  • 1. Data: 2004-10-27 09:34:28
    Temat: Reklamacja i gwarancja...
    Od: "McAlex" <A...@...pl>

    Witam
    Powiedzmy że kupuję towar od firmy X na który mam udzielone 6 lat gwarancji.
    Po 2 latach towar nie działa prawidłowo i jest oddany do naprawy
    gwarancyjnej. Czy po odebraniu naprawionego towaru sprzedawca może obniżyć
    okres gwarancji ? tzn. z pozostałych 4 lat na np. 5 miesięcy ?
    Wtedy wyglądało by że rzeczywiście gwarancja w dniu zakupu wynosiła 2 lata i
    5 miesięcy...

    Pozdrawiam McAlex

  • 2. Data: 2004-10-27 14:11:37
    Temat: Re: Reklamacja i gwarancja...
    Od: "simon_" <s...@s...pl>

    > Czy po odebraniu naprawionego towaru sprzedawca może obniżyć
    > okres gwarancji ? tzn. z pozostałych 4 lat na np. 5 miesięcy ?

    nie wiem czy moze, ale wiem ze tak robia -
    mialem tak z pamiecia z gwarancja wieczysta (czyli 99 lat)
    i dostalem nowa ale juz tylko z 2 letnia gwarancja
    Nie mialem czasu zeby sie klocic, ale troche mi to smierdzi....

    pozdr

    Simon_

  • 3. Data: 2004-10-27 15:46:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, simon_ wrote:
    [...]
    >+ nie wiem czy moze, ale wiem ze tak robia -
    >+ mialem tak z pamiecia z gwarancja wieczysta (czyli 99 lat)

    Y... a jaka była definicja "gwarancji wieczystej" u producenta
    twojej pamięci ??
    (hint: "na cały okres życia produktu, czyli kiedy jest on PRODUKOWANY
    aż do końca PRODUKCJI" - to jest AFAIK częściej spotykana definicja
    "wieczystości" :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-10-27 22:27:48
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    simon_ wrote:

    > nie wiem czy moze, ale wiem ze tak robia -
    > mialem tak z pamiecia z gwarancja wieczysta (czyli 99 lat)
    > i dostalem nowa ale juz tylko z 2 letnia gwarancja
    > Nie mialem czasu zeby sie klocic, ale troche mi to smierdzi....

    zle to rozumujesz.

    Jesli masz "wieczysta gwarancje" to po powiedzmy 10latach jak Ci sie pamiec
    spali albo padnie nie licz na top ze dostaniesz taka sama.
    Twoja gwarancja zostala rozpatrzona i dostales nowa pamiec, nie musi to byc
    identyczna jaka np kupiles 5 lat temu.
    Gwarancja na nowa pamiec biegnie od dnia wymiany i musi byc zgodna z tym co
    obecnie obowiazuje a nie z tym co obowiazywalo kiedys.

    --
    fi5h

  • 5. Data: 2004-10-27 22:30:14
    Od: "malte_morones" <m...@a...com>

    Użytkownik "McAlex" <A...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > okres gwarancji ? tzn. z pozostałych 4 lat na np. 5 miesięcy ?
    > Wtedy wyglądało by że rzeczywiście gwarancja w dniu zakupu wynosiła 2 lata

    Nie może, chyba że to jest polskie prawo ustalane przez takich pierdolców
    jakie na mnie tu szczekają za pieniąchy hitelrsynów i żydków.

    Malte Morones

  • 6. Data: 2004-10-27 22:31:16
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    McAlex wrote:
> [...]
    > miesięcy ?
    > Wtedy wyglądało by że rzeczywiście gwarancja w dniu zakupu wynosiła 2

    jesl itowar jest naprawiony to gwarancja biegnie dalej, jesli jest
    wymieniony, moze byc wyznaczony nowy okres gwarancyjny taki jaki obecnie
    takiemu towarowi przysluguje czyli moze on ulec skroceniu.
    nie mozna zmieniac umowy gwarancyjnej na dany towar w trakcie trwania okresu
    gwarancyjnego. (mozna na poszczagolne czesci jesli sa one wyznaczone osobno
    w karcie gwarancyjnej i dla nich biegnie osobna gwarancja)

    a takze jesli chodzi o scislosc to nie sprzedawca skraca i zmienia gwarancje
    tylko gwarant, no chyba ze sprzedawca jest jednoczesnie gwarantem (a tak na
    ogol nie jest)

  • 7. Data: 2004-10-27 23:15:12
    Od: "McAlex" <A...@...pl>

> [...]
    gwarancje
    > tylko gwarant, no chyba ze sprzedawca jest jednoczesnie gwarantem (a tak

    Ogromne dzięki ... i teraz mam jasność...
    Tak na przyszłość, gdyby ktoś się sprzeczał to czy możesz mi podać jakieś
    numery art. lub przepisów na co mógłbym się powołać ? Będę ogromnie
    wdzięczny :-))

    --
    Pozdrawiam 'McAlex' Paweł Thor
    Email: M...@I...pl