  • 1. Data: 2002-01-29 23:21:46
    Temat: Re: Oprogramowanie ? Legalne czy nie ?
    Od: "fairfax" <f...@p...onet.pl>

    > Próbuję uporządkować korzystanie z całości oprogramowania w firmie ... i
    > trafiłem na pewne problemy.
    > Jakie informacje wobec tego są wystarczające do stwierdzenia, że
    oprogramowania
    > jest legalne.

    Na kazdy zainstalowany program np: windows, office lub pakiet graficzny
    corel wymagana jest licencja (naklejka lub certyfikat), oryginalny nośnik
    oraz faktura zakupu

    > Natomiast jak to jest z oprogramowaniem zakupionym poza granicami, czy
    faktura
    > wystaczy? Bo wg informacji ze stron WWW jednego z Urzędów Celnych - nie ma
    > przwidzianej odprawy dla licencji programu - bo to nie towar lecz
    licencja.

    j.w, w tym przypadku najwazniejszą rolę gra faktura zakupu lub rachunek za
    dodatkową licencję

    > Jak wobec tego potwierdzić prawo do użytkowania tej konkretnej wersji
    (gdyż na
    > fakturze zazwyczaj nie ma podanego kodu programu ... był on podany w
    > dokumentacji programu, która zaginęła ?

    W tym przypadku ważne jest, aby na fakturze lub rachunku zakupu widniała
    nazwa programu kt. jest zainstalowany oraz liczba zainstalowanych kopii
    zgadzała się z liczbą zakupionych programów zgodnie z fakturą. Gdy tego nie
    ma w wyjątkowych przypadkach potwierdzeniem może być oryginalne opakowanie
    oraz dokumentacja (rzadko!)

    > Jak dodatkowo dokumentować oprogramowanie "przychodzące" czasowo z
    zagranicy
    > pod konkretny projekt i zgodnie z umową (np. różne bazy danych) ?

    Umowa najmu lub wypozyczenia od legalnego posiadacza praw do programu o ile
    w licencji na dany program nie ma klauzuli zabraniającej wypozyczania ew.
    wynajmowania softu

    > I kolejna rzecz - czy mozna uznać komputery markowe za posiadające
    licencję -
    > przy oderwanej przez kogoś naklejce (ilość i treść faktury wskazuje na
    komplet
    > komputer + oprogram OEM oczywiści) ?

    Jak najbardziej. Prosze pamietac o koniecznosci posiadania oryginalnych
    nośników.

    > Druga rzecz - instalowanie software w wersji trial (ale nie zabezpieczonej
    > blokadą czasową działania) - wiadomo użytkowników nie da się zmusić do nie
    > korzystania z takich ... i zazwyczaj zostawiają, zapominaja, etc. Jakie
    moge
    > być tego skutki przy np. kontroli BSA ?

    Wszystko jest ok, o ile wersje trialowe nie są "odbezpieczone" crackami lub
    lewymi serialami.
    W przypadku kontroli tak złamany program uznawany jest bezwarunkowo za
    nielegalny.

  • 2. Data: 2002-01-29 23:36:57
    Od: "fairfax" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Homus" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > BSA - naklejki i certyfikaty nie interesuja z tego co wiem TYLKO Faktura
    Taa? to się Pan myli. Przede wszystkim te cholerne naklejki. A juz
    najbardziej certyfikaty. Gdy tego brak - żądają faktury
    > Wydaj mi sie ze tak - faktura to rzecz swieta.

    Gdy program jest złamany crackiem wtedy uchowaj Boże...Sam Crack jest
    nielegalny bez względu czy "ochronę " nad programem roztacza BSA czy ktoś
    inny.

  • 3. Data: 2002-02-07 13:35:18
    Temat: Oprogramowanie ? Legalne czy nie ?
    Od: <c...@p...onet.pl>

    Witam,
    Próbuję uporządkować korzystanie z całości oprogramowania w firmie ... i
    trafiłem na pewne problemy.
    Bo dla US potwierdzeniem legalości oprogramowania jest dowód sprzedaży -
    faktura - reszta nie jest ważna, ale isnieją jeszcze instutucje nieco bardziej
    medialne np. BSA.

    Z góry dzięki za sugestie.
    Pozdrawiam
    CW

  • 4. Data: 2002-02-07 21:05:49
    Od: "Homus" <h...@p...onet.pl>

> [...]

    (gdyż na
    | fakturze zazwyczaj nie ma podanego kodu programu ... był on podany w
    A co z papierkami rejestrowymi - jestes zarejestrowanym userem tego softu?
    Jak tak to zwroc sie do producenta o potwierdzenie zarejestowania.

    | Jak dodatkowo dokumentować oprogramowanie "przychodzące" czasowo z
    zagranicy | pod konkretny projekt i zgodnie z umową (np. różne bazy danych)
    ?
    W tej materii to CI nie pomoge....

> [...]
    pakietow oprogramowania - bo kto sie przyczepi do programu napisanego przez

    Homus
    +------------------------------+
    | Zadna Kobieta nie da Ci tego |
    | co moga dac Ci klocki LEGO |
    +------------------------------+
    GG#321937
    Przy odpowiadaniu wytnij _NO_SPAM_
    z adresu.

  • 5. Data: 2002-02-09 18:23:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Feb 2002, Homus wrote:

    >+ | Z windowsami nie ma problemu - są faktury, i naklejki z cenrtyfikatem.
    >+ BSA - naklejki i certyfikaty nie interesuja z tego co wiem TYLKO Faktura

    -:O !
    A jak sprawdzają że dany program nie został dalej odsprzedany ??
    (tak z ciekawości pytam...)
    [...]
> [...]
    >+ pakietow oprogramowania - bo kto sie przyczepi do programu napisanego przez

    Kiedyś tak sobie już przemyśliwałem: nie wiem, czy nie mają
    podpisanych umów np. ze zrzeszeniami autorów shareware.
    Może dałoby się ukarać (BSA !) za niesprawdzanie ;)

    >+ Pozdrawiam

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-02-09 19:04:49
    Od: "Homus" <h...@p...onet.pl>

    | -:O !
    | A jak sprawdzają że dany program nie został dalej odsprzedany ??
    | (tak z ciekawości pytam...)
    A sprzedales na co na pysk - nie mozesz fakture musisz wystawic

    | Kiedyś tak sobie już przemyśliwałem: nie wiem, czy nie mają
    | podpisanych umów np. ze zrzeszeniami autorów shareware.
    | Może dałoby się ukarać (BSA !) za niesprawdzanie ;)
    Moze i maja nie mam zielonego pojecia.

    Homus
    | Zadna Kobieta nie da Ci tego |
    | co moga dac Ci klocki LEGO |