  • 1. Data: 2010-03-18 11:32:29
    Temat: Opłata karna za spóźnioną płatność
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Witam grupę,

    Przyznaję się bez bicia - sam narozrabiałem.
    Spóźniłem się ze spłatą karty kredytowej.
    Dostałem odpowiednie pisemko z firmy windykacyjnej oraz wyciąg z banku
    za kolejny miesiąc (przyszły tego samego dnia). Należność już
    uregulowałem, spóźnienie wynikało z mojego gapiostwa. Natomiast
    zaskoczyła mnie pozycja na wyciągu z banku "opłata za nieterminową
    płatność". Czy ta opłata czasem nie została kiedyś uznana przez Trybunał
    Konstytucyjny za niezgodną z prawem? Tak mi się kiedyś obiło o uszy.

    Pomęczyłem wczoraj gugla, ale bez efektów. :-(

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 2. Data: 2010-03-18 11:47:55
    Temat: Re: Opłata karna za spóźnioną płatność
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-03-18 12:32, Tapatik pisze:
> [...]
    > Konstytucyjny za niezgodną z prawem? Tak mi się kiedyś obiło o uszy.
    >
    > Pomęczyłem wczoraj gugla, ale bez efektów. :-(

    AFAIK niezgodne było naliczanie dodatkowej opłaty za kontakt pracownika
    banku z klientem w sprawie zaległej płatności.

    --
    MZ

  • 3. Data: 2010-03-18 13:27:18
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...spamu> napisał w wiadomości
> [...]
    > na wyciągu z banku "opłata za nieterminową płatność". Czy ta opłata czasem
    > nie została kiedyś uznana przez Trybunał Konstytucyjny za niezgodną z

    Nie jestem prawnikiem, natomiast wczoraj przeczytałem informację,
    która, choć nie dotyczy banków, to chyba odnosi się do tej samej
    kwestii.

    Chodzi o wygrany niedawno proces UOKiK przecisko operatorom
    telekomunikacyjnym, gdzie sąd zakwestionował umieszczanie w
    regulaminach blizej nie określonych dodatkowych opłat za opóźnienie
    w płaceniu należności. Opłaty te oznaczają de facto obejście
    zapisów o maksymalnych odsetkach.

    Tu można przeczytać, końcówka 7 i początek 8 strony:
    http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=8031