  • 1. Data: 2010-03-18 10:32:00
    Temat: Re: GPL i wykorzystywanie danych uzyskanych za pomoca GPLowego kodu
    Od: "ChrissP." <k...@-...poczta.onet.-tnij-.pl>

    Stefan wrote:

> [...]
    > licencja GPL (v3). Udostepnienie kodu calego serwisu WWW nie wchodzi
    > w gre i jestem swiadomy, ze nie bede do tego zmuszony dopoki nie
    > dojdzie do sprzedazy kodu.
    >
    > Czy sam fakt wykonania dla kogos takiego serwisu na podstawie umowy o
    > dzielo powoduje ze caly kod musi zostac udostepniony? Czy tez musi
    > dojsc do sprzedazy/udostepnienia kolejnemu podmiotowi? Co w przypadku
    > przeksztalcenia wlasciciela kodu np. z DG na sp. z o.o.?
    >
    > Przykladowo bedzie to biblioteka tworzaca identicony - graficzna
    > reprezentacje danych, cos jak skrot MD5, tylko ze wynikiem jest
    IP-visualisation>)
    > . Obrazek bedzie uzywany jako avatar dla uzytkownikow, ktorzy nie
    > wgrali swoich wlasnych.
    >
    > Czy w przypadku gdy konieczne bedzie odlaczenie biblioteki GPL od
    > kodu (bo ma dojsc do sprzedazy, a chcemy uniknac opublicznienia),
    > odlaczeniu beda musialy tez ulec dane wyprodukowane za pomoca tego
    > kodu (czyli wygenerowane avatary)?

    Wyniki działania programu nie są objęte licencją GPL.
    Tworząc komuś stronę internetową i przekazując mu adres do serwera,
    login i hasło spełniasz wymóg udostępnienia kodu. Udostępnić go masz
    obowiązek tylko osobie/firmie, której sprzedajesz kod objęty licencją
    GPL.

    Nic się nie zmieni, jeśli prowadzący działalność zmieni formę tejże
    działalności.

    Krzysztof