  • 1. Data: 2006-02-17 14:02:33
    Temat: Oplata manipulacyjna za wystawienie faktury
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Hej

    Dzis odwiedzilem pewny sklep.
    Czekajac na towar, na ladzie, przykula moja uwage, przyklejona kartka na
    ktorej bylo napisane miej wiecej cos takiego.

    "Uprzejmie informujemy, ze faktury VAT wystawiamy od kwoty 30 PLN netto,
    faktury wystawiane na kwote mniejsza beda obciazane oplata manipulacyjna w
    wysokosci 10 pln netto"

    Jakie to ma unormowanie prawne bo mi sie wydaje ze taki zapis jest
    bezprawny, i jesli klient sobie zyczy to i na pudelko zapalek sklep musi
    wystawic mu fakture.

    Jacek

  • 2. Data: 2006-02-17 17:05:06
    Temat: Re: Oplata manipulacyjna za wystawienie faktury
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wysokosci 10 pln netto"
    >
    > Jakie to ma unormowanie prawne bo mi sie wydaje ze taki zapis jest

    Jest bezprawny. Na sklep należy nasłać UKS.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2006-02-17 17:08:42
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał:

    >bo mi sie wydaje ze taki zapis jest bezprawny,
    Tak.

    >jesli klient sobie zyczy to i na pudelko zapalek sklep musi
    >wystawic mu fakture.
    Tak. A w razie co skarga do urzedu skarbowego.

    --
    Artur Golański

  • 4. Data: 2006-02-17 17:15:26
    Od: <d...@w...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Tak.

    > Tak. A w razie co skarga do urzedu skarbowego.
    >
    > --
    > Artur Golański

    A kupował ktoś kiedyś coś w szanującej się hurtowni ??

  • 5. Data: 2006-02-17 17:59:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    castrol [###j...@w...blumen.pl.###] napisał:

    Zapis ten sam w sobie jest nie tyle bezprawny, co po prostu zeruje na
    ludzkiej naiwności. Odmowa wystawienia faktury jest przestępstwem
    samym w sobie i nie zmienia tego faktu okoliczność, że nabywca odmówił
    zapłaty opłaty manipulacyjnej. Tak więc nie tyle popełniają czyn
    zabroniony ustawą wywieszając tę kartkę, ile uzależniając jej wydanie
    bez wniesienia opłaty.

    Teraz każda osoba, która jest w posiadaniu paragonu z tego sklepu może
    spokojnie złożyć zawiadomienie o przestępstwie. Przecież nie jest w
    stanie nikt dowieść, czy chciała tej faktury, czy nie. Wobec
    wywieszenia cytowanej informacji pisemnej nawet nie musiała pytać
    obsługi.

  • 6. Data: 2006-02-17 19:21:14
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    <d...@w...pl> napisał:

    >A kupował ktoś kiedyś coś w szanującej się hurtowni ??
    Nie śmieć listy pytaniami nie na temat. Ni cytuj mojego listu, do tego
    w całości, skoro na niego nie odpowiadasz (netykieta!)

    --
    Artur Golański

  • 7. Data: 2006-02-17 21:45:57
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > stanie nikt dowieść, czy chciała tej faktury, czy nie. Wobec
    > wywieszenia cytowanej informacji pisemnej nawet nie musiała pytać

    No to jeszcze inny kwiatek z tego samego sklepu :D

    Oprocz tego napisu o ktorym wspominalem na ladzie jest jeszcze cos takiego:

    "Informujemy, ze zgodnie z obowiazujacymi przepisami, w chwili obecnej
    sprzedazy dokonujemy tylko i wylacznie podmiotom gospodarczym
    posiadajacym NIP"

    Czyli, wg nich, zgodnie z obowiazujacymi przepisami (jakimi? nie wiem
    :D) osoba prywatna nie moze dokonac zakupu w tym sklepie :D

    Dodam ze jest to zwykly sklep handlujacy czesciami elektronicznymi i
    komputerowymi. Sa na drzwiach normalne godziny otwarcia itp itd.
    Ja bywam tam tylko i wylacznie w celu zakupow na firme w ktorej pracuje,
    ale ostatnio czesto tam bywalem i czekajac na obsluge to te kwiatki
    przyczepione do lady zobaczylem :D

    Jacek

  • 8. Data: 2006-02-17 21:47:20
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > stanie nikt dowieść, czy chciała tej faktury, czy nie. Wobec
    > wywieszenia cytowanej informacji pisemnej nawet nie musiała pytać

    Aha, oni chyba kasy fiskalnej jako takiej nie maja. Wszystkie zakupy sa
    rejestrowane w programie magazywnowym i z tegoz tez programu
    magazynowego drukowane sa bezposrednio faktury - IMO nie ma to wiekszego
    znaczenia chyba nie ma.

    Jacek

  • 9. Data: 2006-02-18 10:38:10
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    castrol <j...@w...blumen.pl> napisał:

    >"Informujemy, ze zgodnie z obowiazujacymi przepisami, w chwili obecnej
    >sprzedazy dokonujemy tylko i wylacznie podmiotom gospodarczym
    >posiadajacym NIP"
    Oczywiście mogą prowadzić wyłacznie sprzedaż hurtową, choć NIP posiada
    teraz każdy podatnik. Wystawić f-re muszą natomisat wszystkim, którym
    sprzedają. Wystawienie f-ry nie jest natomisat dowodem, że sprzedaż na
    pewno odbyła się podmiotowi gospodarczemu, a nie osobie fizycznej, a w
    związku z tym nie obowiązuje ich wymóg posiadania kasy fiskalnej po
    przekroczeniu ustalonej kwoty obrotu.

    --
    Artur Golański

  • 10. Data: 2006-02-18 12:49:18
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

> [...]
    >
    > "Informujemy, ze zgodnie z obowiazujacymi przepisami, w chwili obecnej
    > sprzedazy dokonujemy tylko i wylacznie podmiotom gospodarczym posiadajacym

    Bądź taki miły i podaj adres tego sklepu. Mam ogromna ochotę nasłac na nich
    kontrolę. Muszę w końcu zasłużyć na swój nick :-)

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt