  • 11. Data: 2023-09-23 10:44:35
    Temat: Re: Opublikowanie wizerunku na youtube lub www
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-23, Henryk hajdan <h...@g...com> wrote:
    > - **Południowa Korea**: fotografowanie ludzi, nawet na miejscach
    > publicznych, bez ich zgody jest uważane za przestępstwo?.

    Aż postanowiłem sprawdzić. Wygląda, że jest to powtarzana bzdura bez
    zrozumienia o co właściwie chodzi. A chodzi głównie o zdjęcia, które
    mogą mieć podtekst seksualny lub ośmieszający.

    https://elaw.klri.re.kr/eng_mobile/viewer.do?hseq=33
    346&type=part&key=7
    Article 14 (Taking Photos by Using Cameras, etc.)

    (1) A person who takes photos of another person's body, which may cause
    any sexual stimulus or shame against the latter's will, by using a
    camera or similar mechanism, or who distributes, sells, leases,
    provides, or openly exhibits or screens the photos so taken, shall be
    punished by imprisonment for not more than five years or by a fine not
    exceeding ten million won.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2023-09-24 02:05:03
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 23.09.2023 o 01:45, Marcin Debowski pisze:

    > MZ jak ze wszystkim potrzebny jest umiar. Posiadanie jakiś praw nie
    > oznacza, że trzeba je na siłę egzekwować. Jak mi coś nie pasuje to
    > staram się zawsze na spokojnie wytłumaczyć o co chodzi, i że takich
    > rzeczy nie powinno się robić. No i teraz dużo zależy jak się taka osoba
    > zachowa. Jak się zachowa nie fajnie to już może mi tego umiaru na drugi
    > etap sesji dydaktycznej nie starczyć.

    Ok, ok, ja chyba nie do końca o tym. Zakładam, że długo chodzisz po tym
    świecie i pamiętasz pewnie czasy w których trzeba było klisze wywoływać.
    Gdyby współczesne prawo obowiązywało wtedy, samo oddanie kliszy do
    wywołania dało by się podciągnąć pod udostępnianie wizerunku ;) MZ
    regulacja tego owszem, rozwiązała problem 1% tych których ścigali
    paparazzi (hasłowo), ale też stworzyła problem w postaci
    przeświadczenia, że wizerunek na zdjęciach to jakaś szczególna wartość.
    Może i jest to jakaś wartość. Tylko ta wartość nie wynika z wizerunku, a
    z samego faktu że to uregulowano.

    PD

  • 13. Data: 2023-09-24 04:54:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-24, PD <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Gdyby współczesne prawo obowiązywało wtedy, samo oddanie kliszy do
    > wywołania dało by się podciągnąć pod udostępnianie wizerunku ;) MZ

    Nie da się tego pod to podciągnąć. Restrykcjom podlega głównie
    rozpowszechnianie. Rozpowszechnianie to udostępnienie publiczne, czyli z
    grubsza nieograniczonej liczbie odbiorców.

> [...]
    > przeświadczenia, że wizerunek na zdjęciach to jakaś szczególna wartość.
    > Może i jest to jakaś wartość. Tylko ta wartość nie wynika z wizerunku, a

    MZ ta wartość wynika z ochrony prywatności. Jest to dobro osobiste,
    czyli coś związane z cechami czy informacjami dotyczącymi konkretnej
    osoby.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2023-09-25 14:48:24
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Robisz pracę semestralną w jakimś technikum prawniczym lub policyjnym, czy trolujesz
    tak dla sportu?
    Dziewczynę sobie znajdź, na spacer pójdź.

    -----

  • 15. Data: 2023-09-28 21:03:17
    Od: Henryk hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2023-09-25 o 14:48, ąćęłńóśźż pisze:
    > Robisz pracę semestralną w jakimś technikum prawniczym lub policyjnym,
    > czy trolujesz tak dla sportu?
    > Dziewczynę sobie znajdź, na spacer pójdź.

    https://g.co/bard/share/221dca467f38

    "[...]Jeśli spotkasz trolla, najlepiej jest go zignorować. Nie
    odpowiadaj na jego komentarze i nie wdawaj się z nim w dyskusję. Możesz
    też zgłosić trolla administratorowi danego forum lub serwisu
    społecznościowego.[...]"

  • 16. Data: 2023-09-28 21:05:04
    Od: Henryk hajdan <h...@g...com>

    Znajomy został już kilka razy sfotografowany lub sfilmowany w
    przestrzeni publicznej, ale na natknął się na swój wizerunek
    opublikowany na jakiejś stronie www.

  • 17. Data: 2023-09-28 21:29:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.09.2023 o 21:03, Henryk hajdan pisze:

> [...]
    > odpowiadaj na jego komentarze i nie wdawaj się z nim w dyskusję. Możesz
    > też zgłosić trolla administratorowi danego forum lub serwisu

    Pomysł dobry, tylko nie uwzględnia realiów obnecnego USENET. Po pierwsze
    większość grup nie jest obecnie moderowana, zatem nie ma komu zgłaszać.
    Po drugie jakby tak nie odpowiadać trollom, to by w GOOGLE wyświetlały
    się ich "genialne" stwierdzenia i porady i większość osób widząc, że
    nikt nie sprostował uznaliby, że to "prawda objawiona", bo nikt nie
    zaprotestował.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 18. Data: 2023-09-28 21:59:23
    Od: Henryk hajdan <h...@g...com>

> [...]
    > się ich "genialne" stwierdzenia i porady i większość osób widząc, że
    > nikt nie sprostował uznaliby, że to "prawda objawiona", bo nikt nie

    Jest takie forum: netkobiety.pl na którym nie można wcale podyskutować,
    bo jak się jakiś wątek rozwinie, jest dużo dyskutantów, to nagle wątek
    nie podoba się administratorom i albo go zamykają, a czasem nawet po
    prostu usuwają. Obserwowałem kilka ciekawych dyskusji, ale już ich nie ma.

  • 19. Data: 2023-09-29 00:49:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.09.2023 o 21:59, Henryk hajdan pisze:

> [...]
    > nie podoba się administratorom i albo go zamykają, a czasem nawet po
    > prostu usuwają. Obserwowałem kilka ciekawych dyskusji, ale już ich nie ma.
    Jest to jeden z powodów, dla których sporadycznie pisuję na forach,
    które należą do kogoś. Jego forum, jego prawo do moderowania.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 20. Data: 2023-09-29 00:59:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > się ich "genialne" stwierdzenia i porady i większość osób widząc, że
    > nikt nie sprostował uznaliby, że to "prawda objawiona", bo nikt nie

    Usenet zasadniczo nigdy nie był moderowany. Co do zasady.

    --
    Marcin