  • 1. Data: 2008-05-16 21:41:27
    Temat: Olana reklamacja okien, co dalej?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    we wrześniu kupiłem okna, które zostały zamontowane z uszkodzeniem
    parapetów, a do tego same okna są nieszczelne. Próbowałem reklamować
    telefonicznie, olano mnie. Na wiosnę wysłałem pismo z reklamacją, olano
    mnie. Niedawno wysłałem więc pismo o takiej treści za potwierdzeniem
    odbioru:

    ===================
    sprawa: reklamacja okien

    28. września 2007 nabyłem u Państwa okna. Niestety od samego początku były z
    tym problemy. Założone parapety zostawiono porysowane, zaś okna po dwóch
    dniach przestały się zamykać.

    Zadzwoniłem wtedy z reklamacją i po jakimś czasie przybył robotnik i
    częściowo wyregulował okna, tak aby się zamykały. Stwierdził, że więcej w
    tej sprawie będzie załatwiał szef.

    Niestety minęło kilka miesięcy i nikt się do nas nie odezwał. Okna są
    nieszczelne, parapety porysowane. 1 marca wysłałem więc pismo z reklamacją.
    Minął ponad miesiąc i nadal mam nieszczelne okna, porysowane parapety, a
    moja reklamacja nie została w żaden sposób rozpatrzona.

    Zgodnie z przysługującym mi prawem do reklamacji z tytułu niezgodności z
    umową, wzywam Państwa do rozpatrzenia tego pisma i usunięcia usterek lub
    zwrotu pieniędzy.
    ==============

    Mam potwierdzenie odebrania tego pisma datowane na 28 kwietnia, czyli już
    ponad 2 tygodnie. Sprzedawca jednak do tej pory się nie odezwał. Co mogę
    zrobić?

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 2. Data: 2008-05-16 21:52:51
    Temat: Re: Olana reklamacja okien, co dalej?
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Tristan wrote:

    > Co mogę zrobić?

    lokalny rzecznik praw konsumenta

    --
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-05-16 23:29:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.05.2008 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    > ponad 2 tygodnie. Sprzedawca jednak do tej pory się nie odezwał. Co mogę

    MZ wysłać im informację, że na podstawie art. 8 u.3 Ustawy o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia
    27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) odstępujesz od umowy. Podaj im nr.
    konta na który mają wpłacić pieniążki. Wyznacz rozsądny termin. Najmij
    drugiego wykonawcę. Wymień okno. Wezwij pierwszego do odbioru starych.
    Wyznacz termin. Zaznacz, że będziesz naliczał opłatę za magazynowanie.

    Teraz mam tylko wątpliwości, czy nie nalezy im wcześniej wyznaczyć
    odpowiedniego terminu na usunięcie usterki (Art. 637. § 1) ale MZ z art.
    627 wynika, że nie.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2008-05-17 06:50:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 17 maj 2008 01:29
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <q...@z...router>):

> [...]
    > 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) odstępujesz od umowy. Podaj im nr.
    > konta na który mają wpłacić pieniążki. Wyznacz rozsądny termin.

    No do tego miejsca brzmi jako tako, ale....

    > Najmij
    > drugiego wykonawcę. Wymień okno.

    Mało to sensowne, bo to nie telewizor. Tak se nie wywalę 3kzł, żeby wymienić
    dla jaj okna, a potem okaże się, że jakiegoś przecinka nie dopełniłem albo
    coś i tamten mi nie zwróci kasy. Zwłaszcza, że te okna w ogólności są
    dobre, tylko trzeba je naprawić, żeby były szczelne oraz powtórnie wymienić
    parapety, które zniszczyli przy zakładaniu.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 5. Data: 2008-05-17 07:24:27
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > dobre, tylko trzeba je naprawić, żeby były szczelne oraz powtórnie wymienić
    > parapety, które zniszczyli przy zakładaniu.

    Jaka masz pewnosc, ze ten wykonawca w ogole zna sie na tej robocie?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 6. Data: 2008-05-17 07:50:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 17 maj 2008 09:24
    (autor rezist.com
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g0m17m$uvl$1@cougar.axelspringer.pl>):

    > Jaka masz pewnosc, ze ten wykonawca w ogole zna sie na tej robocie?

    No nie zna się i? Co to zmienia? Kasę wziął i ja mam problem.

    W ogóle z oknami jest wesoło. Pan z Normy 2000 kazał mi ,,walić się na
    ryj'', jak spóźnił się ponad godzinę na pomiar i zastał mnie wychodzącego
    do pracy właśnie. W innych miejscach znów mówili, że najwcześniej za 3
    miesiące (czytaj: grudzień). Pan z Oknoluksu był i miły i termin miesięczny
    wydał z siebie... Za to jak widać -- spierdolili robotę, a teraz udają, że
    ich to nie obchodzi.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 7. Data: 2008-05-17 09:30:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.05.2008 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    > dobre, tylko trzeba je naprawić, żeby były szczelne oraz powtórnie wymienić
    > parapety, które zniszczyli przy zakładaniu.

    No to czekaj z nimi cierpliwie do uprawomocnienia wyroku.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2008-05-17 09:36:33
    Temat: [OT] Re: Olana reklamacja okien, co dalej?
    Od: <s...@a...pl>

    > we wrześniu kupiłem okna, które zostały zamontowane z uszkodzeniem
    > parapetów, a do tego same okna są nieszczelne. Próbowałem reklamować

    Co znaczy nieszczelne? Okna muszą spełniać pewne normy i "normalni" producenci,
    by je spełnić wycinają np. kawałek uszczelki. Wiele osób uważa to za wadę, a
    wadą to nie jest.

  • 9. Data: 2008-05-17 10:08:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 17 maj 2008 11:30
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <k...@z...router>):

    Ale jakiego wyroku? Na razie napisałem pismo z reklamacją i tyle :(

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 10. Data: 2008-05-17 10:10:08
    Temat: Re: [OT] Re: Olana reklamacja okien, co dalej?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 17 maj 2008 11:36
    (autor s...@a...pl
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g0m8v0$90f$1@news.onet.pl>):

    > Co znaczy nieszczelne?

    że wiatr przez nie wieje? Dokładnie przez balkonowe, bo okna okienne są
    szczelne. A balkonowe nie przylega do ramy i za zimę zapłacę za ogrzewanie
    więcej jak za kurde zeszły rok, jak miałem stare, a w domu miałem zimno i
    musiałem szpary utykać ręcznikiem.

    > Okna muszą spełniać pewne normy i "normalni"
    > producenci, by je spełnić wycinają np. kawałek uszczelki. Wiele osób uważa
    > to za wadę, a wadą to nie jest.

    Znaczy co, nie jest wadą, że przez okno wieje zimno? To takie to ja miałem
    poprzednio. Nie po to zapłaciłem 3kzł, żeby mieć to samo.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu