  • 1. Data: 2002-01-29 23:25:17
    Temat: Re: Licencja Windowsa a leasing
    Od: "fairfax" <f...@p...onet.pl>

    W siedzibie firmy musi pan posiadać licencje, fakturę zakupu wraz z umową
    leasingu oraz oryginalne nośniki na każdą kopię zainstalowanego programu. W
    razie konroli wszystko bedzie ok.
    Nie ma sensu kombinować jak czytam w odpowiedziach na Pana post.
    Wżne aby ilośc licencji równała się ilosci kopii. Wszystko w tym temacie.

  • 2. Data: 2002-02-06 09:47:38
    Temat: Licencja Windowsa a leasing
    Od: "Morgan" <g...@i...t17.ds.pwr.wroc.pl>

    Witam jako nowy grupowicz.

    Byc moze pojawialo sie takie pytanie kiedys, ale jak dotad nie znalazlem
    satsfakcjonujacej mnie odpowiedzi.
    Od razu przejde do rzeczy. Chce kupic dla firmy kilka Windowsow (konkretnie
    ME pl OEM) wraz z pakietem Office (tez OEM) i jakims sprzetem komputerowym.
    Ze wzgledu na spory koszt dobrym wyjsciem byloby wziecie tego w leasing.
    Tutaj wg mnie zaczynaja sie schody z licencja na oprogramowanie.
    Wlascicielem oprogramowania i jednoczesnie licencjobiorca bylby EFL.
    Licencja na WIN ME (i zreszta nie tylko na to) zakazuje wynajmowania,
    wydzierzawiania lub wypozyczania oprogramowania przez licencjobiorce (czyli
    EFL). Zatem wynikaloby z tego, ze leasingodawca naruszylby warunki licencji
    Microsoftu gdyby leasingowal mojej firmie Windowsa. W zwiazku z tym w
    przypadku wizyty BSA firma stracilaby oprogramowanie bedace wlasnoscia
    leasingodawcy i komputery bedace wlasnoscia firmy.
    Chciałbym prosic o weryfikacje moich wnioskow, ewentualnie wskazanie innych
    mozliwosci zakupu wiekszej liczby Windowsow niz za gotowke.

    pozdrawiam
    Morgan

  • 3. Data: 2002-02-06 22:10:49
    Od: "Homus" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    komputerowym.
    | Ze wzgledu na spory koszt dobrym wyjsciem byloby wziecie tego w leasing.

    Witam
    Dogadaj sie z kierownikiem salonu firmowego zeby koszty softu wrzucil w
    sprzet, czyli powiedzmy komputer z 3 000 niech kosztuje 3 500. O co chodzi
    kiedys nie mozna bylo w leasing-u puscic softu dlatego znaczny koszt
    oprogramowania wrzuca sie sztucznie w sprzet a za reszte sie placi gotowka i
    to wszystko. Z tym ze po zaplaceniu masz oprogramowanie juz dla siebie - a
    komputerki splacasz ale drozsze - to jest tylko kwestia dogadania sie z
    firma.
    Daj znac jak poszlo

    Homus
    +------------------------------+
    | Zadna Kobieta nie da Ci tego |
    | co moga dac Ci klocki LEGO |
    +------------------------------+
    GG#321937
    Przy odpowiadaniu wytnij _NO_SPAM_
    z adresu.

  • 4. Data: 2002-02-07 13:56:15
    Od: "Morgan" <g...@i...t17.ds.pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "Homus" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > komputerki splacasz ale drozsze - to jest tylko kwestia dogadania sie z

    Dzięki za odzew
    W przypadku calego komputera z oprogramowaniem, rozumiem, ze mozna napisac,
    że jest to zestaw komputerowy z oprogramowaniem i jesli bierze sie go w
    leasing to Microsoft nie powienien miec pretensji do kogokolwiek. Ale ja
    opisalem przypadek, kiedy komputery juz sa, tylko potrzebne jest jedynie
    oprogramowanie. Piszesz, ze kiedys nie mozna bylo leasingowac softu. Czy cos
    sie w tej materii zmienilo? Jesli nie, to niedobrze. Chyba, ze
    oprogramowanie z dolaczona np. myszka potraktujemy tak samo jak
    oprogramowanie z kompem, wówczas byloby mozliwe wziecie tego w leasing. Czy
    gdzies sie pogubilem?

    pozdrawiam
    Morgan

  • 5. Data: 2002-02-07 20:55:10
    Od: "Homus" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    | że jest to zestaw komputerowy z oprogramowaniem i jesli bierze sie go w
    | leasing to Microsoft nie powienien miec pretensji do kogokolwiek. Ale ja
    To nie chodzi o microsoft tu chodzi o papiery leasingowe - firmy leasingowe
    nie chcialy leasingowac oprogramowania gdyz nie jest ono mareria do
    sprzedazy jak komputery.

    | opisalem przypadek, kiedy komputery juz sa, tylko potrzebne jest jedynie
    | oprogramowanie. Piszesz, ze kiedys nie mozna bylo leasingowac softu. Czy
    cos
    | sie w tej materii zmienilo?
    Tego to nie wiem musisz zapytac sam w firmie ktora bedzie Cie leasingowac

    | Jesli nie, to niedobrze. Chyba, ze oprogramowanie z dolaczona np. myszka
    |potraktujemy tak samo jak oprogramowanie z kompem, wówczas byloby mozliwe
    |wziecie tego w leasing. Czy gdzies sie pogubilem?
    Dokladnie tylko myszka bedzie kosztowac ok 1 000 zl a to juz moze byc nieco
    dziwne - ale windowsy mozesz tu wsadzic bez niczego to myszki beda po 500 zl
    a to juz nic dziwnego. Zreszta pomyslowosc nie zna granic :-))) aby tylko
    dotrzec do celu - ja w kompach ukrylem Novella na 5 000 :-)))

    Homus
    | Zadna Kobieta nie da Ci tego |
    | co moga dac Ci klocki LEGO |