  • 1. Data: 2005-01-21 16:07:13
    Temat: PILNIE POTRZEBNA PORADA PRAWNIKA
    Od: "m...@n...pl" <m...@n...pl>

    Moja żona jest nauczycielką i w kwietniu 2004r. otrzymała wypłatę
    rekompensat dla budżetówki za lata 1990/1991. Z kolei dziś otrzymała list
    polecony, w którym jest wzywana do zwrotu części wypłaconej rekompensaty.
    Nadmieniam, że w liście tym nie ma mowy o jakiejkolwiek podstawie prawnej,
    która uzasadniałaby takie roszczenia wobec mojej żony. Najprawdopodbniej
    jakaś pani urzędniczka kiedyś żle wyliczyła ilość przysługujących mojej
    małżonce udziałów, a dzisiaj (bojąc się, że będzie płacić z własnej
    kieszeni) próbuje różnych sposobów, by wyciągnąć te pieniądze. Z tego, co mi
    wiadomo w podobnej sytuacji jest wiele kobiet, które korzystały w tamtym
    czasie z urlopu macierzyńskiego lub wychowawczego. Czy można zmusić kogoś do
    zwrotu pieniędzy, które zostały już wypłacone? Na pewno kwoty rekompensat
    były wielokrotnie sprawdzane i weryfikowane przez wielu urzędników różnego
    szczebla, zanim ludzie otrzymali zawiadomienia o wysokości należnych im
    świadczeń. Aktualnie jeste bezrobotny i naszą 5-osobową rodzinę utrzymuje
    tylko pracjąca żona. Dlaczego nikt nie zasugerował, aby tę należną (lub też
    nie) kwotę spłacić przynajmniej w ratach.

    Bardzo proszę o pomoc i ewentualnie jakieś info o podstawach prawnych, które
    były mi przydatne.

    MAREGONT

  • 2. Data: 2005-01-21 16:34:18
    Temat: Re: PILNIE POTRZEBNA PORADA PRAWNIKA
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "m...@n...pl" <m...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:csr9iv$8mn$1@nemesis.news.tpi.pl...

    A sprawdzał ktoś, do kogo należy to konto, na które musicie zwrócić? Bo to
    pierwsza rzecz, która mi się nasunęła.

  • 3. Data: 2005-01-21 16:35:15
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    m...@n...pl napisał(a):
> [...]
    > nie) kwotę spłacić przynajmniej w ratach.
    >
    > Bardzo proszę o pomoc i ewentualnie jakieś info o podstawach prawnych, które

    Jeżeli pieniądze są nienależne to trzeba je zwrócić. Zwrócicie się o rozłożenie na
    raty.

    --
    :) Johnson

  • 4. Data: 2005-01-21 18:17:20
    Od: "JackyX" <j...@g...pl>

    Użytkownik "m...@n...pl" <m...@n...pl> napisał
    w wiadomości news:csr9iv$8mn$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Bardzo proszę o pomoc i ewentualnie jakieś info o podstawach
    > prawnych, które były mi przydatne.

    Welcome to Poland : )

    u nas urzędnik nie odpowiada za swoje błędy. Tak było, jest i będzie -
    amen.

    JackyX

  • 5. Data: 2005-01-21 18:45:00
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]
    list
    > polecony, w którym jest wzywana do zwrotu części wypłaconej

    Rekompensaty dla budżetówki wypłacał bank PKO BP. Jaka instytucja
    wzywa do zwrotu części wypłaconej rekompensaty?
    A może żądanie zwrotu wysłał oszust?

    wa

  • 6. Data: 2005-01-22 13:20:19

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Rekompensaty dla budżetówki wypłacał bank PKO BP. Jaka instytucja
    > wzywa do zwrotu części wypłaconej rekompensaty?

    Rekompensaty wypłacał Bank, ale do zwrotu pieniędzy wzywa Urząd Gminy.
    Piszą, że takie samo powiadomienie wysłali do Ministerstwa Finansów(?). W
    dodatku nie określony jest termin, do kiedy należy uregulować płatność.

    Dzięki za dotychczasowe rady i proszę o jeszcze.