  • 1. Data: 2005-04-24 10:28:12
    Temat: Ogłoszenie testamentu
    Od: "inka" <inka21@'WYTNIJ_TO_BO_JEST_TO_TUTAJ_NIEPOTRZEBNEpoczta.onet.pl>

    Witam!

    Czy w przypadku gdy spadkodawca zostawił testament konieczne jest
    złozenie do sądu wniosku o otawarcie i ogloszenie tego testamentu, czy
    można po prostu złożyc wniosek o stwierdzenie nabycia spadku i do niego
    dołączyć testament? Jeżeli to istotne: testament nie obejmuje całego
    majątku ani wszystkich spadkobierców.

    --
    Pozdrawiam,
    Inka

  • 2. Data: 2005-04-24 11:12:48
    Temat: Re: Ogłoszenie testamentu
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    inka napisał(a):
> [...]
    > można po prostu złożyc wniosek o stwierdzenie nabycia spadku i do niego
    > dołączyć testament? Jeżeli to istotne: testament nie obejmuje całego

    KG

  • 3. Data: 2005-04-24 20:18:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > wniosek o stwierdzenie nabycia spadku

    Ale bez otwarcia testamentu się nie obędzie.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2005-04-24 21:27:02
    Od: "Anducha" <a...@t...gazeta.pl>

    tak - tzw. stwierdzeniówka, bez opłat, jedno posiedzenie i po faworach.

    >>> czy
    można po prostu złożyc wniosek o stwierdzenie nabycia spadku i do niego

    to już później, 20 zł, we wniosku wnosisz o załączenie akt z "ogłoszenia
    testamentu"

    Pozdrawiam
    Anducha

  • 5. Data: 2005-04-24 21:35:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Anducha napisał(a):

    > tak - tzw. stwierdzeniówka, bez opłat, jedno posiedzenie i po faworach.

    Stwierdzenie nabycia spadku kosztuje: wpis 20 zł.

  • 6. Data: 2005-04-25 13:52:49
    Od: "inka" <inka21@'WYTNIJ_TO_BO_JEST_TO_TUTAJ_NIEPOTRZEBNEpoczta.onet.pl>

    Użytkownik "Anducha" <a...@t...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    niego

    > to już później, 20 zł, we wniosku wnosisz o załączenie akt z

    dziękuję!

    Inka

  • 7. Data: 2005-04-26 19:44:01
    Od: "Anducha" <a...@t...gazeta.pl>

    > Stwierdzenie nabycia spadku kosztuje: wpis 20 zł.

    Jasne, ale przeczytaj uważnie, ogłoszenie testamentu to (chyba jedyna)
    czynność sądu za którą nie płacisz.
    BTW: znacie jeszcze inne darmowe czynności w sądzie (pytam z czystej
    ciekawości)

    Pozdrawiam
    Anducha

  • 8. Data: 2005-04-26 21:11:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Anducha napisał(a):

    > Jasne, ale przeczytaj uważnie, ogłoszenie testamentu to (chyba jedyna)
    > czynność sądu za którą nie płacisz.

    W twoim poście stało jak byk że "stwierdzeniówka" jest bezpłatna. Dla
    mnie "stwierdzeniówka" to postępowanie o stwierdzenie nabycia spadku, a
    nie otwarcie i ogłoszenie testamentu.

    > BTW: znacie jeszcze inne darmowe czynności w sądzie (pytam z czystej
    > ciekawości)

    Art. 10 ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych.

  • 9. Data: 2005-04-30 08:12:52
    Od: "inka" <inka21@'WYTNIJ_TO_BO_JEST_TO_TUTAJ_NIEPOTRZEBNEpoczta.onet.pl>

    > Ale bez otwarcia testamentu się nie obędzie.

    Mam jeszcze pytanie, czy we wniosku o otwarcie i ogloszenie testamentu
    jako uczestnikow umiescić wszystkich spadkobiercow, czy tylko tych
    wymienionych w testamencie?

    --
    Pozdrawiam,
    Inka