  • 11. Data: 2005-01-22 01:48:49
    Temat: Re: Oplaty za wchodzenie do sklepu.
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to piątek, 21 stycznia 2005 17:28, gdy Jacek23 napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Czy to jest legalne?

    Mnie kiedyś przepędzono z antykwariatu. Widać przyuważyli, że rzadko kupuję,
    a częściej wpadam przeglądnąć co tam mają na półkach nowego. Teraz nie
    chodzę tam wcale i innym też odradzam. Ich wola.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 12. Data: 2005-01-22 10:42:10
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Jacek23 wrote:

    > Oplaty za wchodzenie do sklepu!
    >
    > http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2502805.htm
    >
    > Czy to jest legalne?

    Poprzeczytaniu w/w artykulu sadze ze:

    Wg mnie jest legalne.

    A jesline jest to wg mnie POWINNO BYC legalne.

    czlowiek powinien ew uzupelnic wpis do ewidencji,
    wydawac paragony po 5 pln i np.
    dawac 5 pln rabatu od zakupu..

    Boguslaw

  • 13. Data: 2005-01-22 11:11:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bo wrote:

    > Wg mnie jest legalne.

    Nie jest - uniemożliwia zapoznanie się z rzekomo publiczną ofertą
    (pobiera za zapoznanie się opłatę).

    Dodatkowo dochodzi niezgodność z wpisem do ewidencji działalności.

    > A jesline jest to wg mnie POWINNO BYC legalne.

    Bo?

    > czlowiek powinien ew uzupelnic wpis do ewidencji,
    > wydawac paragony po 5 pln i np.
    > dawac 5 pln rabatu od zakupu..

    Tylko że taka działalność będzie IMHO wzajemnie sprzeczna - albo masz
    sklep, w którym masz obowiązek umożliwić klientom zapoznanie się z
    ofertą, albo muzeum czy inną wystawę i _osobno_ sklep z pamiątkami.

  • 14. Data: 2005-01-22 11:37:51
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    /* wiem ze mnie Pan nie lubi ale...*/

    > Nie jest - uniemożliwia zapoznanie się z rzekomo publiczną ofertą
    > (pobiera za zapoznanie się opłatę).

    dlaczego rzekomo publiczna ?
    chce wejsc do restauracji "gdy jest wieczorek" (czy ja to sie tam teraz
    nazywa) musze zaplacic...
    Oferta "jest jaka jest"
    jest napisane, ze mozna zwiedzac sklep za 5 PLN..

    > Dodatkowo dochodzi niezgodność z wpisem do ewidencji działalności.

    Pisalem o ew uzupelnieniu spisu.

> [...]
    > sklep, w którym masz obowiązek umożliwić klientom zapoznanie się z
    > ofertą, albo muzeum czy inną wystawę i _osobno_ sklep z pamiątkami.

    Nowiec wlasciciel twierdzi, ze ma "wystawe" pieknych okazow, za ktorej
    ogladanie pobiera oplate i UMOZLIWIA zakup wystawionych egz...

    Co siepanu KONKRETNIE (oprocz mojej osoby) nie podoba ?

    Boguslaw

  • 15. Data: 2005-01-22 11:45:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bo wrote:

    > Nowiec wlasciciel twierdzi, ze ma "wystawe" pieknych okazow, za ktorej
    > ogladanie pobiera oplate i UMOZLIWIA zakup wystawionych egz...
    >
    > Co siepanu KONKRETNIE (oprocz mojej osoby) nie podoba ?

    Twojej osoby? Czyżbyś był tym palantem od tego sklepu? Rychłego
    bankructwa w takim razie życzę.

    A nie podoba mi się to, że obie działalności nie są wystarczająco
    wyobrębnione, żeby można było osobno zapoznać się z ofertą i ewentualnie
    coś kupić (albo i nie), a osobno obejrzeć sobie wystawę (za dowolną opłatą).

  • 16. Data: 2005-01-22 12:06:46
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Twojej osoby? Czyżbyś był tym palantem od tego sklepu? Rychłego
    > bankructwa w takim razie życzę.

    Az tak alergicznie to nie musi Pan reagowac na mie...
    zeby od razu "palantem..."

> [...]
    > wyobrębnione, żeby można było osobno zapoznać się z ofertą i ewentualnie
    > coś kupić (albo i nie), a osobno obejrzeć sobie wystawę (za dowolną

    Zamiast zastanawiac sie nad literami ustaw prosze odpowiedziec co sie panu
    tak nie podoba z punktu widzenia "ducha prawa". KOMU i jak wg pana szkodzi
    czlowiek, ktory chce polaczyc zwiedzanie ze sprzedarza..

    Jest sobie wystawa malarstwa, ludzie kupuja bilety, chodza, ale mozan tez
    KUPIC obraz... Co siepanu w tym nie podoba ?

    dlaczego sprzedawca "zlotych rybek" mialby byc tu inaczej traktowany?

    KOMU robi krzywde - sobie ?
    Nie ma prawa robic sobie krzywdy ?

    Boguslaw

  • 17. Data: 2005-01-22 12:16:41
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Sat, 22 Jan 2005 11:42:10 +0100, bo napisał(a):

    > Jacek23 wrote:

    Każdy sklep ma kase fiskalną ,jestem ciekawy czy ten to tez "nabija" na
    kasę - bo jeżeli tak to musisz dostac paragon i niby sprawa załatwiona ,a
    wat? cz to jest usługa czy obrót towarem.
    Najlepiej dać to naszemu "fiskusowi" on nie takich już załatwił.Pan Kluska
    miał pozwolenie z rządu i co i tak go załatwili.Gazeta raczej powinna
    poradzić "akwaryście" by szybko zrezygnował bo jak go fiskus dopadnie to
    nie będzei miał nawet na karmienie rybek.
    JanuszHr

  • 18. Data: 2005-01-22 12:22:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bo wrote:

    > Zamiast zastanawiac sie nad literami ustaw prosze odpowiedziec co sie panu
    > tak nie podoba z punktu widzenia "ducha prawa". KOMU i jak wg pana szkodzi

    Ty się nie powołuj na duchy, bo ja w duchy nie wierzę. Sądy też nie wierzą.

    > czlowiek, ktory chce polaczyc zwiedzanie ze sprzedarza..

    Nie - to jest kutwa, który nie potrafi nakręcić sprzedaży w sposób
    cywilizowany, więc stosuje nielegalne i nieetyczne praktyki.

    > Jest sobie wystawa malarstwa, ludzie kupuja bilety, chodza, ale mozan tez
    > KUPIC obraz... Co siepanu w tym nie podoba ?

    Na wystawie? Idziesz do Muzeum Narodowego (czy gdzie tam obecnie ten
    obraz przebywa) i mówisz "Proszę mi tę Damę z Łasiczką" zapakować?

    > dlaczego sprzedawca "zlotych rybek" mialby byc tu inaczej traktowany?

    Bo jest SPRZEDAWCĄ. A nie wystawcą.

    > KOMU robi krzywde - sobie ?
    > Nie ma prawa robic sobie krzywdy ?

    W taki sposób? Zdcydowanie nie.

    Jak mu ewentualni nabywcy przeszkadzają, to niech zamknie działalność.

    Albo niech sobie possie palec - może też pośnie, jak te ryby, które
    ponoć od palca w wodzie zdychają ;)

  • 19. Data: 2005-01-22 12:22:20
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Janusz wrote:

> [...]
    > poradzić "akwaryście" by szybko zrezygnował bo jak go fiskus dopadnie to
    > nie będzei miał nawet na karmienie rybek.

    Argument, ze fiskus moze Pana x zniszczyc jak sam Pan zauwazyl
    nie swiadczy o niezgodnosci z prawem poczynan tego Pana..

    Ten Pan ma prawo dawac dozwolone rabaty..
    ma prawio dac rabat 5 zl kazdemu, kto kupi za ponad x PLN,
    podobnie jak pewien nowo otwarty sklep ma prawo kosiarke za zlotowke
    sprzedac..

    Boguslaw

  • 20. Data: 2005-01-22 12:25:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bo wrote:

    > Argument, ze fiskus moze Pana x zniszczyc jak sam Pan zauwazyl
    > nie swiadczy o niezgodnosci z prawem poczynan tego Pana..

    Owszem, niemniej w tym przypadku można owego żałosnego
    pseudo-przedsiębiorcę zniszczyć fiskusem zupełnie legalnie.

    Się nie zdziwię, jakby mu wkrótce na karku wylądowała jakaś kontrola
    skarbowa.

    > Ten Pan ma prawo dawac dozwolone rabaty..
    > ma prawio dac rabat 5 zl kazdemu, kto kupi za ponad x PLN,
    > podobnie jak pewien nowo otwarty sklep ma prawo kosiarke za zlotowke
    > sprzedac..

    Rabaty - tak. Opłat za możliwość zapoznania się z ofertą - nie.