  • 1. Data: 2002-05-24 05:50:21
    Temat: Opublikowanie nazwiska w sieci.
    Od: HARY <H...@a...is.invalid>

    Witam,

    Właśnie znalazłem pod jednym ze swoich artykułów wysłanych na grupę
    dyskusyjną odpowiedź, podającą moje imię i nazwisko, razem ze złośliwym
    komentarzem. Na grupy pisuję używając pseudonimu, toteż jest jasne, że
    nie życzyłem sobie podawania przez kogokolwiek takiej informacji.

    Tego, kto napisał, nie znam osobiście, ani nie zetknąłem się z nim
    wcześniej w sieci, toteż przypuszczam, że uzyskał te dane albo od
    administratora mojego operatora Internetu (podawałem przecież przy
    zawieraniu umowy), albo od administratora serwera kont darmowych
    (wypełniałem formularz przy zakładaniu konta, a adres zwrotny podaję w
    Reply-To). Szybko uzyskał - w ciągu paru godzin.

    Stąd pytanie: czy mogę domagać się rekompensaty za to i od kogo?

    HARY

    (tym bardziej zdenerwowany, że słownictwo owego
    osobnika-ze-znajomościami jest poniżej poziomu, ktory akceptuję)

    Przy okazji mała prośba do autora http://www.vagla.pl/ - o
    udostępnianie materiałów również w postaci txt - dokumenty .pdf są dla
    mnie niedostępne.

  • 2. Data: 2002-05-24 07:47:43
    Temat: Re: Opublikowanie nazwiska w sieci.
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    HARY <H...@a...is.invalid> wrote:
    > Stąd pytanie: czy mogę domagać się rekompensaty za to i od kogo?

    Eh. Pozostaje usiąść i płakać. Wyślij list na adresy abuse@ jego providera,
    administratora serwera przez który to wysłał itp.
    Albo po prostu podaj msg-id.

    > Przy okazji mała prośba do autora http://www.vagla.pl/ - o
    > udostępnianie materiałów również w postaci txt - dokumenty .pdf są dla
    > mnie niedostępne.

    Guzik prawda. Pod Linuxem można odczytać pdfy.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 3. Data: 2002-05-24 08:32:16
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "HARY" <H...@a...is.invalid> napisał w wiadomości
    > Przy okazji mała prośba do autora http://www.vagla.pl/ - o
    > udostępnianie materiałów również w postaci txt - dokumenty .pdf są dla
    > mnie niedostępne.

    Pliki w formacie PDF da sie odczytac pod wiekszoscia (jesli nie pod kazdym)
    z systemow, wystarczy skorzystac z darmowego oprogramowania do ich
    odczytywania. Takim oprogramowaniem jest chociazby Acrobat Reader.
    http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep.html

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 4. Data: 2002-05-24 10:09:20
    Od: Brodsky <B...@i...WyskrobTo.pl>

    HARY nadaje:

> [...]
    >Reply-To). Szybko uzyskał - w ciągu paru godzin.
    >
    >Stąd pytanie: czy mogę domagać się rekompensaty za to i od kogo?

    Sprawa praktycznie bez szans - moja zmajoma miała kiedyś to samo: ktoś
    wraz z jej personaliami rozpowszechniał na niusach tzw. pomówienia. I
    nic - nawet "dojścia" nic nie pomogły...
    Zupełnie inną sprawą jest natomiast umiejętność zachowania anonimowości
    w sieci. Ja twoje dane, Jurku, uzyskałem po półminutowej kwerendzie, i
    to z zupełnie innych źródeł niż domniemywałeś.

    --
    Brodsky

  • 5. Data: 2002-05-24 10:43:15
    Od: g...@a...eu.org (Gerard)

    HARY napisał(a):
> [...]
    > komentarzem. Na grupy pisuję używając pseudonimu, toteż jest jasne, że
    > nie życzyłem sobie podawania przez kogokolwiek takiej informacji.

    Przykładowo na pl.test pisałeś jeszcze z imieniem i nazwiskiem ;)
    Tak więc chyba to jednak Twój błąd.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 6. Data: 2002-05-25 05:30:00
    Od: HARY <H...@a...is.invalid>

    Przemysław Maciuszko <s...@i...pl> wrote:
    > Eh. Pozostaje usiąść i płakać. Wyślij list na adresy abuse@ jego providera,
    > administratora serwera przez który to wysłał itp.
    > Albo po prostu podaj msg-id.

    Nie tyle chodzi o ktosia, co o to, że łatwość uzyskania takich
    informacji po prostu mnie przeraziła - jeśli nie mogę mieć zaufania do
    ISP, że trzyma moje dane dobrze zamknięte - to komu w końcu można
    zaufać?

    Z pozostałych odpowiedzi zdaje się wynikać jednak, że można takie
    informacje uzyskać inną drogą.

    > Guzik prawda. Pod Linuxem można odczytać pdfy.

    Dla mnie, napisałem. Albowiem:
    - niektórzy z nas używają modemów, i ściągnięcie dokumentu idzie w
    minuty, zamiast w sekundy,
    - niektórzy używają terminali tekstowych,
    - niektórzy płacą za impulsy,
    - a w tych pdf-ach i tak pewnie nie ma rysunków, więc nic się nie traci
    na formacie txt.

    Co i tak nie ma znaczenia, ponieważ autorowi strony propozycja się nie
    spodobała.

    HARY

  • 7. Data: 2002-05-25 05:30:01
    Od: HARY <H...@a...is.invalid>

    Brodsky <B...@i...WyskrobTo.pl> wrote:
    > Sprawa praktycznie bez szans - moja zmajoma miała kiedyś to samo: ktoś
    > wraz z jej personaliami rozpowszechniał na niusach tzw. pomówienia. I
    > nic - nawet "dojścia" nic nie pomogły...

    Takowych i tak nie posiadam.

    > Zupełnie inną sprawą jest natomiast umiejętność zachowania anonimowości
    > w sieci. Ja twoje dane, Jurku, uzyskałem po półminutowej kwerendzie, i
    > to z zupełnie innych źródeł niż domniemywałeś.

    Jak? A przede wszystkim, jakie informacje można uzyskać tą tajemniczą i
    - jak rozumiem - legalną metodą? Nie podawałem wcześniej szczegółów
    natury technicznej (bo chyba nie o tym jest ta grupa), ale w tym
    konkretnym przypadku zarówno Reply-To było inne niż to, którego używam
    zazwyczaj (ale też poprawne), jak i pozostałe nagłówki całkiem
    eksperymentalne. Jedyne, z czego mógł skorzystać, był host (Dialog i
    Wrocław), oraz data. Ty miałeś więcej danych - "typowe" nagłówki. Stąd
    moje podejrzenia.

    Jeśli temat zanadto wykracza poza tematykę grupy, pisz wprost do
    mnie.

    TIA,

    HARY

  • 8. Data: 2002-05-27 09:10:17
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > (...)
    > Co i tak nie ma znaczenia, ponieważ autorowi strony propozycja się nie
    > spodobała.

    format pdf - zachowuje formatowanie dokumentow i *w pewien sposob*
    gwarantuje integralnosc utworow jakimi bez watpienia sa prace magisterskie.