  • 1. Data: 2005-01-21 16:28:56
    Temat: Oplaty za wchodzenie do sklepu.
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Oplaty za wchodzenie do sklepu!

    http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2502805.htm

    Czy to jest legalne?

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 2. Data: 2005-01-21 16:37:46
    Temat: Re: Oplaty za wchodzenie do sklepu.
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Jacek23 napisał(a):
    > Oplaty za wchodzenie do sklepu!
    >
    > http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2502805.htm
    >
    > Czy to jest legalne?

    Według mnie legalne, w końcu to jego sklep. Trzeba tam po prostu nie chodzić i nie
    kupować. Ten
    właściciel nie jest zbyt mądry.

    --
    :) Johnson

  • 3. Data: 2005-01-21 16:41:11
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    A czy moge w takim wypadku poprosic o fakt. VAT za ta "usluge"?
    bo wkoncu wydam swoje pieniadze i moge potrzebowac.

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 4. Data: 2005-01-21 18:18:50
    Od: Marta Wieszczycka <m...@d...pl>

    Wiecie, co cudzoziemcy mówią o polskich sprzedawcach?
    "Zachowują się, jakby chcieli powiedzieć >Daj mi swoje pieniądze i sobie
    idź<".

    Nachalność niektórych sprzedawców bywa irytująca, ale już nachalność
    połączona z "karami za nicniekupienie" jest szczytem chamstwa.
    W zasadzie jest to wymuszanie sprzedaży. Przecież nikt rozsądny nie
    zdecyduje się na zakup przed wejściem do sklepu. I w tym kontekście
    należałoby to oceniać.

    Pozdrawiam,
    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 5. Data: 2005-01-21 18:52:00
    Od: Marta Wieszczycka <m...@d...pl>

    Johnson wrote:

    > Według mnie legalne, w końcu to jego sklep. Trzeba tam po prostu nie
    > chodzić i nie kupować. Ten właściciel nie jest zbyt mądry.

    A ja się zastanawiam, czy to nie jest czyn nieuczciwej konkurencji. W
    końcu wchodząc do sklepu wybierasz, porównujesz. I może się okazać, że
    uznałeś ten sklep za gorszy i chcesz zrobić zakupy gdzieindziej, a tu
    sprzedawca zmusza Cię w praktyce do zakupu, bo jak nie, to płacisz... no
    w tym wypadku to karę za wybór konkurencyjnego sklepu.

  • 6. Data: 2005-01-21 19:01:55
    Od: Marta Wieszczycka <m...@d...pl>

    Jacek23 wrote:
    I jeszcze zauważam niezgodność z art. 3.3. ustawy o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej: "Sprzedawca jest obowiązany zapewnić
    w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne
    umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego". Ten wybór
    jest tu mocno ograniczony - nawet jeśli nie mam tego, czego
    potrzebujesz, to i tak musisz coś kupić, albo kupić to co mam, choć
    wolałbyś to, co jest gdzieindziej, bo inaczej będziesz do tyłu o 5 zł.

    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2005-01-21 19:25:08
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Fri, 21 Jan 2005 19:18:50 +0100, Marta Wieszczycka napisał(a):

> [...]
    > W zasadzie jest to wymuszanie sprzedaży. Przecież nikt rozsądny nie
    > zdecyduje się na zakup przed wejściem do sklepu. I w tym kontekście

    kiedyś słyszałem o takim dowcipie z tym płaceniem za weiściem do sklepu.Ale
    gość do sklepu wchodził innym wejściem /od tyłu/ więc mu przywiesili napis
    "ludzie jak ktoś tu wejdzie i nie zapłaci to dostanie w pysk" - ponoć pod
    wieczór facet zmądrzał bo wyszedł przed sklep sprawdzić dalczego ludzie
    przed wejściem się zatrzymują i szybko zmykają.
    Cos mi się wydaję ,że ten "akwarysta" majątku nie zrobi.
    JanuszHr

  • 8. Data: 2005-01-21 19:29:03
    Od: ray <r...@s...stop.wp.pl>

    Dnia Fri, 21 Jan 2005 17:28:56 +0100, Jacek23 napisał(a):

    > Oplaty za wchodzenie do sklepu!
    >
    > http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2502805.htm
    >
    > Czy to jest legalne?

    Ta cała kontrowersja to zdaje sie tylko reklama. Ile przeciez zdołał
    przemycic informacji o swoim interesie. Oczywiście jakby to działanie było
    dalej uskuteczniane to baknructwo jak w banku.
    pzdr

  • 9. Data: 2005-01-21 21:22:49
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 21 Jan 2005 17:28:56 +0100, Jacek23 naskrobał(a):

    > Oplaty za wchodzenie do sklepu!
    >
    > http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2502805.htm
    >
    > Czy to jest legalne?

    Nie rozumiem federacji konsumentów - wciskają 3 grosze zapominając że jest
    to całkowicie normalne. Sklep niczym nie różni się od pubów, kawiarni czy
    innych punktów w których notorycznie płaci się za wejście lub wręcz wymaga
    określonych atrybutów - jak legitymacji studenckiej czy np. stosownego
    ubioru czy na lotnistu osobne puby i sklepy i miejsca do odpoczynku dla
    VIPów za okazaniem tzw. Priority Pass w złotych kartach kredytowych.
    Niech federacja przestanie być bardziej święta od papieża i zajmie się
    hipermarketami.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 10. Data: 2005-01-21 23:52:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Czy to jest legalne?

    A jakby tak wyjść z oszustwa? Wywodząc, ze zostałem doprowadzony do
    niekorzystnego rozporządzenia moim mieniem, bowiem udałem się do tego sklepu
    z zamiarem zakupu wieloryba. Nie dość, ze nie kupiłem, to jeszcze za samo
    zapytanie musiałem zapłacić 5 zł :-)

    A poważnie, to wejdę i na jego pytanie odpowiem mu, ze chcę kupić jakąś
    ładną rybkę. Pochodzę, pooglądam i stwierdzę, ze żadna mi się nie podoba. I
    o co się denerwować?