  • 1. Data: 2002-06-14 13:41:28
    Temat: czy mogę pracować będąc na zwolnieniu?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    Witam

    proszę o pomoc w następującej sprawie:

    pracuję jako infornatyk w dużej firmie gdzie jestem zatrudniona na umowę o
    pracę
    jednocześnie współpracuję również z inną firmą świadcząc dla niej usługi (
    prowadzę działalność gospodarczą i co miesiąc wystawiam tej firmie rachunek)

    po zajściu w ciążę lekaż kategorycznie stwierdził że siedzenie 8 - 10 godzin
    dziennie przy komputerze nie jest dla mnie wskazane w związku z czym
    otrzymałam zwolnienie wraz z zaświadczeniem o ciąży

    czy mogę jednak w takiej sytuacji dalej świadczyć usługi dla drugiej firmy
    ( tu muszę codziennie wykonać kilka rutynowych czynności zapewniających
    bezpieczeństwo pracy sieci komputerowej co zajmuje mi około 2 godzin
    dziennie)
    czy są jakieś przepisy prawa, które zabraniają mi świadczenia prywatnie
    usług jeśłi korzystam ze zwolnienia chorobowego u praodawcy?
    oczywiście niemożność świadczenia tych usług wiąże się to dla mnie z utratą
    sporej części wpływów do budźetu domowego - natomiast ze względu na krótki
    czas przebywania przy komputerach praca ta nie jest tak szkodliwa jak moja
    praca podstawowa

    bardzo proszę o pomoc jeśli ktoś wie jak powinnam w takiej sytuacji postąpić

    Beata
    b...@t...eu.org

  • 2. Data: 2002-06-14 14:39:34
    Temat: Re: czy mogę pracować będąc na zwolnieniu?
    Od: "Iza" <c...@o...net.pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy są jakieś przepisy prawa, które zabraniają mi świadczenia prywatnie
    > usług jeśłi korzystam ze zwolnienia chorobowego u praodawcy?

    Wydaje mi sie, ze nie mozesz pracowac, tzn. nie mozesz wystawiac rachunnkow.
    Mam podobna sytuacje, etat i dzialalnosc gospodarcza, w grudniu zlamalam
    noge i od tamtej pory jestem na zwolnieniu (tak sie sklada, ze w ciazy tez
    jestem i do konca ciazy nie bede pracowac). Kiedy zadzwonilam do ZUS-u
    spytac, co z oplata ubezpieczenia zdrowotnego, jakis pan ze zgroza
    powiedzial: "Alez na chorobie sie nie placi ZUS-u i nie pracuje". Ja trwam
    wiec w przekonaniu, ze nie moge oficjalnie pracowac, skoro jestem niezdolna
    do pracy, ale moze sie myle...A moze po prostu pracuj, a rachunki wystaw po
    zakonczeniu zwolnienia (czy tez odbierz pensje).
    Iza

  • 3. Data: 2002-06-15 15:11:07
    Od: "laik523" <l...@w...pl>

    Wszystko zależy z jakiego powodu lub przyczyn jesteś na zwolnieniu u
    pracodawcy. Jeżeli w drugiej pracy nie ma takich przyczyn to nie ma
    przeciwwskazań, aby jej nie wykonywać.