  • 11. Data: 2004-10-27 12:45:02
    Temat: Re: Ograniczenia prędkości
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <b...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:clo4t6$t41$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Dla mnie 60 ... Nie stosuję się do 50 bo jest absurdalna. :)

    Ups ! A ja myślałam, że tu się mówi o prawie obowiazującym w Polsce :D

    pozdr

    Monika

  • 12. Data: 2004-10-27 13:32:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, idiom wrote:
    >+ Użytkownik "Stasio Podróżnik" <b...@o...pl> napisał
    [...]
    >+ > Dla mnie 60 ... Nie stosuję się do 50 bo jest absurdalna. :)
    >+
    >+ Ups ! A ja myślałam, że tu się mówi o prawie obowiazującym w Polsce :D

    No wiesz, "obowiązywanie" (podobnie jak np. "prawo zwolnienia z WuEfu")
    przyjmuje dwie postacie: formalną i merytoryczną.
    Biorąc pod uwagę iż jazda "60/50" NIE jest karana (choćby była karalna)
    to MERYTORYCZNIE ... jakby to rzecz ... :)
    I dalej zostaniemy TG :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2004-10-27 13:34:59
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Smolarek" <t...@f...com.pl> napisał w
    wiadomości news:clo37r$he8$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czy biała tablica sama w sobie jest czy nie jest ograniczeniem??

    Oczywiescie ze JEST. To przeciez elementarz kodeksu drogowego.
    Art 20 pkt 1.
    Art 2 pkt 15.
    Przepraszam, pracujesz w firmie spedycyjnej Frans Maas i nie znasz takich
    podstawowych dla transportu drogowego informacji?

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 14. Data: 2004-10-27 14:38:32
    Od: "Tomasz Smolarek" <t...@f...com.pl>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Przepraszam, pracujesz w firmie spedycyjnej Frans Maas i nie znasz takich
    > podstawowych dla transportu drogowego informacji?

    A co to za różnica gdzie pracuję? I tak źle poszukałeś ;-) A może jestem księgową,
    która wcale nie ma prawa jazdy, tylko takie-tam rozważania prowadzi?

    Skoro tablica JEST ograniczeniem, to dlaczego ZA nią nie jest 50 tylko 40??? Wracam
    do pierwszego pytania
    TS

  • 15. Data: 2004-10-27 18:33:10
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Tomasz Smolarek" <t...@f...com.pl> napisał w
    wiadomości news:cloc41$7db$1@nemesis.news.tpi.pl...

    >Skoro tablica JEST ograniczeniem, to dlaczego ZA nią nie jest 50 tylko
    >40???

    Bo obowiazuje znak ograniczenia predkosci do najblizszego skrzyzowania.

  • 16. Data: 2004-10-27 18:38:19
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pl>

    Użytkownik "Arcady" <a...@N...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale jeśli nie to od tablicy obszaru zabudowanego 50/60.

    Czyzby? A gdziezes kupil prawo jazdy ze pleciesz takie androny?
    W TYM konkretnym przypadku ograniczenie do 40 obowiazuje do nastepnego
    skrzyzowania - tak jak to stwierdzili inni dyskutanci w watku.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 17. Data: 2004-10-27 18:43:00
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pl>

    Użytkownik "Tomasz Smolarek" <t...@f...com.pl> napisał w
    wiadomości news:cloc41$7db$1@nemesis.news.tpi.pl...

    >Skoro tablica JEST ograniczeniem, to dlaczego ZA nią nie jest 50 tylko
    >40??? >Wracam do pierwszego pytania

    Moze przestan skakac po przykladach jak malpa po drzewie.
    Bo:
    1. znak zakazu 70 i potem teren zabudowany
    2. znak zakazu 40 i potem teren zabudowany

    to dokladnie 2 przeciwne przypadki.

    Regula mówi ze stosujesz sie do ostrzejszego ograniczenia a wiec NIZSZEJ
    dozwolonej predkosci ...
    W przypadku 1 - predkosc 50/60
    W przypadku 2 - predkosc 40

  • 18. Data: 2004-10-27 20:03:56
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Regula mówi ze stosujesz sie do ostrzejszego ograniczenia

    Która reguła tak mówi, popierdułko?

    Leszek

  • 19. Data: 2004-10-27 20:07:53
    Od: "brat_trol" <k...@o...die.here.pl>

    > Użytkownik "SQLwysyn" <s...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Która reguła tak mówi, popierdułko?
    >
    > Leszek

    Reguła ZOMO. "Jak lejesz bezbronnych lej ostrzej i ostrzej ograniczaj
    wolność obywateli"

    brat_trola

  • 20. Data: 2004-10-27 21:48:06
    Od: "Arcady" <a...@N...onet.pl>

> [...]
    > W TYM konkretnym przypadku ograniczenie do 40 obowiazuje do nastepnego
    > skrzyzowania - tak jak to stwierdzili inni dyskutanci w watku.

    Hm.
    Prawo o ruchu drogowym zezwala odpowiednim organom zarządzającym drogami
    zmianę dopuszczalnej prędkości na terenie zabudowanym oraz w innym
    paragrafie poza terenem zabudowanym. Nie ma więc upoważnienia do zmiany
    prędkości dopuszczalnej na całym odcinku przed i po znaku obowiązywania
    obszaru zabudowanego.
    Poza tym (cytat):
    Dopuszczalna prędkość określona na znaku (mowa o znaku ogr.
    prędk.)obowiązuje do miejsca:
    1. wprowadzenia innej dopuszczalnej prędkości znakiem B-33 lub B-43,
    2. umieszczenia znaku B-34 "koniec ograniczenia prędkości",
    3. umieszczenia znaku oznaczającego początej strefy zamieszkania,
    4. umieszczenia znaku oznaczającego początek lub koniec obszaru
    zabudowanego.
    Więc 4 mówi, że tablica początku lub końca obszaru zabudowanego odwołuje
    znak dopuszcalnej prędkości.

    --
    Arek