  • 1. Data: 2006-02-17 12:02:02
    Temat: Długi proces sądowy z bankiem
    Od: " rtl" <w...@N...gazeta.pl>

    Jest spór między bankiem a jego klientem o dużą kwotę pieniędzy.

    Czy możliwa jest następująca strategia banku? Wiemy, że klient wygra sprawę w
    sądzie, stąd wiemy, że ta kwota wcześniej czy później wróci do klienta. Jednak
    opłaca się nam opóźniać moment zwrotu pieniędzy i zaczekać te 1,5 - 2 lata na
    wyrok sądowy. Korzyści mamy następujące:
    1. przez czas trwania procesu my będziemy jeszcze mogli obracać tymi pieniędzmi
    2. zwrócona suma pieniędzy będzie zdewaluowana o inflację za okres trwania
    procesu (strata klienta, ale nasz "zarobek")
    3. przez okres trwania procesu pieniądze klienta są nieoprocentowane więc nie
    musimy płacić odsetek bankowych ("zarabiamy" na trzymaniu pieniędzy klienta
    bez konieczności płacenia mu odsetek).

    Przedstawiając problem trochę inaczej: czy wyrok sądu w takiej sprawie
    uwzględnia jakoś straty klienta z punktów 2 i 3? Czy nakazuje zwrot pieniędzy
    razem z odsetkami bankowymi przysługującymi za okres trwania procesu? Czy w
    jakiś sposób wyrok sądu uwzględnia, że w trakcie długiego procesu sądowego
    inflacja "nadżarła" wartość spornej kwoty? Czy klient może się domagać jakichś
    dodatkowych pieniędzy za to, że nie mógł korzystać ze spornej dużej kwoty
    pieniędzy przez długi czas trwania procesu sądowego (te przykładowe 1,5 - 2
    lata)? Przecież mógł planować, że np. w przyszłym roku wykorzysta je na jakąś
    inwestycję!

    Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

  • 2. Data: 2006-02-17 14:22:01
    Temat: Re: Długi proces sądowy z bankiem
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    rtl wrote:
    > 3. przez okres trwania procesu pieniądze klienta są nieoprocentowane więc nie
    > musimy płacić odsetek bankowych ("zarabiamy" na trzymaniu pieniędzy klienta
    > bez konieczności płacenia mu odsetek).
    A czemu nieoprocentowane ?

  • 3. Data: 2006-02-17 14:39:12
    Od: " rtl" <w...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > A czemu nieoprocentowane ?

    Bo - tak tylko przypuszczam - nie należą się odsetki bankowe za okres trwania
    czynności procesowych. Innymi słowy wzajemne zobowiązania stron zostają
    "zamrożone" na czas trwania procesu.

  • 4. Data: 2006-02-17 15:09:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    rtl wrote:

    > Bo - tak tylko przypuszczam - nie należą się odsetki bankowe za okres trwania
    > czynności procesowych. Innymi słowy wzajemne zobowiązania stron zostają
    > "zamrożone" na czas trwania procesu.

    Bankowe - nie. Ale ustawowe - owszem.

    A chciałbym mieć lokatę w złotówkach oprocentowaną odsetkami ustawowymi ;)

  • 5. Data: 2006-02-17 15:40:56
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Bankowe - nie. Ale ustawowe - owszem.
    >
    > A chciałbym mieć lokatę w złotówkach oprocentowaną odsetkami ustawowymi ;)

    Dokładnie. Dlatego pytałem dlaczego nieoprocentowane.

  • 6. Data: 2006-02-17 18:04:45
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik " rtl" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Bo - tak tylko przypuszczam - nie należą się odsetki bankowe za okres
    trwania
    > czynności procesowych. Innymi słowy wzajemne zobowiązania stron zostają
    > "zamrożone" na czas trwania procesu.

    Zazwyczaj odsetki zasadza sie "od dnia wniesienia pozwu" - tak wiec np.
    piecioletni proces z pewna Twoja wygrana jest jak najbardziej w Twoim a nie
    banku interesie.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 7. Data: 2006-02-17 18:29:00
    Temat: Re: Długi proces sądowy z bankiem DZIEKUJĘ ZA WYPOWIEDZI /nt
    Od: " rtl" <w...@W...gazeta.pl>