danym dniu miejsca
    To się nazywa zadaniowy czas pracy i jest dopuszczalny.
    Więcej możesz o tym poczytać tu:
    http://www.prawo.egospodarka.pl/7923,Zadaniowy-czas-
    pracy,1,34,3.html
    Pracownik powinien we własnym dobrze pojętym interesie zorientować się, czy
    tego rodzaju umowa i jej zapisy mu odpowiadają.
    Postanowienia umów o pracę mniej korzystne dla pracownika niż wynikające z
    prawa pracy nie obowiązują, a zamiast nich stosowane są odpowiednie
    regulacje tegoż prawa.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-11-14 22:32:35
    Od: halcyon <h...@p...onet.eu>

    > To się nazywa zadaniowy czas pracy i jest dopuszczalny.
    > Więcej możesz o tym poczytać tu:
    > http://www.prawo.egospodarka.pl/7923,Zadaniowy-czas-
    pracy,1,34,3.html

    Nie do konca w zwiazku z pytaniem;) , bo w lince ktora podalas, jest
    wyraznie zaznaczone,ze wskazane zadania musza bys realizowane w zakresie
    godzin wskazanych przez kodeks pracy czyli 8h dziennie/ 40 tygodniowo
    itp, a o to wlasnie chyba chodzilo - czyli mimo tak ujetej umowy, nadal
    maja zastosowanie zasady kodeksu pracy.
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-11-14 22:38:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fhft24$5l8$2@news.onet.pl halcyon
    <h...@p...onet.eu> pisze:

    pracy,1,34,3.html
    > Nie do konca w zwiazku z pytaniem;)
    Całkowicie w związku z pytaniem.

    > , bo w lince ktora podalas, jest wyraznie zaznaczone,ze wskazane zadania
    > musza bys realizowane w zakresie godzin wskazanych przez kodeks pracy
    > czyli 8h dziennie/ 40 tygodniowo
    Polecam dokładniejszą i całościową, a nie wybiórczą lekturę KP oraz aktów
    okolicznych i wykonawczych

    > itp, a o to wlasnie chyba chodzilo - czyli mimo tak ujetej umowy, nadal
    > maja zastosowanie zasady kodeksu pracy.
    Oczywiście. KP ma zastosowanie zawsze, gdy w grę wchodzi stosunek pracy.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-11-14 22:54:34
    Od: halcyon <h...@p...onet.eu>

    nie zrozumielismy sie:) pytalem czy mozna pominac czas pracy a miec na
    uwadze tylko zadania - okazuje sie ze nie - nadgodziny musza byc tak czy
    inaczej placone, wiec nawet zadania musza byc wykonywane w tych 8
    godzinach+ nadg:) tak czy inaczej Twoj link mi wyjasnil temat, dzieki,
    pozdrawiam