  • 1. Data: 2008-05-16 16:51:22
    Temat: Nic zabronionego w zainkasowaniu pieniędzy i jednoczesnym zatrzymaniu towaru...
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    ... uznała 16 maja 2008, półtora roku po całym zajściu prokuratura i
    umorzyła sprawę prezentera. Poważnie zastanawiam się nad rozpoczęciem
    działalności na Alledrogo, skoro tak łatwo i legalnie! można zarabiać.

    http://tristan.b7.pl/index.php/Prywatne/Prezenter
    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 2. Data: 2008-05-16 19:32:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > umorzyła sprawę prezentera. Poważnie zastanawiam się nad rozpoczęciem
    > działalności na Alledrogo, skoro tak łatwo i legalnie! można zarabiać.

    W sumie dobrze zrobiła, nie widzę tutaj przestępstwa. Takie sprawy
    załatwia się w sądzie cywilnym. Tak samo jak pożyczysz komuś pieniądze,
    a ten nie odda, to nie jest to - zazwyczaj - przestępstwo. Masz po
    prostu roszczenie cywilne.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-05-16 19:36:56
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 16 maj 2008 21:32
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g0knh7$gch$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > załatwia się w sądzie cywilnym. Tak samo jak pożyczysz komuś pieniądze,
    > a ten nie odda, to nie jest to - zazwyczaj - przestępstwo. Masz po

    Tzn? Muszę wynająć adwokata i się sądzić o 100zł? To chyba jednoznacznie
    oznacza, że takie małe przekręty przechodzą zupełnie bez kary....

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 4. Data: 2008-05-16 19:38:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    >
    > Tzn? Muszę wynająć adwokata i się sądzić o 100zł? To chyba jednoznacznie
    > oznacza, że takie małe przekręty przechodzą zupełnie bez kary....

    Nie musisz, można napisać pozew samemu, wzory są w necie. Na pewno
    jest to mniej kosztowne niż angażowanie policji i prokuratury do
    sklepowej reklamacji.

  • 5. Data: 2008-05-16 19:42:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 16 maj 2008 21:38
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g0knqr$gch$2@news.onet.pl>):

    > Nie musisz, można napisać pozew samemu, wzory są w necie. Na pewno
    > jest to mniej kosztowne niż angażowanie policji i prokuratury do
    > sklepowej reklamacji.

    Niestety nie wiem jak. Do tego skoro cywilne, to mnie to będzie kosztowało
    kolejną kasę :( Pozostaje odpuścić. Szkoda, że prawo wspiera drobnych
    naciągaczy.
    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 6. Data: 2008-05-16 19:48:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    >
    > Niestety nie wiem jak. Do tego skoro cywilne, to mnie to będzie kosztowało
    > kolejną kasę :( Pozostaje odpuścić. Szkoda, że prawo wspiera drobnych

    Kosztuje to 30zł przy tej wartości przedmiotu sporu, w dodatku
    zwracane przez pozwanego po wygraniu sprawy.

    A jeśli chcesz, aby ktoś to za Ciebie zrobił (tak jak miała to zrobić
    policja), weź adwokata, tylko nie umawiaj się na wynagrodzenie większe
    niż 60zł, bo prawdopodobnie więcej by Ci sąd nie zasądził.

    W wielu miejscach różnego rodzaju studenci prawa (i nie tylko)
    pomagają w tego typu sprawach, zwykle bezpłatnie.

    I na drugi raz jak będziesz narzekał, że prawo wspiera przestępców,
    weź pod uwagę, że to również przez Ciebie, skoro nie chce Ci się iść do
    sądu po 100zł i tolerujesz tego typu zachowania.

    Ja w swoim prywatnym życiu takich spraw w okolicach 100zł miałem
    kilka, żadnej nie żałuję ;)

  • 7. Data: 2008-05-16 19:56:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 16 maj 2008 21:48
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g0koe0$ka3$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > weź pod uwagę, że to również przez Ciebie, skoro nie chce Ci się iść do
    > sądu po 100zł i tolerujesz tego typu zachowania.

    No dobra, czyli zapłacę 60zł za adwokata i 30zł za pozew i dzięki temu MOŻE
    wygram 100zł. Bosko.

    > Ja w swoim prywatnym życiu takich spraw w okolicach 100zł miałem
    > kilka, żadnej nie żałuję ;)

    Bo się znasz, a ja nie :( Z prawem jestem dość obcy...

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 8. Data: 2008-05-16 20:22:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 May 2008, Tristan wrote:

    > (autor Liwiusz
    >
    > No dobra, czyli zapłacę 60zł za adwokata i 30zł za pozew i dzięki temu MOŻE
    > wygram 100zł. Bosko.

    Ale za to JEŚLI wygrasz, to on zapłaci 190 zł (w tym całe Twoje 100 zł,
    wpis i adwokata). Tudzież swojego adwokata opłaci.
    Na drugi raz przemyśli ofertę, jak mu kolejny klient napisze że "idzie
    do sądu".
    I u kogo innego Ty możesz być właśnie tym kolejnym klientem ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-05-16 21:18:11
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On May 16, 6:51 pm, Tristan <n...@s...pl> wrote:
    > ... uznała 16 maja 2008, półtora roku po całym zajściu prokuratura i
    > umorzyła sprawę prezentera. Poważnie zastanawiam się nad rozpoczęciem
    > działalności na Alledrogo, skoro tak łatwo i legalnie! można zarabiać.

    A jakie przestępstwo Twoim zdaniem popełniono?

  • 10. Data: 2008-05-16 21:25:47
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 16 maj 2008 23:18
    (autor Paweł Marcisz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    oglegroups.com>):

    > A jakie przestępstwo Twoim zdaniem popełniono?

    No przecież żadne, dlatego poważnie zastanawiam się nad rozpoczęciem
    działalności na Alledrogo, skoro tak łatwo i legalnie! można zarabiać.

    Zresztą nie tylko tam... Od dzisiaj będę sprzedawał atrapy towaru, nie będę
    uwzględniał reklamacji, zaś klienci będą mogli mi nagwizdać. Normalnie raj.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu