  • 1. Data: 2004-08-03 11:27:19
    Temat: Okres przedawnienia
    Od: "Zielony" <d...@i...prv.pl>

    Jaki jest okres przedawnienia zaległości finansowych:
    a/ podatkowych
    b/ wobec osoób fizycznych
    c/ wobec firm
    d/ wobec banków

  • 2. Data: 2004-08-03 11:38:46
    Temat: Odp: Okres przedawnienia
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    > Jaki jest okres przedawnienia zaległości finansowych:
    > a/ podatkowych

    zobowiązania podatkowe - 5 lat

    > b/ wobec osoób fizycznych
    > c/ wobec firm
    > d/ wobec banków

    roszczenia majątkowe zasadniczo 10 lat, z działalności gospodarczej i
    okresowe - 3 lata. Ponadto dużo wyjątków w konkretnych sprawach.

    brett

  • 3. Data: 2004-08-03 16:18:06
    Temat: Re: Okres przedawnienia
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "brett" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości

    > zobowiązania podatkowe - 5 lat

    Ale liczone od końca roku w którym powstało zobowiązanie, więc praktycznie
    moze być nawet 6 lat

  • 4. Data: 2004-08-03 18:03:19
    Od: "salamaga" <s...@o...pl>

    Falkenstein <P...@i...pl> napisał(a) w artykule
    <ceoen4$p3u$1@inews.gazeta.pl>...

    > Ale liczone od końca roku w którym powstało zobowiązanie, więc
    praktycznie
    > moze być nawet 6 lat

    Znam przypadki, kiedy 9 lat :-)

    Staś.

  • 5. Data: 2004-08-03 23:20:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2004, Falkenstein wrote:

> [...]
    >+
    >+ Ale liczone od końca roku w którym powstało zobowiązanie, więc praktycznie

    ...zależy od podatku :)
    Nie licząc różnych czynności "wstrzymujących" - na przykład dla podatku
    dochodowego ze zdarzenia w styczniu okres ten sięga 7 lat, a powodem
    jest fakt że podatek ów rozlicza się *rocznie*. Czyli podatek ze stycznia
    rozlicza się "ostatecznie" *w kwietniu następnego roku*, i od końca
    grudnia tego "następnego" roku trzeba liczyć 5 lat !
    Nie wiem czy i jak w rachubę mogą wejść zależności czasowe np. w podatku
    od darowizn - tam jest 5-letni okres "kumulacji"....

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-08-04 09:30:40
    Od: "Zielony" <d...@i...prv.pl>

> [...]
    >
    > roszczenia majątkowe zasadniczo 10 lat, z działalności gospodarczej i
    > okresowe - 3 lata. Ponadto dużo wyjątków w konkretnych sprawach.
    ^^^^^^^
    rozumiem ze od daty konca np. umowy ??

  • 7. Data: 2004-08-04 14:02:25
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Zielony wrote:
    > rozumiem ze od daty konca np. umowy ??

    od daty wymagalności
    co to jest data końca umowy?

    KG

  • 8. Data: 2004-08-07 10:20:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Aug 2004, kam wrote:

    > + Zielony wrote:
    > + > rozumiem ze od daty konca np. umowy ??
    > +
    > + od daty wymagalności
    > + co to jest data końca umowy?

    Uwaga: dywaguję "co poeta miał na myśli" :)
    Może to: KC. 744, "W razie odpłatnego zlecenia wynagrodzenie należy się
    przyjmującemu dopiero po wykonaniu zlecenia[...]".

    pozdrowienia, Gotfryd