  • 1. Data: 2002-06-14 17:28:48
    Temat: Oplaty za gwarancyjny obowiazkowy przeglad roweru
    Od: "Stefan Kapec (polbut)" <p...@o...pl>

    Witam
    Miesiac temu kupilem rower (Giant) w sklepie firmowym Gianta na
    Ursynowie w Warszawie. Warunkiem gwarancji jest dokonanie przegladu po
    okolo miesiacu. W przypadku niedokonania przegladu traci sie
    gwarancje.
    W zwiazku z tym kilka dni temu oddalem rower na przeglad. Okazalo
    sie jednak, ze za przeglad taki trzeba zaplacic 40 zl (co nota bene
    wynosi 5% ceny roweru).
    Czy jest to zgodne z prawem, czy za obowiazkowe przeglady moga byc
    pobierane oplaty?
    Dodam, ze 2 lata temu kupowalem ze znajomym rower w innym sklepie
    (firmowy - Scott) i oplata nie byla pobierana.
    Troche jestem zly, bo gdybym wiedzial od razu, zdecydowalbym sie na
    rower drugiej firmy, gdyz za owe zaoszczedzone dodatkowe 40 zl
    kupilbym o wiele lepszy model.

    Pozdrawiam
    Stef.

  • 2. Data: 2002-06-17 15:27:44
    Od: "Janusz Z" <z...@p...onet.pl>

    pociesz sie ,ze 2 lata temu kupilem opla (auto) i tez za przeglad
    gwarancyjny pobieraja oplate w wysokosci 650zl(gdyby cos bylo uszkodzone to
    jeszcze by doliczyli za czesci ) takie to czasy ze gwarant gwarantuje ,a
    klient placi bo nie czyta warunków zakupu pozdrawiam Janusz
    Użytkownik Stefan Kapec (polbut) <p...@o...pl> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych napisał:f...@4...com..
    .

  • 3. Data: 2002-06-18 07:03:59
    Od: <m...@p...com>

    Co do zasady przeglądy gwarancyjne mogą być płatne. Jednak w Twoim wypadku
    należałoby dokładnie przeczytać kartę gwarancyjną. Jeżeli nie ma tam mowy o
    płatnym przeglądzie upierałbym się, że jest on bezpłatny. jeżeli to nie
    odniesie skutku, to uchyl się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego
    pod wpływem błędu , czyli od umowy sprzedaży. Dokonywa sie tego na piśmie,
    wobec drugie strony umowy (czyli spółki właścicela Gianta) w terminie 1 roku od
    wykrycia błędu.

    pzdr

    marek