  • 1. Data: 2007-01-24 12:28:31
    Temat: Ograniczenie zarobków a prawo
    Od: "Romek" <r...@v...pl>

    Witam

    Jestem osobą niepełnosprawną. Chciałem zasiegnąc opinii w środowisku prawniczym
    w nastepującej sprawie:

    Czy dałoby się udowodnić, że zapis ograniczający zarobki osób niepełnosprawnych
    pobierających rentę (tzw limit zarobków) jest niezgodny z prawem?

    Osobiście zaczynam mieć wrażenie że taki zapis, to subtelna dyskryminacja osób
    niepełnosprawnych. Bo jeżeli osoba niepełnosprawna jest na tyle operatywna, że
    przyzwoicie zarabia bez uszczerbku na zdrowiu, na przykład pracując w domu na
    zlecenie. A renta, została przyznana z tytułu niepełnosprawności, i tej nic nie
    jest w stanie zmienić.

    Co o tym sądzicie?

    Pozdrawiam\

    Romek

  • 2. Data: 2007-01-24 12:36:01
    Temat: Re: Ograniczenie zarobków a prawo
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > na
    > zlecenie. A renta, została przyznana z tytułu niepełnosprawności, i tej

    Poprawka: od 1998 r. renta nie jest świadczeniem związanym faktem
    niepełnosprawności, ale podstawą do jej przyznania jest niezdolność do
    pracy.

    Skoro osoba niepełnosprawna pracuje do odpada podstawa do pobierania
    świadczenia. Do tego jest to stopniowalne.

    Nie widzę więc w tym ograniczeniu nic zdrożnego i niezgodnego z normami
    wyższego rzędu.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2007-01-24 18:31:06
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Romek wrote:
    > Czy dałoby się udowodnić, że zapis ograniczający zarobki osób niepełnosprawnych
    > pobierających rentę (tzw limit zarobków) jest niezgodny z prawem?

    Nie ma takiego zapisu. Osoba niepełnosprawna może zarabiać ile chce. Tak
    samo np. emeryt.

    Co najwyżej jest kwestia tego, czy i ile świadczeń dla niezdolnych do
    pracy przysługuje osobie, która jednak jest w stanie pracować na własne
    utrzymanie.