  • 11. Data: 2008-07-31 15:03:41
    Temat: Re: Opłata za odbiór w siedzibie sklepu
    Od: "Marek K" <m...@W...pl>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Moga sobie nazywac. Placic im za to nie trzeba.

    Jakas podstawa prawna ?

    M.

  • 12. Data: 2008-07-31 15:11:56
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> Odpowiedz na

    > Nie za wydanie, ale za dostarczenie z magazynu/centrum
    > z którego zazwyczaj wysyłają do sklepu i zawracanie sprzedawcy
    > głowy wydawaniem paczki (w końcu sprzedawca też chce premię).
    > Jest usługa - jest opłata...

    No dobra, a jak założe sobie skep internetowy, będe mieć najniższe ceny na
    ceneo ale do każdego sprzedanego tawaru będę doliczać np 10% za "wydanie". To
    chyba nie było by uczuciwe zagranie.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 13. Data: 2008-07-31 16:07:40
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Marek K w <news:4891d495$1@news.home.net.pl>:

    > Jakas podstawa prawna ?

    Może odwróćmy pytanie, jaki przepis nakazuje nabyć towar w sklepie X,
    który -- w sumie -- oferuje go drożej niż Y?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2008-07-31 16:29:10
    Od: Radek <r...@g...com>

    'Tom N' pisze:

    > Może odwróćmy pytanie, jaki przepis nakazuje nabyć towar w sklepie X,
    > który -- w sumie -- oferuje go drożej niż Y?

    Chyba jednak nie trafione. Oczywiście nie ma takiego przepisu, mamy
    swobodę działalności gospodarczej i każdy ma prawo sprzedawać towary po
    jakiej cenie chce. Tak samo prawem konsumenta jest nie kupować droższych
    towarów. Ale niekupowanie nie oznacza że płacimy tylko za te składniki
    ceny jakie nam odpowiadają.

    Radek

  • 15. Data: 2008-07-31 17:02:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 31 lipiec 2008 15:42
    (autor Maverick
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6sff8$6fu$2@inews.gazeta.pl>):

    > Moze nie lubia gosci ;)

    No i słusznie. Banki też tak robią. Za obsługę w okienku prowizje wyższe niż
    samoobsługa w bankomacie czy przez WWW. Normalna rzecz. Ladaco kosztuje.
    --
    Tristan

  • 16. Data: 2008-07-31 17:06:04
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Radek w <news:4891e856$0$29690$f69f905@mamut2.aster.pl>:

> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    > jakiej cenie chce. Tak samo prawem konsumenta jest nie kupować droższych
    > towarów. Ale niekupowanie nie oznacza że płacimy tylko za te składniki

    Nie zrozumiałeś. To podkreślone oznacza kwotę ostateczną, którą trzeba
    zapłacić za towar, bez wnikania z czego ta kwota sie składa, nie ma
    mowy o rezygnacji z zakupu.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 17. Data: 2008-07-31 17:42:31
    Od: "Adam.O" <s...@n...px>

    wiadomości:1462ca4b-029a-4297-997d-2efd1070fb8b@s50g
    2000hsb.googlegroups.com,
    Paweł Marcisz <p...@g...com> napisał(a):

    > Mogą nie lubić, ale jak oferowali sprzedaż po ustalonej cenie, to
    > pobieranie dodatkowych opłat za wydanie rzeczy wydaje się mocno
    > wątpliwe.

    Spotkałem się z taką sytuacją.
    Gdy zadzwoniłem do sklepu poinformowano mnie, że dostawa kurierem kosztuje
    25 zł, a odbiór osobisty 20 zł.
    Opłatę tę uzasadniono tym, że pracownik sklepu przed wydaniem towaru
    sprawdza go i mam pewność, że jest on sprawny i zgodny z zamówieniem:-)

    Moim zdaniem jest to naciąganie klienta i osobiście nie kupię nic u nich
    nigdy.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 18. Data: 2008-07-31 19:54:05
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 31 Jul 2008 17:06:04 GMT, 'Tom N' napisał(a):

    > ^^^^^^^^^^^^^^

    > Nie zrozumiałeś. To podkreślone oznacza kwotę ostateczną, którą trzeba
    > zapłacić za towar, bez wnikania z czego ta kwota sie składa, nie ma
    > mowy o rezygnacji z zakupu.

    Polecam ustawę o cenach i definicje "CENA" ;)

  • 19. Data: 2008-07-31 19:56:32
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 31 Lip, 19:42, "Adam.O" <s...@n...px> wrote:

    > Opłatę tę uzasadniono tym, że pracownik sklepu przed wydaniem towaru
    > sprawdza go i mam pewność, że jest on sprawny i zgodny z zamówieniem:-)

    To ich sprawa, żeby towar był sprawny zgodny z zamówieniem i za to na
    pewno nie mogą pobierać dodatkowych opłat, więc to nie było zbyt mądre
    tłumaczenie.

  • 20. Data: 2008-07-31 20:10:43
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 31 Jul 2008 21:54:05 +0200, Artur napisał(a):

    > Polecam ustawę o cenach i definicje "CENA" ;)

    No właśnie. Co w sytuacji kiedy kupujemy towar w takim sklepie, wpłacamy
    kasę na konto a do siedziby zanosimy pisemko z żądaniem wydania towaru?
    Ustawa nakazuje wydać. O opłacie za "odbiór osobisty" nie może być wtedy
    mowy :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl